• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

بهزاد نظیری، عضو کمیسیون خارجی شورای ملی تروریست‌ها

  • کد خبر : 44002
  • 10 ژانویه 2024 - 12:17

دادگاه رسیدگی به جنایت‌های فرقه رجوی بازخوانی تاریخ رنج مردم ایران از تروریست‌هایی است که از تحریم و خون همین ملت کاسبی کردند.

به گزارش فراق، متهم ردیف ۴۱ این دادگاه، بهزاد نظیری نام دارد که در سال ۱۳۶۰ به استخدام وزارت ارشاد در آمد و برای گمراهی نیرو‌های انقلاب، در پوشش مترجم برای دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران، در عمل به فعالیت و همکاری با فرقه رجوی می‌پرداخت. ماهیت فعالیت‌های اصلی وی به سرعت افشا و در سال ۱۳۶۱ دستگیر و به ۸ سال حبس، محکوم شد، اما در ادامه در سال ۱۳۶۴، در مدت مرخصی از زندان، متواری شده و به صورت غیرقانونی به خارج از کشور گریخت.

همسر نظیری مریم خرمشاهی نام داشت که در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، به هلاکت رسیده است. 

نامبرده مسئول مرکز ۱۳ شاخه نظامی نفاق در عراق بوده و در طراحی عملیات‌های خمپاره‌زنی به نام راه‌گشایی، شرکت فعال داشته است. وی سابقه‌ عضویت در کمیسیون به اصطلاح روابط خارجی را نیز دارد. از جمله اقدامات این کمیسیون، سازماندهی تظاهرات ساختگی در کشور‌های غربی، حمله به سفارتخانه‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران و همچنین جذب نیرو است. گفتنی است بهزاد نظیری، از افراد فعال در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان نیز بوده و در حال حاضر نیز عضو کمیسیون خارجی شورای تروریستی موسوم ملی مقاومت است.

 بهزاد نظیری در عملیات‌های تروریستی به اصطلاح راه گشایی که منجر به شهید و مصدوم شدن جمع زیادی از مردم و همچنین وارد آمدن خسارات مالی فراوان به اموال خصوصی و عمومی شده، نیز نقش طراح و هادی تیم تروریستی داشته است.

 نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز شماره A-۴۷۴/۶-۲۰۰۲ است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=44002

نوشته های مشابه