• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهوش سپهری؛ سرکوب‌گر و مسئول نشست‌های تشکیلاتی در آلبانی

  • کد خبر : 43605
  • 26 دسامبر 2023 - 9:52

دادگاه رسیدگی به جنایت‌های فرقه رجوی، بازخوانی تاریخ رنج مردم ایران از تروریست‌هایی است که از تحریم و خون همین ملت کاسبی کردند.

به گزارش فراق، مهوش سپهری متهم ردیف هفدهم این دادگاه در سال ۱۳۵۴ به عضویت سازمان در آمده و هم اکنون به‌عنوان یکی از مهمترین مسئولان تشکیلاتی فرقه محسوب می‌شود.

یکی از خواهران وی نیز به‌اتهام عضویت در سازمان تروریستی نفاق در سال ۱۳۶۰ دستگیر و محکوم شده لکن در ادامه در سایه رأفت و عطوفت نظام جمهوری اسلامی از زندان آزاد می‌گردد.

یکی از برادران مهوش سپهری به‌نام سهراب نیز یک هفته قبل از عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان با تحریک نامبرده از کشور متواری شده و ضمن حضور در عملیات مذکور، کشته می‌شود.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

عضو بخش روابط خارجی گروهک در سال ۱۳۶۳

راه‌اندازی و مسئولیت شاخه نظامی تشکیلات در سنندج و عضویت در پیش‌مرگ‌های کردستان در سال ۱۳۶۴

مسئول نهاد و عضو هیئت اجرایی انجمن به‌اصطلاح دانشجویان مسلمان در آلمان در سال ۱۳۶۶

شرکت در عملیات‌های تروریستی نظامی فروغ جاویدان و چلچراغ با سمت مسئول

 مسئول محور و معاونت آموزش شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۰

عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۱

مسئول برگزاری نشست برای عناصر مستقر در اروپا در سال ۱۳۷۴

جانشین مسئول شاخه نظامی فرقه تروریستی رجوی به‌مدت دو سال از شهریور ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰

و مسئول توجیه تیم‌های تروریستی رجوی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۸

«مهوش سپهری» با نام مستعار نسرین را خیلی ها در فرقه رجوی می شناسند و کمتر کسی در داخل فرقه است که نام وی را نشنیده و یا با مرام سرسپردگی و سرکوب وی آشنایی نداشته باشد. وی بعد از مسعود و مریم رجوی اولین فردی بود که اجازه برگزاری جلسات ایدئولوژیک و سخنرانی و تز دادن را یافت.

مهوش سپهری پس از اینکه به مقام مسئول اولی سازمان ارتقا یافت مهمترین مسئولیت وی حفظ تشکیلات شد. در آن زمان اعضای زیادی درسازمان بودند که از تشکیلات جهنمی به جان آمده و خواهان جدایی بودند. همان زمانی که کسی اجازه خروج از تشکیلات را نداشت. مسئولیت سرکوب و تنبیه و به راه آوردن این نفرات به عهده وی گذاشته شد. او همزمان مسئول نهاد شورای رهبری نیز شد و نقش اساسی در سرکوب و ساکت کردن زنان شورای رهبری را هم به عهده گرفت.

مهوش سپهری یا همان «خواهرنسرین» نقش به سزایی در ایجاد دیکتاتوری و خفه کردن صدای مخالفان در سالهای سیاه حکومت صدام در درون تشکیلات سازمان مجاهدین را داشت.

او شخصی بود که بسیاری از اعضای ناراضی شاید حدود ۲۰۰ تن را شخصا محاکمه نمود و آنها راپس از تحمل ماهها درد ورنج مشقت و بسیاری از توهین ها و هتاکی های وی، روانه زندان ابوغریب و یا اینکه آنها را به جلسه محاکمات باقرزاده ارسال  کرد. عامل قتل نسرین احمدی بود. عامل توهین و هتاکی و بند کشیدن زنان به ویژه اعضای ناراضی شورای رهبری بود.

سال ۱۳۸۰ در دستور تشکیلاتی سازمان، سال تعیین تکلیف حلقه های ضعیف نامیده شده بود. افراد زیادی خواهان خروج از تشکیلات بودند و سازمان بخوبی می دانست چنانچه با جدایی این نفرات موافقت کند موجی از جدایی و ترک مناسبات در تشکیلات به راه خواهد افتاد که به فروپاشی می انجامد. همان طور که سرانجام در سال ۱۳۸۲ و در اولین قدم در سقوط صدام و مهار شدن وحشی گری های رجوی حدود ۷۰۰ تن از تشکیلات خارج شدند.

به همین دلیل «نسرین»نقش مهمی در سرکوب و نگهداری نفرات ناراضی به عهده داشت.

او در جلسات با زنان همانطور که آنان را زیر فشار می گذاشت در برابر هر مقاومت و عدم فرمان تشکیلاتی زنان را با رکیک ترین فحش ها خطاب قرار می داد که «هر زن که از تشکیلات بخواهد خارج شود دنبال شوهر است و زن بریده نداریم» و….

در خاطرات جداشدگان از جمله خانم بتول سلطانی قید شده وی شخصا خانم های ناراضی تشکیلات از جمله مرضیه قربانی، مرضیه قرصی، مهناز ابوذریان، مینو فتحعلی، مهری موسوی، فاطمه غلامی  ناهید طهماسبی و… بسیاری دیگر از ناراضیان را به باد شکنجه و فحش و کتک و هتاکی های ناموسی گرفته است.

در خاطرات خانم سنجابی قید شده که مهوش سپهری رسما مینو فتحعلی را به مرگ محکوم نمود و در جلسات شورای رهبری گفت که به دلیل اینکه  وی فرار کرده اند او می بایست کشته شود. تا اینکه سرانجام در سال ۱۳۸۲ مینو فتحعلی سربه نیست شد.

و در جای دیگری نوشته اند که مهوش سپهری در جلسات شورای رهبری رسما اعلام می کرد هر کس از زنان شورای رهبری بخواهد از سازمان خارج شود سرش را کنار باغچه گذاشته و می بریم و حکم خروج شورای رهبری مساوی با مرگ است و بایستی قرص سیانورش را میل کند!

سپهری همچنین در حالی که در درون تشکیلات دارای چندین کلفت و نوکر مجاهد! هم بود پایه گذار زندگی طبقاتی شورای رهبری در تشکیلات هم شد. بعد از او فهیمه اروانی، فرشته یگانه، سمیرا شمس، زهره اخیانی، مژگان پارسایی و دیگر سران شورای رهبری رده بالا به خوبی راه وی را ادامه دادند.

در حال حاضر قسمتی از مهمترین نشست‌های تشکیلاتی در آلبانی توسط مهوش سپهری برگزار می‌شود.

نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به‌شماره ۲۰۰۲-۴۴۵/۶-A است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43605

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی