• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
مدرس دانشگاه مطرح کرد

اگر مجاهدین کنار حزب بعث قرار نمی‌گرفتند جنگ تحمیلی ۸ سال طول نمی‌کشید

  • کد خبر : 39987
  • 27 سپتامبر 2023 - 14:09

یک مدرس دانشگاه گفت: اگر مجاهدین خلق کنار صدام و حزب بعث قرار نمی‌گرفتند قطعا جنگ تحمیلی ۸ سال طول نمی‌کشید و ظرف چند سال تمام می‌شد و پیروز می‌شدیم.

به گزارش فراق، محمدجواد یاری، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: اگر مجاهدین خلق کنار صدام و حزب بعث قرار نمی‌گرفتند قطعا جنگ تحمیلی ۸ سال طول نمی‌کشید و ظرف چند سال تمام می شد و پیروز می‌شدیم اما متاسفانه مجادهین خلق در کنار صدام قرار گرفتند و اطلاعات زیادی به عراقی‌ها دادند که باعث شد خسارت جنگ بیشتر شود، گرچه در نهایت پیروزی ما به پایان رسید اما فرصت زیادی از ما گرفته شد.

وی در ادامه بیان کرد: مجاهدین خلق از ابتدای انقلاب ابزار دست دشمنان و استکبار و آمریکایی‌ها بودند، اگر از ۹۹ درصد اعضای مجاهدین خلق می‌پرسیدند معنی کمونیست و مارکسیسم چیست یک نفر هم نمی‌توانست معنای آن را توضیح دهد آن‌ها فقط گوش به فرمان رئیس خود بودند و اهل مطالعه و تحقیق و بحث نبودند.

یاری افزود: دشمنان از این ابزار برای فشار به جمهوری اسلامی بهره می‌بردند بنی صدر دختری داشت که به عقد مسعود رجوی درآورد آن‌ها به علت حضور در ریاست جمهوری امکانات فراوان و اطلاعات گسترده‌ای از مسائل کشور داشتند که بعد از جنگ تمام این اطلاعات را در اختیار صدام قرار دادند.

کارشناس سیاسی بیان کرد: رجوی‌ها تمام کسانی که دل در گرو انقلاب داشتند را شهید کردند و نیروهای ارزشمندی مثل شهید بهشتی را از ما گرفتند و ظرفیت‌های کشور را از بین بردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما اگر اول انقلاب با این‌ها محکم‌تر برخورد می‌کردیم و مدارا کمتر می‌شد این همه جنایت انجام نمی‌دادند چون جانی هستند و زبان منطق را نمی‌فهمند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39987