• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

این دادگاه، مقدمه‌ای برای کشاندن حضوری سرکردگان به پای میز محاکمه است

  • کد خبر : 43641
  • 26 دسامبر 2023 - 10:37

کارشناس مسائل سیاسی برگزاری دادگاه سران فرقه رجوی را اقدامی بسیار مهم در زمینه تحت پیگرد قرار دادن اعضای این فرقه تروریستی در سطح بین‌المللی توصیف کرد.

به گزارش فراق، سید هادی سیدافقهی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن بیان تاریخچه‌ای از جنایت‌های این گروهک تروریستی، بر اهمیت برگزاری این دادگاه تاکید کرد.

وی، با اشاره به اینکه این تشکیلات که خود را مجاهدین خلق نامید از ابتدا محسوس بود که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت می‌شود، گفت: امروز دیگر ماهیت تروریستی و وطن‌فروشانه آن‌ها به‌طور کامل آشکار شده است.

وی اظهار کرد: جنایت‌هایی که این فرقه تروریستی مرتکب شده اگرچه زمان زیادی از آنها می‌گذرد، اما هنوز هم ادامه دارد.

سید افقهی برگزاری دادگاه فرقه رجوی را اقدامی بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: با گذر زمان حق ساقط نمی‌شود و قابل پیگیری است به‌ویژه که این فرقه هم شاکی خصوصی دارند و هم مدعی‌العموم به دلیل جنایت‌هایی که در سطح کشور فراگیر و علیه ارزش‌ها و ارکان انقلاب اسلامی بود، ورود پیدا کرد.

او با اشاره به خیانت‌های فرقه تروریستی رجوی در داخل و خارج از کشور، بیان کرد: خیانت‌های این فرقه تروریستی صرفا جنبه امنیتی نداشت بلکه ابعاد دیگری از جمله در زمینه صنعتی هم داشته و در این زمینه جاسوسی کردند، این فرقه با مسائلی که به دروغ درباره موضوع هسته‌ای ایران به استکبار جهانی و اربابان خود اعلام کردند، باعث شهادت دانشمندان هسته‌ای و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شد.

سید افقهی با اشاره به خیانت‌های رژیم صهیونیستی در دوران جنگ تحمیلی، عنوان کرد: تا زمانی که تشکیلات آن‌ها در ایران بود و تا پیش از شورش مسلحانه در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در داخل به دشمن گِرا می‌دادند و بعد از آن هم سرکرده این گروهک تروریستی از پاریس پرواز کرد و در آغوش صدام افتاد و در آنجا به دستور مستقیم صدام علیه ایران عملیات انجام می‌دادند.

این کارشناس برگزاری دادگاه سران فرقه رجوی را مقدمه‌ای برای کشاندن اعضای این فرقه به پای میز محاکمه به صورت حضوری توصیف کرد و گفت: وقتی اعضای فرقه تروریستی در ایران محکوم شوند، چه وکیل انتخاب کنند و چه انتخاب نکنند، با حضور شاکیان خصوصی و مدعی‌العموم، نتایج این دادگاه را می‌توان هم به دادگاه‌های شناخته شده بین المللی و هم به دادگاه‌های لاهه بر حسب نوع شکایت و نوع بزه که مرتکب شدند، منتقل کرد.

وی با بیان اینکه تمام جنایت‌های این فرقه تروریستی قابل پیگیری است، تاکید کرد: بنابراین اقدام قوه قضاییه اقدام بسیار مهمی است و تمام خانواده‌هایی که از این فرقه آسیب دیده‌اند، می‌توانند علیه این جانیان و تروریست‌ها که متاسفانه هنوز هم بقایای آن‌ها وجود دارد، اقامه دعوا کنند.

سید افقهی در پایان به سوءاستفاده این فرقه تروریستی از برخی رویداد‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: این فرقه باید برای همیشه ریشه‎کن شود و خیانت‌هایی که افراد این فرقه اعتراف کرده و به آن افتخار می‌کنند، ضربات مادی و معنوی که این‌ها بر پیکره انقلاب اسلامی و مردم ایران وارد کردند، همه این‌ها قابل پیگیری است.

فرقه تروریستی رجوی در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ویژه در دهه ۶۰ جنایت‌های فاجعه‌باری را علیه ملت ایران مرتکب شده‌اند و دستشان به خون هزاران نفر از مردم آغشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43641