• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بازخوانی سابقه جنایات داعشی‌های زمان / لیلای ۲ ساله جزغاله شد + فیلم

  • کد خبر : 36296
  • 04 مارس 2023 - 10:56

زهرا نوربخش، خواهر یکی از قربانیان فرقه تروریستی رجوی می گوید: کشورهای غربی چرا از فرقه رجوی حمایت کرده و به آن ها جا و مکان داده اند، چرا پاسخگوی ما نیستند.

به گزارش فراق، دهه ۶۰، یادآور روزهایی است که هر روز خبر یک اقدام جنایت‌آمیز در رسانه‌ها مخابره می‌شد. سازمان مجاهدین خلق یا همان سازمانی که امروز به نام «منافقین» می‌شناسیم، هر روز یک جنایت تازه خلق می‌کرد؛ یک روز در تهران، یک روز در اصفهان، یک روز در قم، یک روز در مشهد و یک روز در شیراز…

داعشی‌های زمان که امروز ژست ایران‌دوستی و وطن‌پرستی به خود گرفته‌اند، سراسر دهه ۶۰ را برای مردم ایران ناآرام کرده بودند؛ سوژه ترور آنها نه فقط مسئولین عالی‌رتبه، که حتی مردم عادی بودند. زن، مردم، کودک یا پیر برایشان تفاوتی نداشت. آنها با ترورهای کور، جان مردم را هدف گرفته بودند.

آنچه در ادامه می خوانید، گزارش روزنامه‌های کیهان، اطلاعات و جمهوری اسلامی از اقدام فرقه تروریستی رجوی در شیراز است. مزدوران رجوی در این اقدام، در ۲۵ مهرماه ۱۳۶۰، ده ها نفر را به شهادت رساندند.

*** روزنامه کیهان؛ ۲۶ مهرماه ۱۳۶۰ ***

شاه کار جدید ضد امپریالیستی مجاهدین خلق!

۱۷ مسافر شیرازی در به آتش کشیدن اتوبوس واحد، شهید و مجروح شدند
شیراز- خبرنگار کیهان- اتوبوس خط یک شرکت واحد شیراز به رانندگی هوشنگ دقت، هنگامی که در روز عید غدیر مقارن ۴ بعدازظهر با بیش از ۳۰ مسافر از پل اللهور دیخان به سمت میدان شهدا در حرکت بود در میدان جمهوری اسلامی (نمازی سابق) توسط دو دختر منافق سرنشین اتوبوس، به آتش کشیده شد.
در جریان این آتش‌سوزی بیش از ۱۵ مسافر اتوبوس مجروح شدند. ۲ کودک خردسال نیز به شهادت رسیدند. یکی از شهدا به نام لیلا نوربخش بود و از شهید دیگر تنها قطعه زغالی برجای ماند. از بین مجروحین نیز ۱۰ زن شناسایی شدند.


به گزارش خبرنگار کیهان اسامی چند تن از مجروحین که به بیمارستان‌های نمازی و دکتر فقیهی شیراز انتقال یافتند به این شرح است:

زهرا نوربخش ۳ ساله؛ گل افروز نوربخش ۲۷ ساله؛ زهرا زارع ۱۹ ساله؛ پریوش رضائی ۱۹ ساله؛ شهناز حسن بیگی ۲۳ ساله؛ حسن واحدی پور ۳۵ ساله و از سوی دیگر بلافاصله پس از این حادثه، مردم مسلمان و متعهد شیراز در محل حضور یافتند و با شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر منافقین از مقامات مسئول خواستار قصاص این قبیل جنایتکاران دون صفت شدند.

***روزنامه اطلاعات، ۲۶ مهرماه ۱۳۶۰***

در انفجار اتوبوس شرکت واحد، کودکی در شیراز شهید شد

شیراز – خبرنگار اطلاعات

بر اثر انفجار در یک اتوبوس شرکت واحد در شیراز یک نفر کشته و ۶ نفر به شدت مجروح شدند. حادثه بعدازظهر دیروز هنگامی روی داد که اتوبوس شرکت واحد در مسیر ابیوردی به طرف فلکه شهدا در حرکت بود که در نزدیکی میدان جمهوری اسلامی بر اثر انفجار مواد آتش‌زا، دختر بچه دو ساله‌ای به نام مهناز نوربخش در آتش سوخت و جان خود را از دست داد و شش نفر دیگر به نام‌های شهناز حسن بیگی، گلی نوربخش، زهرا نوربخش ۳ ساله، پریوش رضائی، گلی افروز نوربخش و یک زن ناشناس نیز به شدت مجروح و در بیمارستان سعدی بستری شدند.

راننده اتوبوس در مورد حادثه به خبرنگار ما اظهار داشت: دو دختر که در محل بیمارستان حافظ سوار اتوبوس شدند، در بین راه فریاد زدند! بمب! من اتوبوس را کنار خیابان پارک کردم که دو نفر دختر در لحظات اولیه از اتوبوس پیاده شدند و شیئی را به وسط اتوبوس انداختند که بر اثر انفجار آن، چند زن و بچه که قادر به خارج شدن از اتوبوس نبودند، دچار آتش سوزی شدند. 

***روزنامه جمهوری اسلامی، ۲۶ مهرماه ۱۳۶۰***

عیدی منافقین به خلق ایران

شیراز- بار دیگر منافقین رسوا و شکست خورده دست جنایتکارشان به خون خلق مستضعف و خداجوی میهنمان آغشته کرده و در روز باشکوه غدیر با آتش نفاقشان یک اتوبوس شرکت واحد شیراز را آتش زده و بیش از ۳۰ سرنشین بی‌گناه و مستضعف را مجروح و مصدوم نمودند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از شیراز، در ساعت ۴ بعدازظهر دیروز، عوامل مزدور امریکا یعنی منافقین ضد خلق، یک اتوبوس شرکت واحد را در حوالی میدان جمهوری اسلامی شیراز (فلکه نمازی سابق) به آتش کشیده و سرنشینان این اتوبوس را که در حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر بودند به علت سوختگی مجروح و مصدوم نمودند. بنا به همین گزارش از این عده که ۱۰ تن آنان زن می‌باشند به شدت مجروح شده و در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت شدید پزشکی قرار گرفته‌اند. گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر حاکیست ۲ کودک خردسال نیز در این واقعه به شهادت رسیده‌اند که از جسد یکی از این ۲ کودک بیش از قطعه زغالی باقی نمانده است.دیگر مجروحین این حادثه نیز سرپائی معالجه شدند. به گفته شاهدان عینی عاملین این حادثه دو دختر منافق بودند که با مواد آتش‌زای چندین بار قوی‌تر از کوکتل مولوتوف دست به این جنایت هولناک زدند. بلافاصله پس از این حادثه مردم مسلمان و متعهد شیراز در محل حضور یافته و با شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر منافقین از مقامات مسئول خواستار قصاص این قبیل جنایتکاران دد صفت شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36296

نوشته های مشابه

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱