• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

«آلفردِ» رجوی کیست؟

  • کد خبر : 44119
  • 17 ژانویه 2024 - 9:56

دادگاه رسیدگی به جنایت‌های فرقه رجوی بازخوانی تاریخ رنج مردم ایران از تروریست‌هایی است که از تحریم و خون همین ملت کاسبی کردند.

به گزارش فراق، محمد سادات خوانساری متهم ردیف ۴۷ این دادگاه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی جذب فرقه شده بود، و ضمن فعالیت در بخش تبلیغات فرقه، در روز ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰، به عنوان مسئول تیم عملیاتی، اقدام به درگیری با نیرو‌های انقلاب می‌کند.

وی که با توجه به اقداماتش، در ابتدای دهه ۶۰ بازداشت و به حبس محکوم شده بود، پس از اتمام محکومیت خود و آزادی از زندان، در سال ۱۳۶۳، از کشور متواری شده و به آلمان پناهنده می‌شود.

متعاقباً نامبرده در سال ۱۳۶۵ به عراق اعزام و به عنوان مسئول زندان فرقه منصوب شده و سپس در سال ۱۳۷۰، در بخش حفاظت تشکیلات تروریستی فرقه رجوی، سازماندهی می‌شود. البته پس از مدتی، وی مجدداً به اروپا اعزام شده و در بخش مالی- انتفاعی (در حوزهی فعالیت‌های تجاری) به کارگیری می‌شود. گرچه که نامبرده برای شرکت در نشست‌های سالیانه  این فرقه تروریستی، همچنان تردداتی به مقر اشرف داشته است.

وی پس از دستگیری مریم رجوی در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳ میلادی، با نام مستعار «آلفرد روبرت کلر»، در فوریه سال ۲۰۰۸، به اتهام عضویت در سازمان رجوی، تامین مالی تروریسم، پولشویی، کلاهبرداری و جعل مدارک، از سوی پلیس قضایی فرانسه، تحت پیگرد قرار گرفته و بر همین اساس در ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی، بنا به درخواست کشور سوئیس، در بلژیک بازداشت می‌شود که پس از آزادی از زندان، در حال حاضر در اروپا مستقر بوده و کماکان به فعالیت‌های مجرمانه خود اشتغال دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=44119