• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مرتضی فخار، مسئول تدارکات نفاق

  • کد خبر : 45472
  • 02 آوریل 2024 - 13:01

دادگاه رسیدگی به جنایت‌های فرقه رجوی بازخوانی تاریخ رنج مردم ایران از تروریست‌هایی است که از تحریم و خون همین ملت کاسبی کردند.

به گزارش فراق، مرتضی فخار متهم ردیف ۹۰ این دادگاه قبل از انقلاب، به عنوان یکی از اعضای مرکزی مجاهدین در اصفهان شناخته می‌شد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸، در بخش تبلیغات تشکیلات به فعالیت پرداخته و برهه‌ای نیز مسئول تدارکات نفاق می‌شود.

در ادامه، مرتضی فخار از کشور متواری و به مقر فرقه در عراق ملحق شده و در آنجا نیز در اغلب عملیات‌های تروریستی- نظامی گروهک علیه شهروندان ایران، از جمله فروغ جاویدان شرکت می‌کند.

شایان ذکر است نامبرده در قتل عمد (شهادت) سید محمدحسن بهشتی نژاد، مرتضی فخار و حسین دادخواه مسئولیت شناساییِ هدفِ ترور (شهید بهشتی نژاد)، آدرس و ساعات تردد نامبرده و همچنین اعلام این اطلاعات به عوامل ترور، را برعهده داشته اند.

 بدین نحو که در این اقدام تروریستی، اعضای یک تیم پنج نفره در سال ۱۳۶۰، به درب منزل نامبرده مراجعه و به بهانه‌ دادن نامه، به سمت او شلیک می‌کنند که منجر به قتل (شهادت) وی و کودک خردسال همراهش شده و اعضای تیم ترور نیز، پس از آن موفق به فرار می‌شوند.

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۷۶۶۹/۱۲-۲۰۱۱ است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=45472

نوشته های مشابه

05می
رحیم موسوی که بود و چه کرد؟
افشای هویت مزدوری که سال ۱۳۹۶ در جریان حمله به مجلس ایران، یک کارمند را مورد تخلیه اطلاعاتی قرار داد

رحیم موسوی که بود و چه کرد؟