• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
برخورد دوگانه مسعود رجوی در امر حجاب

ساحل «اشرف» چگونه مرداب شد؟ + فیلم

  • کد خبر : 46034
  • 28 آوریل 2024 - 12:50

سعید محمدپور، عضو نجات یافته از فرقه رجوی در یادداشتی نوشت: یادم می‌آید روزگاری رجوی برای جذب نیرو همه گونه زاویه باز نشان می داد تا هر کس از هر جایی با هر مرامی که دوست دارد وارد به اصطلاح ارتش آزادیبخش شود، همان ارتشی که بعدها تبدیل به یک دیسکو شد!

رجوی به منظور حفظ استراتژی «سرنگونی»، امتیازاتی به اعضا عطا کرد که یکی از آن‌ها آزادی پوشش بود. او این امتیاز را به خانم‌ها داد و تأکید کرد که هر خانمی که به عضویت ارتش می‌پیوندد باید یونیفورم ارتش را پوشیده ولی پوشیدن یا عدم پوشیدن حجاب موهای سر به اختیار بود و هیچ اجبار قانونی وجود نداشت. این تدابیر باعث شد که تعدادی از مخالفان نظام به عراق سفر کرده و به اردوگاه اشرف ملحق شوند. تعداد قابل توجهی از خانم‌ها به صورت بی حجاب در این اردوگاه حضور داشتند، و در ابتدا هیچ مشکلی نبود. این وقایع بعد از عملیات مرصاد یا «دروغ جاویدان» رخ داد. اثر ضربه‌ای که رجوی در آن عملیات تحمل کرده بود، باعث افت روحیه بازماندگان سازمان شد و رجوی این امتیازات را به تمایل داشتنده‌ها اهدا کرد.

از دید من و سایر اعضای حاضر در اشرف، مشاهده شد که وضعیت دیگری آغاز شده بود. این اتفاقات ناهماهنگی بین ظاهر و باطن را نشان می‌دادند. رجوی از ضوابط حجاب در پیوستن به سازمان پیروی می‌کرد، اما این موضوع به زودی فراموش شد و رعایت نمی‌شد.

بنده هنگام وعده‌های نهار و شام، حس کردم که در محیطی متفاوت از تشکیلات رجوی حضور دارم. ظاهری شبیه به رستوران‌های ساحلی لوکس و آرامشی که در آنجا محسوس بود، با محیط کاملاً متفاوت تطابق نداشت. یک سو، زنانی با حجاب مشروط تشکیلاتی را می‌دیدم و در سوی دیگر، زنانی که به نظر می‌رسید برای اهداف دیگری به اشرف آمده بودند، به طوری که هدف واقعی آن‌ها از پیوستن به اشرف واضح نبود.

رجوی در حال بازی نقش بود و واقعیت درونی خود را نمی‌توانست پنهان کند. حدود یک سال بعد، قوانین جدیدی به تصویب رسید که تقریباً تمام قوانین قبلی را نقض می‌کرد. این تغییرات باعث تعطیلی تور سیاحتی عراق اشرف شد و افراد به خانه‌های خود بازگشتند. رجوی درک کرد که تلاش برای نقش‌آفرینی و ایفای نقش‌های دموکراتیک غربی خطرناک است و ممکن است منجر به نابودی و خرابی گردد.

به همین دلیل، بسیاری از افراد از دوگانگی در اعمال رجوی و همسرش مریم قجر عضدانلو آگاه شدند. آن‌ها متوجه شدند که حرف و عمل این دو با یکدیگر تضاد دارند. رجوی، علیرغم تبلیغات حجاب، در قوانین سازمانی اجازه نقض حجاب را نمی‌دهد و تمامی تخلفات مرتبط با حجاب تنبیه می‌شوند.

در برخورد با ناراضیان داخلی، رجوی اقدامات سختی انجام می‌دهد، از شکنجه‌های روانی و جسمی تا حذف فیزیکی و نابودی افراد. این وعده‌های خالی و تبلیغات پوچ همگی نشان‌دهنده شیادی اوست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=46034

نوشته های مشابه

13می
چرا خودتان را گول می‌زنید؟ / رحم کنید به خانواده‌هایتان که دیگر توان انتظار ندارند
موسی جابری‌فر به افرادی که هنوز گرفتار در اشرف 3 هستند

چرا خودتان را گول می‌زنید؟ / رحم کنید به خانواده‌هایتان که دیگر توان انتظار ندارند

11می
عباس میناچی مقدم، مسئول ارتباطات «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی:

عباس میناچی مقدم، مسئول ارتباطات «اشرف۳»