• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

نگاهی به پرونده دخالت های فرقه رجوی در امور کشورعراق

  • کد خبر : 23004
  • 05 نوامبر 2019 - 11:27

این روزها  بهانه جدید منافقین  دفاع از مردم عراق  و دمکراسی در خاور میانه شده است و  مضحک تر آن که مزدورمعروف اجنبی، مریم قجر مدعی حمایت از مردم عراق شده است.

در این رابطه خوب است نگاهی به پرونده رسوای سازمان منافقین در زمان  استقرار در عراق در دوره قبل و بعد از سقوط صدام  بیندازیم.

دخالت  های جدی فرقه رجوی در امور داخلی کشور عراق تا کنون با اسناد و مدارک فراوان به ثبت رسیده است.  در دوره جدید خارجه نشینی نیز منافقین از دخالت  و خیانت در امور داخلی عراق دست بر نمی دارند و در راستای اثبات مزدوری  پیشگام تر از سایر خیانت کاران به صحنه می ریزند.

این مرحله همکاری با دولت صدام حسین، دخالت، خیانت و جنایت در حق مردم عراق

  • رجوی در بدو ورودش به عراق با دادن تعهد در سرسپاری مطلق به دیکتاتور بغداد و همچنین همسویی و همراهی خائنانه با ارتش بعث در تجاوز و دست اندازی به خاک ایران و نیز مشارکت در سرکوب معارضین عراقی، توانست توجه صدام را به خود جلب نماید. به نحوی که صدام حسین دستور تأمین کامل تسلیحاتی وحمایت همه جانبه مالی فرقه را صادر نمود و تنی چند از برجسته ترین ژنرال هایش را مأمور اجرای دستورات خود نمود . بدیهی است صدام حسین بدلیل ضعف ارتش عراق در مقابل نیروهای ایرانی ، از خائنی بی پرنسیب و قصی القلب که فاقد هرگونه اصول اخلاقی ، معیارهای ارزشی و اعتقادات وطن پرستانه بوده ، استقبال نموده و از وجودش در جهت منافع دیکتاتوری خود سود  می برد .
  • در طول سال های ۷۰ تا ۸۰  میلادی چند هزار سرباز و درجه دار عراقی در خدمت ارتش رجوی بودند  و به صورت شبانه روزی در قرارگاه های سازمان مستقر شده و  امورات تعمیرات سلاحهای نظامی و خودروها و تانک ها را انجام می دادند بعنوان نمونه ، در معمل زرهی شهرک تاجی (تعمیرگاه ماشین آلات زرهی ومهندسی) بیش از ۲۰۰۰ تن ازپرسنل ارتش عراق به کار تعمیرات و آموزش لجستیک   اشتغال داشتند.
  • تعداد زیادی از افسران عالیرتبه بازنشسته عراقی  نیزدر کمپ ها به  آموزش های نظامی و مانورهای ارتش رجوی  اشتغال داشتند.
  • رجوی ما به ازا  هر عضو از دولت عراق مقرری و مواد غذایی با سوبسید و امتیازات مختلف می گرفت
  • همکاری گسترده ای با نیروهای استخبارات عراق علیه ایران وجود داشت
  • – تمام  اعضای ناراضی که قصد داشتند از سازمان خارج شوند  و یا فرار می کردند و  نمی خواستند در  عراق  باقی بمانند توسط استخبارات دستگیر  شده و  به زندان ابوغریب می فرستادند و یا به درون کمپ بازگردانده و  وارد زندان سازمان می شدند
  • در سال ۱۹۹۰ میلادی  هنگام حمله  اول نیروهای ائتلاف به عراق موسوم به جنگ خلیج در حالی که نیروهای نظامی عراق ضعیف و  پراکنده بودند فرقه رجوی با یک ترفند و با اسم کمک به صاحبخانه اکثر نیروهای نظامی  خود را در استان های دیالی و در مسیر های سلیمان بک و شهر جلولا و خانقین  گسیل کرد و به مدت یک ماه  همراه با نیروهای  ارتش عراق مردم کرد و شیعه برخاسته علیه ظلم صدام   را به محاصره درآورد.
  • – سازمان منافقین چندین یکان زبده خویش را با توپ و تانک و اسلحه بر تمام معابر ورودی وخروجی شهرها وجاده های جنوب عراق  مستقر نمود و علیه قیامی که در حال شکل گرفتن بود در کنار نیروهای صدام قرارگرفت و در جاهایی هم که حتی نیروهای عراقی وجود نداشتند اعمال قدرت میکرد .  در جریان انتفاضه ۱۹۹۰ هزاران تن از مردم کرد و شیعه عراقی به پا خاسته شهید شدند. و اسناد تاریخی این جنایات در نزد کشور و دولت عراق محفوظ و بخشی از تاریخ آنان شده است.
  • قبل از آغاز جریان انتفاضه نیز بخش عمده ای از نیروها رجوی درمنطقه ای بنام کفری در اطراف تپه های حمرین مستقر بودند که  در هنگام تردد واستقرار  نیز با نیروهای کردی و محلی درگیر شدند.
  • در زمان دولت صدام  در موارد خاصی  بدون اطلاع نیروهای بعثی مبادرت به استخدام  افرادی  جهت دریافت اطلاعات و  جاسوسی  از وضعیت عراق و بهره برداری از اوضاع  …. می نمودند
  • سلاح های سنگین و نیمه سنگین  و سبک و انواع و اقسام تجهیزات نظامی از طرف دولت عراق در اختیار مجاهدین قرار می گرفت
  • همکاری گسترده اطلاعاتی و نظامی  تا سال ۲۰۰۳ بین دولت عراق و  منافقین  از جمله قاچاق نفت و گرفتن پول به بهانه های مختلف  وجود داشت صحنه های ملاقات ها و دریافت پول نماینده های سازمان مجاهدین از استخبارات در یوتیوب موجود است.
  • برابر آمار و اطلاعات موجود ، طی توافقات بعمل آمده بین سران فرقه و مسئولین عراقی درسال ۱۹۸۷ مقرر گردید علاوه بر کمکهای تسلیحاتی و لجستیکی ، روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت عراق به فرقه رجوی اختصاص یابد ( تولید روزانه نفت عراق در آن سالها بیش از دو میلیون بشکه نفت در روز بوده است) . پس از اشغال کویت و روبرو شدن رژیم بعثی عراق با تحریمات نفتی ، رجوی برای خوش خدمتی هر چه بیشتر به پدر خوانده خود ، سعی کرد از طریق شرکتهای پوششی فرقه ، تولیدات نفتی عراق را در بازارهای جهانی بفروش برساند ، در عوض نیز صدام حسین سهمیه اختصاصی فرقه را تا حد ۷۰هزار بشکه در روز و سپس تا سقف  ۱۰۰ هزار بشکه درروز افزایش داد . قیمت هربشکه نفت درفاصله سالهای ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۲ میلادی بین ۳۰ تا ۷۸ دلاربوده است  که بطورمیانگین , رجوی روزانه بین ۳ تا ۴ میلیون دلار فقط ازقِبَل قراردادهای نفتی ازدولت صدام دریافت می کرد ، در حقیقت یک شریان مالی  به مدت ۱۵ سال حاصل خون و رنج مردم عراق را به جیب فرقه رجوی می ریخت ، تا آنجا که رجوی توانست با پول حاصل از آن ، دست به  سرمایه گذاریهای کلان اقتصادی زده و شرکتهای تجاری با اسامی پوششی در داخل عراق براه بیندازد  بطوریکه  این شرکتها توانستند  قدم به قدم بازار عراق را دردست بگیرند. برای نمونه درفاصله بین شروع وپایان اشغال عراق توسط آمریکا, بازار انواع بیسیمهای برد کوتاه وهمچنین خودروهای وارداتی دردست فرقه رجوی  بود وشرکتهای عراقی قادر به رقابت با شرکتهای پوششی فرقه نبودند . لازم به یادآوریست که اولین قرارداد واردات خودرو از ژاپن به عراق ، شامل ۱۰۰۰ دستگاه جیپ های سفارشی ازکمپانی تویوتای ژاپن بود که بعدها خودروهای سواری لندکروز نیز به این قرارداد اضافه شد
  • رجوی همچنین با پول حاصل از درآمد نقت عراق، درسایرکشورها نیز شرکتهای تجاری پوششی به راه انداخت. علاوه بر دریافت نفت و پول نقد از رژیم عراق ، همه امکانات لجستیک و پشتیبانی فرقه از بدو ورود تا حتی دو سال بعد از اشغال عراق، از دولت عراق دریافت می شد که شامل کلیه کالاهای اساسی از جمله انواع سوخت و موادغذایی اساسی مانند برنج، آرد، حبوبات، چای، شکر و… به اضافه همه هزینه سرویس و نگهداری ادوات جنگی و غیرجنگی که شامل خودروهای زرهی و غیر زرهی و سایرتسلیحات می شدند، بود.
  • به طور رسمی هزینه و بودجه ارتش رجوی از طرف  لشگر اول از سپاه دوم عراق مستقر در جبهه میانی تامین می شد و نیروهای رجوی جزئی از این لشگر محسوب می شدند . بنابراین باید گفت، دستگاه نیرویی رجوی نه به عنوان ارتش آزادیبخش،  بلکه به عنوان یک تیپ از لشگر اول از سپاه دوم از نیروی زمینی ارتش عراق بود .
  • آمار و ارقام برخی زرهی ها، ادوات و ابزار جنگی اهدائی صدام به فرقه رجوی :
  •  ۶۰  تانک چیفتن، قیمت روز هر عراده تانک چیفتن ۷۰۰ هزار پوند بود . این تانکها به دلیل مشارکت نیروهای رجوی در عملیات به اصطلاح چلچراغ (تهاجم به شهر مهران) به رجوی اهداء گردید . 
  •  ۲۰۰ عراده تانک T 55  ، قیمت هر دستگاه تانک T 55  روسی معادل یک میلیون دلار بود .
  •  ۳۰۰ دستگاه انواع نفر برها ، قیمت میانگین هر دستگاه  ۷۰۰ هزار دلار بود .
  •  ۵۰۰ عراده انواع توپ های خودکششی و توپخانه سنگین ، قیمت هر عراده توپ  ۸۰۰۰۰۰ دلار بود .
  •  ۲۰۰۰۰ قطعه  انواع تسلیحات پدافندی و نیمه سنگین مانند تیربارها وموشک اندازها وانواع تسلیحات سبک انفرادی، قیمت میانگین برای هر قطعه  ۵۰هزار دلار بود .
  •  انواع  وسایل دیدبانی ، تجهیزات شیمیایی و قطعات تسلیحات زرهی مثل ژیرسکوپها و نیز انواع مهمات از قبیل موشکها و گلوله های تسلیحات سبک و سنگین .
  •  انواع تسلیحات پیشرفته منحنی زن ، مانند کاتیوشاها ، ماشین آلات مهندسی مانند مین روبها و بولدوزرهای نظامی و یدک کشهای برادلی و لودرهای مهندسی
  •  اقلام دید در شب و سیستمهای  مخابراتی و الکترونیک زرهی و پیاده. فقط برای نمونه ، قیمت هرعینک شب مدرن نظامی دو هزار دلاربوده است .
  •  یک نمونه در یکی از جلسات عمومی که در کمپ اشرف با حضور رجوی برگزار شد بنا به درخواست مسعود رجوی  توسط عباس داوری  یک قلم لیستی از  دریافتی های لجستیکی در سال ۱۹۸۹  ارائه شد که وی چنین اعلام کرد.  : تعداد ۱۰۰عراده تانک T55 روسی / ۱۰۰ دستگاه انواع نفربر زرهی / ۱۵۰ عراده توپ و تعدادی کاتیوشا و انواع جنگ افزار های نیمه سنگین و صدها دستگاه انواع خورو از ارتش عراق تحویل گرفتیم که امضای من ( عباس داوری ) وشریف ( مهدی ابریشمچی ) ذیل ان  است. (سپس فاکتور به نمایش گذاشته شد.)
  • همچنین در یک نمونه دیگر در سال ۱۹۹۷میلادی  پری بخشایی از طرف مدیریت سر رشته داری به نمایندگی از رجوی قرار دادی را با رئیس ستاد و لجستیک ارتش صدام امضاء  کرد وبه دنبال آن به مدت چند هفته از پادگانی معروف به «تاجی» در حومه شهر فلوجه حدود ۲۰۰۰۰ تن مهمات  و اقلام لجستیکی ، تجهیرات و اقلام تدارکاتی ذی قیمت توسط دهها تریلی  به  اشرف وزاغه های مهمات  اطراف  کمپ منتقل شد  و پس از آن  منطقه وکل زاغه های آن که کفایت تامین لجستیک یک لشکرکامل را دارا بودند دراختیار رجوی قرارگرفت و آن منطقه بعنوان بخشی ازاشرف , به اشرف بزرگ معروف شد که بعدازآن هم مجددا گسترش یافت وزمینهای منطقه حمرین  نیز جهت  مانورهای نظامی جنگی  در اختیار سازمان منافقین قرار گرفت.

به نقل از کتاب سراب آزادی نوشته مریم سنجابی

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23004