• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کارشناس مسائل سیاسی

رژیم صهیونیستی و رجوی‌ها منابع خبری آژانس هستند

  • کد خبر : 34872
  • 21 ژوئن 2022 - 9:49

کارشناس مسائل سیاسی با ابراز تأسف از اینکه منابع خبری آژانس، رژیم صهیونیستی و فرقه رجوی هستند، گفت: تا زمانی که آژانس از منابع غیرموثق استفاده کند، نمی‌توان تصمیم‌های آن را غیرسیاسی دانست.

به گزارش فراق، «حسین کنعانی مقدم» در گفت‌وگویی در خصوص قطعنامه ضد ایرانی اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و علت تصویب آن، اظهار داشت: گروه ۵+۱، با پیشینه تاریخی خود در بحث برجام و عدم انجام تعهدات آن و همچنین خروج آمریکا از برجام، به یک بن‌بست عملیاتی رسید.

وی افزود: آمریکایی‌ها با توجه به دیکته‌هایی که از طریق صهیونیست‌ها می‌نویسند، به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر از ایران و محدود کردن قدرت دفاعی آن بودند که روی کار آمدن برجام جدید، مانع زیادی‌خواهی‌های آن‌ها شد. آن‌ها وقتی به بن‌بست رسیدند از طریق شورای حکام به دنبال فشار مضاعف با تروئیکای اروپایی علیه ایران شدند. می‌خواهند پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند و مذاکرات برجامی را متوقف کنند تا از این سو بتوانند مکانیسم ماشه را فعال کنند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: البته ایران راه خودش را ادامه می‌دهد، در بحث فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی‌ها به مقدار پیش‌بینی شده خویش عمل می‌کند. به نظر می‌رسد سیاست پینگ‌پنگی ایران، در حال جواب دادن است و در نهایت به گریز از مرکز ایران از تعهدات MPT انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها متضرر اصلی این ماجرا هستند، چون ایران نشان داده که در مقابل تحریم‌ها، مقاوم‌تر می‌شود. اکنون هم دوربین‌ها محدود شده‌اند و درجه غنی‌سازی را با نصب سانتریفیوژ‌های جدید بالا می‌برند.

کنعانی‌مقدم گفت: اگر ایران به مقاومت خویش ادامه دهد و با شرکای منطقه‌ای همکاری بیشتری داشته باشد، می‌تواند با حضور در معاهدات اقتصادی منطقه مانند معاهده تریکس، به موفقیت‌های بهتری برسد.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان ضمن ابراز تأسف از اینکه منابع خبری آژانس، رژیم صهیونیستی و منافقین هستند، تأکید کرد: تا زمانی که آژانس از منابع غیرپاک که موثق نیستند، بخواهد استفاده کند، نمی‌توان تصمیم‌های آنان را غیرسیاسی خواند. ایران باید در واکنش به این موضوع، تعهدات خویش را کاهش دهد؛ چراکه ثابت کرد اهل مذاکره و گرفتن حق خویش است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34872