• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
روایتی از محمد رضا مبین، عضو نجات یافته از فرقه رجوی

زندان اشرف چون زندان یزید، سیاه و تاریک بود

  • کد خبر : 40932
  • 05 آگوست 2023 - 9:36

مسعود رجوی از سال ۱۳۶۵ در عراق روی یزید و یزیدیان را سفید کرده است، او در تمام قرارگاه‌های خود زندان داشت و بساط دار و درفش برپا بود، درب های این قرارگاه‌ها همیشه بسته بود، زندگی به معنای عام آن هرگز در درون این مقرها جریان نداشت.

به گزارش فراق، محمد رضا مبین در روایتی از مناسبات اسارت بار مجاهدین و تاریکخانه های رجوی نوشت: صبح عاشورای یکی از همین سال های اسارت در خاک عراق و در اشرف، ما را در قالب دسته های عزاداری به خیابان ۱۰۰ برده بودند، در کنار این خیابان یکی از زندان های علنی سازمان با برج های نگهبانی و پروژکتورهای بلند و با حصارهای آهنین، خودنمایی می کرد، این زندان یکی از بزرگترین زندان های علنی پادگان اشرف بود که به دستور مسعود رجوی برای ایجاد رعب و وحشت مضاعف ساخته شده بود. امثال من که ماهها در زندان اسکان و یا دیگر زندان های سازمان زمانی زندانی بودیم، با دیدن این زندان تن و بدنمان می لرزید، با فاصله نسبتا زیاد، دسته عزاداری ما در حال گذر از کنار این زندان بود، نگهبانان مسلح روی برج های نگهبانی، مشغول نگهبانی از این زندان بودند، نمی دانم داخل آن زندان در عاشورا، چند نفر در سلول های انفرادی محبوس بودند، اما به خوبی درک می‌کردم که چه زجر و شکنجی را تحمل می کنند.

بی اختیار چشمانم پر اشک شد و به بهانه عزاداری می توانستم این بار راحت اشک بریزم، این شعر در ذهنم آمد که:

خدا لعنت کند آنان که جسمت را به نعل تازه آزردند

تنت را بر زمین عریان رها کردند و زیرخاک نسپردند

حصیر دست بافی شد کفن بر آن تن صدچاک و خونینت

چون آن پیراهنی که دست باف مادرت بوده ست را بردند…

زندان اشرف، چونان زندان یزید، سیاه و تاریک بود، یزید در جریان خلافتش جنایات بسیاری مرتکب شد، او تنها سه سال و نه ماه خلافت کرد، او به فرعون زمان خود ملقب بود، اما مسعود رجوی از سال ۱۳۶۵ در عراق روی یزید و یزیدیان را سفید کرده است، او در تمام قرارگاههای خود زندان داشت و بساط دار و درفش برپا بود، درب های این قرارگاه ها همیشه بسته بود، زندگی به معنای عام آن هرگز در درون این مقرها جریان نداشت، کوچکترین انتقادات بشدت سرکوب می شد، سران سرکوب سازمان چون اسداله مثنی و فاضل و فروغ پاکزاد و … بی محابا و به راحتی آب خوردن منتقدان را از دم تیغ می گذراندند.

زندان بزرگ اشرف آنروز عاشورا، با حصارهای چند لایه و بلندش، خود نمائی می کرد و چون دژی استوار می ماند که امید رهائی از آن بی رنگ بود، این اسارت ابدی می نمود، فقط این پرندگان آسمان اشرف بودند که می توانستند به آن سوی حصارها پرواز کنند. آن ظهر عاشورا فقط از خدا می خواستیم که به حرمت خون به ناحق ریخته شده سید الشهداء ما را از این زندان آزاد کند. ما هم به ناحق در اسارت بودیم و گرفتار یزیدی دیگر شده بودیم.

عاقبت زمان گذشت و گذشت تا نیروهای ائتلاف به عراق حمله کردند و مقدمات آزادی ما فراهم شد، درست است که عده ای از دوستانمان قربانی شدند و آزادی را هرگز ندیدند، اما در نهایت حصارهای ظلم و بساط آهنین اشرف در هم شکست، ما از اسارت رها شدیم و آسمان زیبای آزادی را نظاره کردیم، امروز ما آزاد هستیم، اما هنوز عده ای از دوستان سابق ما در اسارتگاه اشرف ۳ در کشور آلبانی، در زندان و حصر هستند، امید آنکه روز آزادی آنان نیز بزودی از راه رسیده و بساط ظلم رجوی ها برچیده شود. اسارت در عاشورا و ایام محرم در زندان های رجوی بسا سخت تر می شود و سایه سنگینی از ظلم بر دوشهای همگان سنگینی می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=40932

نوشته های مشابه

01می
خدمت جنسی به «مجاهدین» جزو وظایف اولیه زنان بود + فیلم
روایتی از زندگی و سرنوشت شوم «مریم فرتوک زاده» در سازمان مجاهدین ضدخلق

خدمت جنسی به «مجاهدین» جزو وظایف اولیه زنان بود + فیلم

23آوریل
زنی که سیرت زشت او در ظاهرش پیدا بود
روایت علی پوراحمد از تحقیر اعضای ناراضی توسط زنی بددهن به نام بتول رجایی

زنی که سیرت زشت او در ظاهرش پیدا بود