• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

آغاز سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان فرقه تروریستی رجوی

  • کد خبر : 43631
  • 26 دسامبر 2023 - 10:18

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات سرکردگان فرقه تروریستی رجوی، به ریاست حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دهقانی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران و به صورت علنی آغاز شد.

به گزارش فراق، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امروز سه‌شنبه پنجم دی با قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، ادامه یافت. در جلسه نخست و دوم دادگاه این پرونده اتهامات ۲۳ متهم قرائت شده بود.

کیفرخواست این پرونده در بیش از ۷۰۰ صفحه تنظیم شده است و در این دادگاه که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار می‌شود علاوه بر اینکه جمعی از خانواده‌های قربانیان ترور نیز حضور دارند، شاهدان عینی جنایات هولناک تروریست‌های دهه ۶۰ نیز در دادگاه حاضر هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی در ابتدای جلسه با قرائت آیه ۲۹ سوره اعراف دادگاه را آغاز کرد و اظهار داشت: عدالت ترازوی خدای متعال در روی زمین است و هرکس آن را به کار گیرد به بهشت می رود و هرآنکه آن را رها کند به دوزخ رانده می‌شود.

قاضی به عنوان رئیس دادگاه ضمن رسمیت و علنی بودن دادگاه اعلام کرد: در این جلسه ادامه کیفرخواست ۱۰۴ متهم این پرونده با رعایت همه تشریفات از قانون آیین دادرسی در حال تشکیل و برگزاری است.

وی ادامه داد: پیش از حضور نماینده دادستان باتوجه به انعکاس برخی مطالب از سوی برخی اصحاب رسانه خطاهایی رخ داده است؛ بنابراین اصحاب رسانه در انعکاس مواد قانونی که در دادگاه قرائت می‌شود نهایت دقت را داشته باشند همچنین نام‌های برخی متهمان به درستی منعکس نشده است از این رو خبرنگاران در انعکاس مطالب نهایت دقت را داشته باشند.

قاضی دهقانی خاطر نشان کرد: نظر به آنکه دادگاه صلاحیت خود را احراز کرده است و خدمت مردم و جامعه حقوقی به عنوان رئیس دادگاه اعلام می‌دارم که هم رئیس دادگاه کیفری هستم و همراه با مستشاران، ابلاغ دادرسی انقلاب را نیز داریم و به همین جهت این هیات قضایی مستقر در دادگاه، صلاحیت رسیدگی به کیفرخواست واصله برای ۱۰۴ متهم پرونده را دارد.

پس از آن با دستور قاضی دادگاه، نماینده دادستان برای قرائت کیفرخواست متهم ردیف ۲۴ در جایگاه قرار گرفت.

اسامی و کیفرخواست متهمین این نوبت از دادگاه را در پست‌های بعدی خواهید خواند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43631