• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تأکید کرد

لزوم آگاهی‌بخشی به نسل جوان درباره جنایت‌های فرقه رجوی / حکم دادگاه در مهار سرکرده‌ها می‌تواند تعیین کننده باشد

  • کد خبر : 43332
  • 12 دسامبر 2023 - 11:04

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اینکه برگزاری دادگاه سران فرقه تروریستی رجوی دارای اهمیت در سطح بین‌المللی است، بر لزوم آگاهی‌بخشی به نسل جوان درباره جنایت‌های فرقه رجوی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان محاکمه سران فرقه رجوی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: فرقه تروریستی رجوی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جنایت‌های متعددی را علیه مردم مرتکب شده و دست این فرقه تروریستی به خون هزاران نفر از مردم آغشته است.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه اقدام قوه قضاییه با اهمیت است، گفت: محاکمه سران فرقه رجوی اقدامی است در جهت احقاق حقوق عزیزانی که جان خود را به دلیل جنایت‌های این فرقه تروریستی از دست داده و به شهادت رسیده‌اند.

این تاریخ‌‎پژوه، اظهار کرد: هر اقدامی در سطح منطقه یا در سطح بین‌المللی، منوط به این است که این افراد در داخل محاکمه و حکمی درباره آن‌ها صادر شود.

سلیمی‌نمین در ادامه آگاهی‌بخشی به نسل جوان درباره جنایت‌های فرقه تروریستی رجوی را از ضرورت‌ها توصیف کرد و گفت: محاکمه سران فرقه تروریستی رجوی پیش نیاز‌هایی هم دارد، به‌ویژه در ارتباط با نسل جوان که خیانت‌های این فرقه تروریستی را درک نکرده است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اینکه نسل‌های اول و دوم انقلاب در جریان جنایت‌های فرقه تروریستی رجوی بوده‌اند، بیان کرد: همکاری این گروهک با صدام و خیانت آن‌ها به مدافعان ایران زمین آشکار است؛ زمانی که جوانان ما می‌جنگیدند تا از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند، این‌ها برای دشمن اطلاعات جمع‌آوری می‌کردند و در این زمینه جنایت‌های بسیاری را رقم زدند؛ منافقین اطلاعاتی را در اختیار رژیم بعث قرار می‌دادند و نیرو‌های رژیم بعث از این اطلاعات علیه نیرو‌های کشورمان استفاده می‌کردند.

این کارشناس تاریخ با بیان اینکه نسلی که در حال حاضر وارد دانشگاه و جذب بازار کار می‌شود، با جنایت‌های فرقه تروریستی رجوی همزمان نبوده و این جنایت‌ها را درک نکرده است، افزود: زمینه آگاهی‌سازی نسل جوان درباره این گروهک به‌خوبی فراهم نشده است.

سلیمی‌نمین در ادامه به اهمیت بین‌المللی محاکمه اعضای فرقه تروریستی رجوی اشاره کرد و گفت: زمانی که فرد یا گروهی قتل‌های متعددی را مرتکب شده، طبیعتا اگر محکومیت داشته باشد، ما می‌توانیم این محکومیت را ارائه دهیم؛ حتی اگر دولت‌های غربی بعضا به دلیل بهره‌برداری از این گروهک تروریستی، خیلی جدی نگیرند؛ هرچند نمی‌توانند چرا که خودشان هم در مقاطعی این گروهک را تروریستی اعلام کرده بودند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه حکم دادگاه درباره فرقه رجوی می‌تواند تعیین کننده باشد، بیان کرد: حکم دادگاه در مهار این افراد می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد چرا که سران فرقه تروریستی رجوی امروز در همه جای اروپا تردد دارند؛ آنهاحتی در پارلمان اروپا و دیگر نهاد‌ها حضور دارند؛ بنابراین با صدور حکم می‌شود برای این‌ها محدودیت‌های جدی گذاشت.

این تاریخ‌پژوه در پایان با تاکید بر اینکه داشتن حکم دادگاه برای مهار این عناصر که بسیار خبیث هستند و خبیثانه عمل کردند، موثر واقع خواهد شد و می‌توان ماهیت این‌ها را آشکار کرد، گفت: می‌توان با اطلاعاتی که در دادگاه‌ها جمع‌آوری و مطرح شده، ذهنیتی را با واقعیت درباره این افراد شکل داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43332