• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

فرقه رجوی به طور رسمی مهره سوخته برای اروپا شد / تنها اقدام‌ آن‌ها در زمینه‌های سایبری است

  • کد خبر : 41222
  • 16 آگوست 2023 - 9:18

فرقه رجوی به اجبارِ کشورهای اروپایی به کانادا می‌رود و باتوجه به ضربه‌ای که در تیرانا توسط پلیس آلبانی خورده، دیگر جایگاهی نه تنها در غرب بلکه در میان ایرانیان مقیم خارج از کشور نخواهد داشت.

به گزارش فراق، حمله پلیس آلبانی به مقر فرقه رجوی و منع برگزاری گردهمایی سالانه آن‌ها از سوی پلیس فرانسه، سناریوی «طرد رجوی» و «مهره سوخته» بودن این فرقه را تقویت می‌کند.

با این احوال فرقه رجوی پس از ناکام ماندن در کسب موافقت دولت فرانسه برای پذیرش بخشی از عناصر خود در قرارگاه اور سوراواز، لابی‌های خود در دولت کانادا را فعال کرده است و براساس هماهنگی شکل‌گرفته مقرر شده در گام نخست عناصر دارای اقامت یا پاسپورت موقت کانادا از آلبانی به این کشور منتقل شوند.

با انتقال اعضا به کانادا، این کشور که در سال‌های اخیر به اقامتگاه کلاه‌برداران و مفسدان اقتصادی ایرانی تبدیل شده بود، اکنون قرار است تبدیل به پناهگاه امن برای تروریست‌های ضدایرانی هم شود.

 دکتر غلامرضا منتظمی دیپلمات سابق ایران در فرانسه و مدیر عامل مؤسسه بین‌المللی افق نو درباره حضور منافقین در کانادا و اخراج آن‌ها از آلبانی در گفت‌وگو با قدس، اظهار کرد: اخراج فرقه تروریستی رجوی از کشور آلبانی یک تصمیم جمعی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. امروز این گروه دیگر برای غربی‌ها مهم نیست و یک مهره سوخته در اروپا تلقی می‌شود.

وی به حمایت‌های آشکار رژیم صهیونیستی از فرقه رجوی در طول چهار دهه اخیر پرداخت و گفت: در طول حضور فرقه رجوی در عراق و آلبانی هرگاه رژیم اسرائیل و یا کشورهای اروپایی نظیر فرانسه خواستار اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند، از این گروه به‌عنوان یک پازل استفاده می‌کردند وهمواره همانند یک سرباز صهیونیست در مقابل ایران قرار می‌گرفتند.

او تصریح کرد: فرقه رجوی برای غرب و حتی پدرخوانده خود رژیم صهیونیستی دارای اهمیت نیستند، آن‌ها هیچ گاه تصمیم‌گیرنده و تأثیرگذار در جهان نبودند و هرگاه اسرائیل و غرب اراده کند، باید قربانی شوند.

مدیر عامل مؤسسه بین‌المللی افق نو با اشاره به این مسئله که چرا پلیس آلبانی در دوسال اخیر به پادگان اشرف در تیرانا حمله نکرد و این عمل در ماه‌های اخیر انجام گرفت؟ گفت: کشورهای اروپایی در جنگ اوکراین هزینه‌های بسیاری را تا به امروز پرداخت کرده‌اند. اروپاییان زیر فشار جنگ اوکراین قرار گرفته‌اند و قصد دارند با روسیه به توافق برسند، اما در مقابل، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی اجازه این کار را نمی دهند، تصمیم اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر اخراج منافقین از آلبانی تلاشی برای دوری این قاره از تنش‌های منطقه‌ای است.

وی به امتیازاتی که در اختیار فرقه رجوی در اروپا بوده پرداخت و افزود: اتحادیه اروپا برای فرقه رجوی ظرفیت‌های بسیاری را فراهم کرده بود، به‌طوری‌که حتی در رفت‌وآمدهای آنان نیازی به ارائه ویزا نبود و حتی بسیاری از دادگاه‌های اروپایی از این گروه در مجامع بین‌المللی حمایت‌های حقوقی انجام می‌دادند.

امکان کادرسازی دوباره در کانادا؟

او به این پرسش که آیا حضور فرقه رجوی در کانادا برای کادرسازی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران است، پاسخ داد: این گروه به اجبار کشورهای اروپایی به کانادا می‌رود و باتوجه به ضربه‌ای که در تیرانا توسط پلیس آلبانی خوردند، دیگر جایگاهی نه تنها در غرب بلکه در میان ایرانیان مقیم خارج از کشور نخواهند داشت.

 این دیپلمات سابق کشورمان در فرانسه در ادامه تصریح کرد: امروز چهره سیاه فرقه رجوی برای مردم دنیا به ویژه مخالفان جمهوری اسلامی مشهود شده و هیچ گروهی حاضر به بدنامی خود در همکاری با این سازمان تروریستی و اجاره‌ای نیست.

منتظمی در پایان به مأموریت اصلی فرقه رجوی در کانادا اشاره و اظهار کرد: امروز این گروه هیچ تأثیری در امنیت ایران ندارند، تنها اقدام‌های آن‌ها در زمینه‌های سایبری و شبکه‌های اجتماعی است، هرچند تحرکاتشان نسبت به ایران کمتر خواهد شد، اما فعالیت‌های سایبری آن‌ها علیه کشورمان ادامه خواهد داشت.

 گزارش از: سید حسین حسینی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=41222