• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

فرشته یگانه، مسئول بخش امداد / رئیس تجسس در امور خانواده‌های اعضا را بشناسید

  • کد خبر : 44001
  • 10 ژانویه 2024 - 12:55

دادگاه رسیدگی به جنایت‌های فرقه رجوی بازخوانی تاریخ رنج مردم ایران از تروریست‌هایی است که از تحریم و خون همین ملت کاسبی کردند.

به گزارش فراق، متهم ردیف ۴۲ این دادگاه فرشته یگانه فرزند امان اله نام دارد که وی در اوایل انقلاب اسلامی جذب سازمان شده و از مسئولین تشکیلات اهواز می‌گردد. وی ضمن ازدواج تشکیلاتی با فردی به نام علیرضا پناهی‌ور، در اقدامات مسلحانه نفاق، شرکت کرده و با ورود سازمان به فاز نظامی، از ایران خارج می‌شود.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

عضویت در شورای مرکزی نفاق

مسئول ستاد داخله برای هدایت و اعزام تیم‌های تروریستی به داخل کشور مانند خمپاره‌زنی به شهرک نور در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۷۸

شرکت مستقیم در عملیات‌های تروریستی- نظامی از خاک عراق علیه ایران با عنوان مسئول شاخه‌ی نظامی

مسئول کمیسیون به اصطلاح آموزش نفاق و مسئول امداد و جنگ سیاسی 

علی مرادی، نجات یافته قدیمی از فرقه رجوی درباره وی می‌نویسد: فرشته یگانه اهل خرم آباد لرستان، علاوه بر مشارکت و نقش فعالش در تیم های ترور و خمپاره زنی و سایر فعالیت های نظامی در همکاری با فرماندهان سپاه‌های عراقی، در امورات شستشوی مغزی، سرکوب نیروهای معترض داخل تشکیلات نیز نقش بسزایی داشت .
وی در دوران مباحث انقلاب ایدئولوژیک بعد از مهوش سپهری جزء خشن ترین و بی رحم ترین اعضای شورای رهبری بود که نیرو های مخالف و معترض را به صلابه می کشید.

وی همچنین در هنگام ملاقات خانواده ها نقش ریاست دستگاه جاسوسی و تجسس در امور خانواده ها را بر عهده داشت و آن عده از خانواده هایی را که برای دیدار فرزندانشان وارد قرارگاه می شدند زیر ذره بین قرار می داد. مردان را مسئول ستاد و به اصطلاح افسران اطلاعات عملیات را مامور چک و کنترل خانواده ها در هنگام ملاقات با فرزندانشان می کرد.

با استناد به اظهارات خودش که در نشستی که من هم حضور داشتم بیان کرد: در جمعبندی این دوره از پذیرفتن خانواده ها به داخل قرارگاه اشرف قرار بود ما آنها را جذب تشکیلات کنیم اما به این نتیجه رسیدیم که اکثر بچه‌هایی که با خانواده هایشان دیدار داشته اند کاملا دلباخته شده اند و وابستگی آنها به خانواده چندین برابر شده و در تشکیلات دیگر افراد قبلی نیستند و در یک کلام احساس میکنی دیگر به رهبری وصل نیستند. به همین خاطر به رهبری (منظورش مسعود و مریم بود) گزارش دادیم تا جلوی ورود این خانواده ها را بگیریم.

از آن پس خانواده هایی که برای ملاقات فرزندانشان می آمدند جلوی درب ورودی قرارگاه نگهداری می شدند و اجازه ورود نداشتند و افراد داخل تشکیلات قبل از اینکه اجازه دیدار با خانواده خود را داشته باشند ابتدا توسط شخص فرشته یگانه تهدید و شستشوی مغزی میشدند و خانواده ها را بعنوان مزدوران اطلاعات معرفی میکردند و نهایتا خط و روش برخورد اعضا با خانواده هایشان را به آنها دیکته و اجبار میکردند. سپس تحت نظارت و کنترل، آنها را برا ی دیدار کوتاه با خانواده هایشان می فرستادند.

در این دوران روزی به من هم اطلاع داده شد که خانواده ام برای ملاقات آمده اند و قرار شد ابتدا نزد فرشته یگانه بروم تا توجیه شوم. در بین راه علی اکبر انباز با نام مستعار یوسف مستمر با من صحبت می کرد و با روش های مختلف تهدید و تطمیع مرا برای دیدار و اطاعت از فرشته یگانه آماده می کرد .

به سالن نشست رسیدیم و دیدم تعداد زیادی افراد منتظر توجیه هستند و از قرار معلوم چند دستگاه اتوبوس از خانواده ها به طور جمعی با هدایت انجمن نجات برای دیدار فرزندان و اعضای گرفتار آمده بودند .

فرشته یگانه چشمش به من افتاد و برای اولین بار و در اوج تعجب مرا همشهری خطاب کرد و چه مهربان شده بود! گفت: علی مرادی تو هم ملاقات داری؟ ملاقات می‌خواهی چکار؟ ببین کدوم اطلاعاتی در خانواده ات رخنه کرده؟

من که از شوق دیدار خانواده سر از پا نمیشناختم و ماهها بود حسرت دیدار سایر بچه ها با خانواده هایشان را خورده بودم، حاضر بودم برای این دیدار جانم را هم بدهم چون بلحاظ روحی موقعیت خوبی نداشتم و در شرف تصمیم گیری ماندن و رفتن بودم. به همین دلیل خیلی فریب چرب زبانی ها و همشهری گفتنش را نخوردم .

او ابتدا قصد داشت مرا به امتناع از دیدار ترغیب کند، اما برای او در اوج ناباوری و برای من با کمال پررویی گفتم من برای دیدار می‌روم. گفت: اینها از افراد اجیر شده توسط وزارت اطلاعات هستند .

من هم سوال کردم که از خانواده من چه کسی آمده؟

فرشته یگانه نگاهی به لیست کرد و همچنین که از من نا امید شده بود گفت نمی دانم، حتما می خواهی بروی آنها رو ببینی؟
گفتم بله آخه من قبل از پیوستن نه سال هم اسیر بودم و آنها از وجود و سلامت من خبر ندارند و دوست دارم آنها را ببینم و حداقل سلامتی خودم را به آنها اطلاع بدهم.

خلاصه فرشته نا امید شد و حسابی مرا توجیه کرد که تحت تاثیر عاطفی قرار نگیرم و اجازه داد بروم.

حال آنکه نزدیک به ۱۴ سال من در تشکیلات بودم و یکبار فرشته با من آشنایی نداده بود و با زبان لری با من حرف نزده بود چون زبان محلی در تشکیلات ممنوع بود.

به هر حال من برای ملاقات رفتم و دو تن از برادرانم را ملاقات کردم و همان نقطه شروع و جرقه رهایی من از تشکیلات مخوف و ضد انسانی رجوی بود. برادرانم مرا بسیار عالی تحویل گرفتند و مرا حسابی برای جدایی از سازمان تشویق کردند و از هر باب به من اطمینان خاطر دادند و من هم چند ماهی بعد از آن ملاقات از تشکیلات رها شدم و به ایران آمدم .

خاطر نشان می‌شود فرشته یگانه در حال حاضر نیز مسئول بخش جنگ سیاسی و امداد فرقه رجوی است.

نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۴۸/۶-۲۰۰۲ است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=44001

نوشته های مشابه