• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

فرقه رجوی و افزایش روزافزون افشاگری ها

  • کد خبر : 7519
  • 21 ژانویه 2017 - 10:44

 

فرقه رجوی در طول ۳۰ سال اخیر به فرقه ای مخرب و تروریستی تبدیل گردیده است و بدنه اصلی آسیب دیدگان، اعضای فرقه و خانواده‌های آنها می باشند. پرداختن به این فرقه تروریستی به رهبری مسعود رجوی از منظرهای جاسوسی، تروریسم، ستون پنجمی دشمن، ایفای نقش در دیدگا‌ه‌های اجتماعی و سیاسی دولتمردان اروپایی با زیر بنای فرقه ای مقوله ای پیچیده و تخصصی می باشد که اساس ایدئولوژی و متدولوژی فرقه رجوی را تشکیل می دهد.
خوشبختانه تعدادی از جوانانی که توانستند خود را از دام اسارت و فریب و دور بی حاصل خشونت در فرقه رجوی نجات داده و به زندگی سیاسی و اجتماعی خود بازگردند، با از خود گذشتگی تمام، دست به روشنگری و افشاگری علیه مناسبات بی رحم و فرقه گرایانه رجوی پلید زدند.

آنچه امروز از این فرقه تروریستی آشکار شده در اسرار تکان دهنده و افشای مناسبات فرقه ای و تشکیلاتی می باشد که توسط افراد جدا شده از فرقه برملا گشته است.

هم اکنون مزدوران این فرقه که در درون مناسبات بی رحم فرقه منافقین شکسته نشدند و در بیرون نیز زبان آن ها کوتاه نشده است در کشورهای اروپایی زندگی نوینی را آغاز کرده اند و می خواهند تا در ادامه افشاگری علیه جداشدگان از طریق یک پایگاه اینترنتی فعال که کارهای حقوق بشری، فرهنگی و سیاسی را در دستور کار خود دارد، حضور خود را در صحنه سیاسی اعلام دارند.

نجات یافتگان از فرقه در گفته‌ها و افشاگری‌های خود بارها به نکاتی چون شستشوی مغزی، کارهای اجباری، محدودیت‌ها، ممنوع بودن هرگونه تماس با خانواده‌های خود، ممنوع بودن ارتباط افراد با بیرون از پادگان منافقین در عراق، ممنوع بودن ازدواج و تشکیل خانواده اشاره کردند.
آنها در افشاگری های خود به صورت بسیار ظریف و دقیق به سیستم مغزشویی و کنترل افراد اشاره کردند که چگونه تشکیلات رجوی برای مسخ کردن افراد تا تبدیل شدن به یک ربات ماشینی برای اجرای فرمان های فرقه با بدون کوچک ترین مقاومت و بیان انتقاد انرژی صرف می کند.

تحولات درعصر ارتباطات امروزی و امکانات اطلاع رسانی، فرقه رجوی را غافلگیر کرده است و درعمل توان نگهداری نیروهای درونی خود که طی سال های طولانی زیر عملیات هر لحظه شستشوی مغزی به سر می بردند را ندارد .
فرقه رجوی هر روز شاهد افرادی است که خواهان جدایی از فرقه هستند و تا به امروز هزاران نفر از فرقه جدا شده و با افشاگری افراد جدا شده واقعیت های رهبری این فرقه کثیف نمایان شده است.

در این میان آنچه حائزاهمیت است، این است که ماهیت فرقه رجوی برای بسیاری از کسانی که در ارتباط مستقیم با مناسبات فرقه ای نبوده اند، نیز آنچنان آشکار گشته که بسیاری از نویسندگان و روشنفکران غربی نیز با نوشتن کتاب و مقالات روشنگرانه سعی در افشاکردن چهره دو گانه و زشت منافقین دارند.

سیاستمداران و پژوهشگران از افشاگری های افراد جدا شده از فرقه مانند مسعود بنی صدر، ابراهیم خدابنده، مسعود خدابنده، خانم آن سینگلتون و ده ها عناصر جدا شده دیگر یافته های قابل توجهی به دست آوردند.

 کتاب «فرقه ها و رهبرانشان» به زبان فرانسه توسط خانم دومینیک بیتون، محقق و نویسنده صاحب نام فرانسوی یکی از این تحقیق ها است.
این کتاب نگاهی عمیق به خطر حضور و فعالیت فرقه ها در جامعه فرانسه داشته و با استفاده از روش های علمی، تجربیات و منابع بسیار زیاد از اعماق و مکانیزم های ایدئولوژی درونی آنان حرف زده است. دومینیک پس از بررسی علمی و تجربی حضور فرقه ها در فرانسه و دیگر نقاط جهان، خواننده را با خود همراه نموده و به سفر دور و دراز سرزمین فرقه ها و رهبرانشان می برد. مکانی که برای اعضای فرقه ها تقریبا بی بازگشت بوده ، برای خانواده ها و جوامع انسانی تقریبا ناشناخته و در عین حال بسیار خطرناک ارزیابی گردیده است.
آنتوان گسلر، نویسنده دیگر با آثار و تحقیقاتی که در موضوع تسلط حزب کمونیست شوروی و به طور مشخص دوران استیلای استالین بر حکومت شوروی دارد مورد توجه علاقمندان به تحولات سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر است.
کتاب «ظلمت در نیمروز» او در بحبوبه جنگ سرد میان دو اردوگاه سرمایه داری و سوسیالیسم، تصویری گویا و مستند از دوران استالینیسم را در قالب یک رمان جذاب و مستند عرضه می کند.
این کتاب به لحاظ استحکام، مستند بودن و جذابیت های دراماتیکی مورد توجه« گوستاگاوراس» فیلمساز سیاسی یونانی الاصل واقع شد و فیلم معروف اعترافات را بر اساس این کتاب به سند ماندگاری از فجایع دوران استالین در حکومت شوروی تبدیل کرد.
شباهت های غافلگیر کننده منافقین و رهبری آن با احزاب و شخصیت های کمونیستی از جمله مائو و استالین، یکی از دلایل کنجکاوی و تمایل گسلر برای مطالعه و تحقیق بر روی فرقه رجوی بوده است.
کتاب کالبد شکافی یک جریان ایدئولوژیک محصول این کنجکاوی و مطالعات دامنه دار و همه جانبه او درباره منافقین است.
تراکم منابع و فیش های مورد استفاده گسلر در این کتاب نشان از اهتمام و جدیت او برای شناساندن جریانی است که حداقل در دو دهه گذشته به عنوان یک فرقه تروریستی باعث نگرانی و دلواپسی دولت ها و افکار عمومی غرب شده است.
موارد عنوان شده نشان از گسترده شدن شناخت جامعه امروزی از فرقه رجوی دارد و امروز دیگر این تنها جداشدگان از این فرقه نیستند که ماهیت مزدورانه منافقین و نقض سیستماتیک حقوق بشر در درون این فرقه را افشا می کنند و این خبر خوبی برای رجوی نیست.

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=7519

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»