• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

نامۀ گروهی از اعضای سابق سازمان مجاهدین و منتقدین آن به رئیس جمهور فرانسه در مورد تهدیدات رجوی

  • کد خبر : 1357
  • 07 فوریه 2015 - 9:19

نامۀ گروهی از اعضای سابق سازمان مجاهدین و منتقدین آن به رئیس جمهور فرانسه در مورد تهدیدات رجوی

نامه سرگشاده ۷۸ عضو جدا شده و منتقد سازمان مجاهدین خلق

 به رئیس جمهور فرانسه در مورد تهدیدات رجوی

(متن کامل فارسی و ترجمه های فرانسه، انگلیسی و عربی نامه)

جناب آقای فرانسوا اولاند رئیس جمهور محترم فرانسه؛

چندی قبل ۱۷ شهروند فرانسوی قربانی آزادی بیان در پاریس شدند. کشور فرانسه دویست سال قبل بهای سنگینی برای آزادی بیان پرداخت . از آن تاریخ به این سو پرچم آزادی را در جامعۀ خود پیوسته برافراشته نگهداشته است .از این رو بود که فرانسه    لقب مهد آزادی گرفت. ما اعضای جدا شده و منتقدین سازمان مجاهدین خلق ایران این جنایت را بشدت محکوم کرده و همدردی مان را با خانواده های قربانیان و بخصوص با جامعه روزنامه نگاران که با خون خود بهای آزادی قلم  و بیان را پرداختند ابراز می داریم.

آقای رئیس جمهور؛

ما اعضای جدا شده از سازمان مجاهدین خلق که هریک به نوعی توانستیم از زندان تشکیلات فرقه ای و سرکوبگر این سازمان نجات پیدا کنیم و ایرانیان مخالف و منتقد این سازمان که در کشورهای اروپائی بخصوص در فرانسه زندگی می کنیم از آن روزی که شروع به افشای واقعیت های درونی این سازمان و جنایت های جنگی و تروریستی و نقض حقوق بشر توسط رهبری آن کردیم چندین بار تا کنون به صورت قانونی و با اجازۀ مسئولین ذیربط فرانسوی گردهمایی و میز کتاب و آکسیون در پاریس داشتیم که درهر بار مورد تهاجم و ضرب شتم فدائیان مسعود رجوی قرار گرفتیم. رهبر این سازمان یعنی مسعود رجوی که سال ۱۹۸۶ از فرانسه به عراق نقل مکان کرد درفوریه سال ۱۹۹۵ رسما در چندین نشست درونی سازمان مجاهدین خلق در عراق دستور قتل اعضای جدا شده از این سازمان را صادر کرد و به تمامی افراد خود اعلام نمود به هر صورتی که می توانند و در هر کشوری باشند این دستور را اجرا کنند. از آن تاریخ تا کنون بارها بر اجرای این حکم اصرار کرده است که آخرین آن ۲ نوامبر ۲۰۱۴ مصادف با یک روز مهم مذهبی مسلمانان شیعه بود که در یک پیام صوتی و تصویر گذاری شده با نشان دادن عکسها و اسم بیش از ۴۰ نفر از جدا شدگان و مخالفان و منتقدان رهبری این سازمان و سیاستهای خشونت طلبانه و تروریستی آن و با بهره برداری از احساسات مذهبی برانگیخته شده به مناسبت مذکور فرمان قتل این افراد را با تأکید  و عصبانیت بیش از گذشته صادر کرد و در این پیام روی ضرورت این اقدام چندین بار تأکید ورزید وحتی وصیت کرد که اگر خودشان نتوانستند، نسل آیندۀ آنها این کار را انجام دهد. این پیام که به صورت مستقیم در کمپ لیبرتی در عراق با صدای خود مسعود رجوی رهبر عالی و مادام العمر این سازمان برای افراد و کادرهای آن در کمپ مذکور ایراد شده است در تلویزیون و سایتهای رسمی این سازمان پخش و منتشر شده و هنوز در این سایتها موجود می باشد.

آقای رئیس جمهور؛

با توجه به اینکه تمامی این افراد تهدید به قتل شده توسط رهبر سازمان مجاهدین خلق ایران به صورت رسمی و قانونی در خاک اروپا هستند و تعدادی نیز در فرانسه به عنوان پناهندۀ سیاسی اقامت دارند و از آنجا که در پیام مسعود رجوی مخاطب این فرمان به عنوان مأموران اجرای آن به صراحت عناصر و مسئولان و افراد این سازمان در اروپا و مشخصا همسرش مریم رجوی مقیم فرانسه می باشد این فرمان قتل نقض آشکار حاکمیت کشورهای اروپایی بویژه فرانسه و تهدید به انجام اعمال تروریستی در خاک این کشورها از جمله کشور شما به شمار می رود.

آقای اولاند رئیس جمهور محترم فرانسه؛

متأسفانه مقر مرکزی این فرقۀ خطرناک و خشونت طلب در استان وال دواز در خاک فرانسه و نزدیک  پایتخت این کشور قرار دارد. بیش از سه دهه است که این مقر تحت حمایت دولت فرانسه می باشد در حالیکه در داخل آن مناسبات به غایت قرون وسطایی با جداسازی کامل زن و مرد و ممنوعیت ارتباط آزادانۀ افراد آن با دنیای بیرون همچون تشکیلاتشان در عراق حاکم است. یک مورد از حرکات وحشناک و خشونت طلبانۀ سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از واقعه ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳ در فرانسه بود که طی آن مریم رجوی همسر مسعود رجوی و رهبر آن سازمان در اروپا همراه تعدادی از کادرهای بالای این سازمان توسط پلیس فرانسه به اتهام داشتن طرحهای انجام اعمال تروریستی در اروپا و نیز پولشویی دستگیر شدند و به دنبال آن به دستور سران سازمان مجاهدین خلق و مشخصا مریم رجوی بیش از ۱۰ نفر از افراد تشکیلات این فرقه خودشان را در خیابانهای  پاریس و لندن و ژنو به آتش کشیدند. آنها با این اقدام وحشیانه و خشونت طلبانه شان در میان مردم پاریس وحشت انداختند تا با این شیوه بتوانند از قانون و عدالت فرانسه فرار کنند. و همچنین این سازمان از ابتدای پیشرویهای گروه تروریستی داعش در عراق پیوسته در رسانه ها و بیانیه هایش از این گروه و اقداماتش در عراق تحت عناوین “عشایر و مردم انقلابی عراق” حمایت کرده است.

 آقای فرانسوا  اولاند؛

تنها جرم اعضای جدا شده از این سازمان و نیز منتقدین و مخالفان آن که این همه تهدید به مرگ می شوند و مورد ضرب و شتم قرار می گیرند این است که قلم به دست گرفته اند و آنچه را که خودشان در طی سالیان متمادی حضورشان در داخل تشکیلات آن دیده اند و مشخصا اقدامات سرکوبگرانه و تروریستی آن و واقعیتهای درون این فرقۀ افراطی و بنیادگرای مذهبی را برای هموطنان خود بیان می کنند. مسعود رجوی همچون تروریستهای بنیادگرایی که روزنامه نگاران فرانسه را به جرم آزادی بیان ترور می کنند تمام تلاش خود را می کند که این قلم ها را بشکند و دهان ها را ببندد تا واقعیت وحشتناک درون این فرقه برملا نشود. ما اعضای جدا شده از این سازمان و ایرانیان مخالف و منتقد رهبری آن، بخصوص آن تعداد که بعنوان شهروند فرانسوی و یا پناهنده و مقیم فرانسه در کشور شما مهد آزادی و حقوق بشر زندگی می کنیم با توجه به تهدیدات جدیدی که توسط رهبر سازمان مجاهدین علیه جان ما انجام شده است امنیت جانی نداریم و آزادی بیان و قلم ما نیز در کشور شما همچون آزادی بیان و قلم روزنامه نگارانتان مورد تعدی قرار می گیرد.

از این رو با توجه به سخنرانیهای اخیر آنجناب که در آنها ضمن تأکید بر ضرورت حفاظت از جان شهروندان گفتید که دولت فرانسه برای مقابله با تروریسم مصمم است و اقدامات لازم برای مقابله با تروریسم در سطح اروپا اتخاذ خواهد شد درخواست داریم که دستورات لازم را برای رسیدگی به این مسألۀ خطیر و اتخاذ اقدامات ضروری برای جلوگیری از فعالیت و تهدیدات سران و کادرهای این تشکیلات مخوف فرقه ای که تحت نام سازمان مجاهدین خلق ایران در شهر اورسوراواز در استان والدواز فرانسه به رهبری مریم رجوی مستقر هستند صادر فرمایید.oland

  با تقدیم احترامات:

(امضا کنندگان)

 رونوشت به:

– وزارت کشور فرانسه

– کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد – ژنو

– رسانه های فرانسه

– سازمان عفو بین الملل

– کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ – ژنو

– مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا

– رئیس و نمایندگان پارلمان اروپا

– دفتر نخست وزیری عراق

– وزارت حقوق بشر عراق

– رسانه های عراق

 امضا کنندگان:

 ۱-  محمد کرمی

۲-  قربانعلی حسین نژاد

۳-  مهرداد ساغرچی

۴-  حمید سیستانی

۵-  غفور فتاحیان

۶-  علی جهانی

۷-  مجید روحی

۸-  احسان بیدی

۹-  نیاز سلیمی

۱۰- نیلوفر سرفراز

۱۱- بتول سلطانی

۱۲- حمیرا محمد نژاد

۱۳- زهرا معینی

۱۴- نسرین ابراهیمی

۱۵- شیرزاد جلیلی

۱۶- حسن خلج

۱۷- عادل اعظمی

۱۸- علی اکبر راستگو

۱۹- سید امیر موثقی

۲۰-  جمشید تفریشی

۲۱- ادوارد تورنادو

۲۲- محمود سپاهی

۲۳- مسعود خدابنده

۲۴- آن خدابنده

۲۵- میترا یوسفی

۲۶- ویشا کرمی

۲۷- علیرضا نصراللهی

۲۸- محمد رضا نجاریان

۲۹- مهدی خوشحال

۳۰- کریم غلامی

۳۱- عبدالکریم ابراهیمی

۳۲- فرزاد فرزین فر

۳۳- محمد حسین سبحانی

۳۴- میلاد آریایی

۳۵- منصور نظری

۳۶- مهدی سجودی

۳۷- شهروز تاجبخش

۳۸- احمد محمدی

۳۹- ابراهیم خدابنده

۴۰  – عاطفه  نادعلیان

۴۱- کریم حقی

۴۲ مهتاب علیپور

۴۳- داریوش مجلسی

۴۴- حبیب خرمی

۴۵- همایون کهزادی

۴۶- علی قشقاوی

۴۷- آرش صامتی پور

۴۸- نادر نادری

۴۹- صبا شکر بیگی

۵۰- مجتبی رشیدی

۵۱- سعید سلطانپور

۵۲- حمید رضا سلیمانی

۵۳- مهدی نیک بخت

۵۴- میرباقر صداقی

۵۵- رابعه شاهرخی

۵۶- مصطفی محمدی

۵۷- محبوبه حمزه

۵۸- حوریه محمدی

۵۹- محمد محمدی

۶۰- مرتضی محمدی

۶۱- پروین حاجی

۶۲ – حسن عزیزی

۶۳  – الف . مینو سپهر

۶۴ – وحید سعیدی

۶۵ – محمد عراقی

۶۶ –  حسن پیرانسر

۶۷ – محمد  ر….

۶۸ – محمد رضا آرمانخواه

۶۹ – مینا کرمانی

۷۰ -امیدوار – ع . م

۷۱- حسین سرابی

۷۲ – صادق رضائی

۷۳ – حمید یوسفی

۷۴ – ثریا عبد العزیز

۷۵ – ابراهیم ناصیف

۷۶ – سعاد  سمیر عبد الله

۷۷- احمد رضا شفیعی

۷۸- حمید رضا بی کسی

 ترجمه به زبانهای فرانسه وعربی در ادامه مطلب 

ترجمۀ فرانسه:

Lettre ouverte à Monsieur François Hollande, Président de la République française

 

Monsieur le président de la république,

Des citoyens français, victimes de la liberté de l’expression, viennent d’être tués à Paris. Cette liberté, la France l’a payée cher il y a deux siècles. Depuis, le drapeau de la liberté reste hissé en France, c’est d’ailleurs pourquoi elle est surnommée le berceau de la liberté. Nous, les anciens membres de l’Organisation des Moudjahidins du Peuple Iranien (l’OMPI), condamnons ce crime et exprimons notre solidarité avec le peuple français et les familles des victimes de la liberté de l’expression.

Monsieur le président de la république, nous, les anciens membres de l’OMPI qui avons réussi à nous libérer de cette secte répressive, essayons de démasquer la vraie nature de ce group en organisant des actions et des réunions en toute légalité  à Paris ; nous continuons pourtant à être agressés et tabassés par les fédayins de Massoud Radjavi, le chef de l’OMPI installé en France depuis 1986 qui a publiquement demandé la mort des anciens membre de l’organisations lors des réunions tenues en 1995 en Iraq dans les base des Moudjahidins. Ses hommes ont reçu l’ordre d’assassiner les anciens membres où qu’ils se trouvent.  Depuis, il n’a raté aucune occasion pour rappeler cette revendication. La dernière en date était le 2 novembre 2014 où, lors d’une fête religieuse chiite, dans un message vidéo, il a revendiqué la mort de 40 anciens membres de l’OMPI en montrant leurs photos. Diffusé dans le camp de Liberty en Iraq, ce message continue à circuler sur Internet.

Monsieur le président de la république,

Ces anciens membres qui viennent de faire l’objet de la menace de mort, résident tous légalement en France. L’épouse de Massoud Radjavi et les autres responsables de l’OMPI qui sont censé d’exécuter cet ordre, résident eux aussi en France. Ce message est une violation de la souveraineté nationale française et constitue une  incitation à commettre des actes terroristes.

Monsieur le président de la république,

Le quartier général de cette secte dangereuse se trouve malheureusement en France, dans le département du Val d’Oise, pas très loin de la capitale. Cela fait maintenant trois décennies que le quartier général de l’OMPI est protégé par l’Etat français alors qu’au sein de cette formation sectaire la ségrégation des genres est strictement imposée et tout contacte avec l’extérieur, tout comme dans ses bases militaires en Iraq, est interdit. L’immolation des membres de l’OM, suite à l’arrestation le 17 juin 2003 de leur chef (Maryam Radjavi) et une dizaine de leurs cadres supérieurs  pour terrorisme et blanchiment d’argent, n’est qu’un exemple de la violence de cette organisation. L’OMPI a essayé d’intimider la justice française en s’immolant ainsi dans les rues de Paris. L’OMPI a toujours soutenu les terroristes de l’Etat Islamique qu’elle appelle “les nomades et le peuple révolutionnaire iraquiens”.

Monsieur le président de la république,

Le seul crime qu’ont commis les anciens membres de cette organisation était de raconter ce qu’ils ont vécu pendant des années à l’intérieur de ce group sectaire islamiste fondamentaliste. Tout comme les terroristes qui viennent d’assassiner les journalistes français, Massoud Radjavi essaie de  réprimer toute voix dissidente pour empêcher la vérité de se faire jour. Nous sommes tous citoyens français ou résidants légaux en France, nos vies et notre liberté d’expressions sont maintenant menacées par le chef de l’OMPI.

Comme vous venez de mettre l’accent sur l’engagement ferme du gouvernement  à protéger la vie des citoyens et à défendre la liberté de l’expression, nous attirons votre attention sur le danger que représente cette formation sectaire installée àAuvers-sur-Oise, dans le département du Val d’Oise.

Je vous prie de croire, Monsieur le Président de la République, l’expression de notre haute considération.

CC:

Ministère de l’Intérieur la France

– Haut Commissariat des Nations Unies pour les réfugiés – Genève

– Les médias français

– Amnesty International

– Le Comité international de la Croix-Rouge – Genève

– Union l’Europe chef de la politique étrangère

– Président et les députés l’Europe

– Cabinet du Premier Ministre de l’Iraq

 

Signataires:

۱-    Mohammed Karami

۲-    Ghorban Ali Hossein Nejad

۳-    Mehrdad Sagharchi

۴-    Hamid Sistani

۵-    Ghafour Fattahian

۶-    Ali jahani

۷-    Majid Rouhi

۸-    Ehsan Bidi

۹-    Niaz Salimi

۱۰-                  Niloufar Sarfaraz

۱۱-                  Batoul Soltani

۱۲-                  Homaira Mohammed

۱۳-                  Zahra Moeini

۱۴-                  Nasrin Ibrahimi

۱۵-                  chirzad Jalili

۱۶-                  Hassan Khalaj

۱۷-                  Adel Azami

۱۸-                  Ali  Akbar Rastgou

۱۹-                  Sid Amir Movassaqi

۲۰-                  Jamchid  Tafrichi

۲۱-                  Edvard Tourna do

۲۲-                  Mahmoud Sepahi

۲۳-                  Masoud Khodabandé

۲۴-                  An Khodabandé

۲۵-                  Mitra Yousefi

۲۶-                  Vicha Karami

۲۷-                  Ali Reza Nasrollahi

۲۸-                  Mohammed Reza Najjarian

۲۹-                  Mehdi Khochhal

۳۰-                  Karim Gholami

۳۱-                  Abdelkrim Ibrahimi

۳۲-                   Farzad Farzinfar

۳۳-                  Mohammed Hossein Sobhani

۳۴-                  Milad Ariayi

۳۵-                  Mansour Nazari

۳۶-                  Mehdi Sujoudi

۳۷-                  chahrouz Tajbakhch

۳۸-                  Ahmad Mohammedi

۳۹-                  Ibrahim Khodabandé

۴۰-                  Atefé Nadalian

۴۱-                  Karim Haqqi

۴۲-                  Mahtab Alibour

۴۳-                  Dariyouch Majlessi

۴۴-                  Habib Khorrami

۴۵-                  Homayoun Kehzadi

۴۶-                  Ali Qachqayi

۴۷-                  Arach Sameti Pour

۴۸-                  Nader Naderi

۴۹-                  Saba chakar Beygi

۵۰-                  Mojtaba Rachidi

۵۱-                  Saïd Soltan pour

۵۲-                  Hamid Reza Souleymani

۵۳-                  Mehdi Nikbakht

۵۴-                  Mir Baqir Sadaqi

۵۵-                  Rabéé chahrokhi

۵۶-                  Mostafa Mohamméd

۵۷-                  Mahboubé Hamzé

۵۸-                  Hourié Mohammadi

۵۹-                  Mohammed Mohammedi

۶۰-                  Mortaza Mohammedi

۶۱-                  Parvin Haji

۶۲-                  Hassan Azizi

۶۳-                  A. Minousepehr

۶۴-                  Vahid Saïdi

۶۵-                  Mohammed Iraqi

۶۶-                  Hassan Piransar

۶۷-                  Mohammed R.

۶۸-                  Mohammed Reza Armankhah

۶۹-                  Mina Kérmani

۷۰-                  Omidvar.a.m.

۷۱-                  Hossein Sarabi

۷۲-                  Sadeq Rezaii

۷۳-                  Hamid Yousefi

۷۴-                  Sorayya Abdelaziz

۷۵-                  Ibrahim Nasif

۷۶-                  Soad Samir Abdoullah

۷۷-                  Ahmed Reza chafii

۷۸-                  Hamid Reza Bikaci

 

 

ترجمۀ انگلیسی:

Open letter to François Hollande, President of the French Republic

Dear President of the French Republic,

Seventeen French citizens, victims of freedom of expression, have just been killed in Paris. Over two centuries, France has paid dearly for this freedom. Yet the flag of freedom remains hoisted in France; this is why it is called the cradle of freedom. We, former members of the People’s Mojahedin Organization of Iran (PMOI, aka MEK, MKO, Rajavi cult), unequivocally condemn this crime and express our solidarity with the French people and the families of the victims of upholding freedom of expression.

M. President, we are former members of the PMOI who were able to free ourselves from this repressive cult. We are trying to reveal the true nature of this group by organizing permitted activities and meetings in Paris. Yet we continue to be attacked and beaten by the Fedayeen of Massoud Rajavi (leader of the PMOI who lived in France between 1981 and 1986), who has publicly called for the deaths of former members of the organization. In meetings held in 1995 in Iraq for the rank and file members, Rajavi explicitly ordered his followers to assassinate former members wherever they are. Since then he has missed no opportunity to repeat that order. The most recent time was November 2, 2014 when, during a Shiite religious holiday, in a video message along with their photographs, he demanded the deaths of 40 former PMOI members. Released in Camp Liberty in Iraq, this message continues to circulate on the Internet.

President of the French Republic,

These former members who are subjected to death threats, reside legally in France, Europe and elsewhere. The wife of Massoud Rajavi, and other PMOI commanders who reside in France, have been tasked with executing this order. The message itself violates French national sovereignty and constitutes incitement to commit murder.

President of the French Republic,

Unfortunately, the headquarters of this dangerous cult is in France, in the department of Val d’Oise, not far from the capital. For three decades the headquarters of the PMOI has been protected by the French government. Enforced segregation, with no contact with the outside world, has allowed the PMOI to conduct sectarian indoctrination and terrorist training in this headquarters, just as in its military bases in Iraq. The self-immolation of several PMOI members following the arrest on 17 June 2003 of their leader (Maryam Rajavi) and a dozen of their senior commanders on terrorism and money laundering charges is just one example of the violence of this organization. Through these acts of violence in the streets of Paris and other European capitals, the PMOI tried to intimidate the French Judiciary to abandon its investigations. An indication of the PMOI’s ongoing violent beliefs is their support for other terrorist groups, even Islamic State which Maryam Rajavi hails as “nomadic and revolutionary Iraqi people.”

President of the French Republic,

The former members of the PMOI have not committed any crime. We have only spoken out about what we lived and suffered for years under the hegemony of this Islamic fundamentalist cult. Like the terrorists who have just murdered French journalists, Massoud Rajavi tries to suppress any dissent to prevent the truth from emerging. We are French citizens as well as residents of Europe and elsewhere. Our lives and our freedom of expression are now threatened by the head of the PMOI and his wife in France.

As you focus on the firm commitment of your government to protect the lives of French citizens and to defend freedom of expression, we draw your attention to the danger posed by this cult training base in Auvers-sur-Oise in the Val d’Oise.

Please accept, M. President of the Republic, the assurance of our highest respect and consideration.

CC:

  Ministry of Interior of France
– United Nations High Commissioner for Refugees – Geneva
– The French media
– Amnesty International
– The International Committee of the Red Cross – Geneva
– European Union chief foreign policy
– Speaker and Members Europe
– Prime Minister of Iraq

– Iraqi Media

 

ترجمۀ عربی:

 

 

رساله مفتوحه من ۷۸ منشقا عن منظمه خلق ومنتقدا ومعارضا لها إلى الرئیس الفرنسی

سیاده الرئیس الفرنسی فرانسوا أولان المحترم؛

فی الآونه الأخیره راح ۱۷ من المواطنین الفرنسیین ضحایا لدرب حریه التعبیر. فقد دفعت فرنسا قبل مائتی عام ثمنا باهظا من أجل الحریه وأبقت منذ آنذاک وحتى الآن رایه الحریه مرفوعه دوما فی مجتمعها ولهذا السبب سمیت فرنسا بمهد الحریه. نحن المنشقین عن منظمه مجاهدی خلق الإیرانیه ومنتقدیها ندین بشده هذه الجریمه معربین عن مؤاساتنا مع عوائل الضحایا خاصه مع الوسط الصحفی الفرنسی الذی دفع ثمن حریه القلم بدماء أبنائه الأوفیاء.

سیاده الرئیس؛

نحن المنشقین عن منظمه مجاهدی خلق الإیرانیه الذین تمکن کل منهم من الهروب والتخلص بطریقه ما من تنظیمات هذه المنظمه الطائفیه القمعیه ونحن المعارضون والمنتقدون للمنظمه المذکوره نعیش فی مختلف البلدان الأوربیه خاصه فی فرنسا ولکن منذ أن بدأنا بالتحدث والکتابه للکشف عن واقع ما جرى ویجری داخل هذه المنظمه وطبیعتها وجرائمها الحربیه والإرهابیه والانتهاکات المستمره لحقوق الإنسان من قبل قیادتها أقمنا عده مرات تجمعات ومعارض کتاب وقمنا بنشاطات إعلامیه فی باریس ولکن تعرضنا فی کل مره للهجوم والضرب والجرح والشتم من قبل فدائیین لرجوی. یذکر أن زعیم هذه المنظمه وهو مسعود رجوی الذی انتقل فی عام ۱۹۸۶ من فرنسا إلى العراق وفی فبرایر (شباط) عام ۱۹۹۵ أمر رسمیا فی عده جلسات داخلیه لمنظمه مجاهدی خلق فی العراق بقتل الأعضاء المنشقین عن هذه المنظمه وأکد لجمیع أفرادها وعناصرها أن ینفذوا هذا الأمر بأی طریقه یمکن لهم وفی أی بلد یعیشون فیه. ومنذ ذلک الوقت وحتى الآن قد أصر مرات عدیده على تنفیذ حکمه هذا آخرها کانت یوم ۲ نوفمبر (تشرین الثانی) المصادف لیوم دینی هام للمسلمین الشیعه حیث ألقى خطابا صوتیا فی شریط مرفق بصور وأسماء أکثر من ۴۰ من المنشقین عن المنظمه والمعارضین والمنتقدین لقیادتها وسیاساتها الإرهابیه والداعیه للعنف أصدر فیه بکل تأکید وغضب أکثر مما مضى وباستغلال المشاعر الدینیه المثاره فی تلک المناسبه أصدر أوامره بقتل المنشقین عن المنظمه والمعارضین له مشددا على ضروره تنفیذ عملیات القتل هذه وحتى قدم وصیه بأنه إن لم یتمکنوا أنفسهم من تنفیذ عملیات القتل هذه فعلى الجیل القادم أن ینفذها حتما!!. إن هذا الخطاب الذی تم بثه مباشره فی مخیم الحریه (لیبرتی) فی العراق بصوت مسعود رجوی نفسه أی المرشد الأعلى للمنظمه أمام کل أفراد وکوادر المنظمه تم بثه عبر تلفزیون المنظمه ومواقعها الرسمیه ولا تزال موجودا على هذه المواقع والیوتیوب.

سیاده الرئیس؛

نظرا لأن کل هؤلاء الأشخاص تم تهدیدهم بالقتل من قبل زعیم منظمه مجاهدی خلق الإیرانیه یعیشون ویقیمون رسمیا وقانونیا فی أراضی أوربا وعدد منهم فی فرنسا بصفتهم لاجئین سیاسیین وإذ إن خطاب مسعود رجوی هذا موجه بصراحه إلى عناصره التنفیذیه أیضا فی اوربا وبوجه خاص إلى عناصر المنظمه ومسؤولیها وأفرادها فی فرنسا بقیاده مریم رجوی المقیمه فی ضواحی العاصمه الفرنسیه باریس فإن مرسوم القتل هذا یمثل خرقا سافرا لسیاده الدول الأوربیه خاصه فرنسا وتهدیدا لتنفیذ أعمال إرهابیه داخل أراضی هذه الدول بما فیها بلدکم فرنسا.

السید أولان رئیس فرنسا المحترم؛

من المؤسف أن المقر المرکزی لهذه الطائفه الخطره والداعیه للعنف یقع فی محافظه والدواز الفرنسیه وبالقرب من العاصمه الفرنسیه باریس. ویخضع هذا المقر منذ أکثر من ثلاثه عقود للحمایه من قبل الحکومه الفرنسیه فیما تسود فی داخله مثلما فی تنظیمات المنظمه فی العراق ضوابط وعلاقات متخلفه للغایه عائده إلى العصور الوسطى حیث تم الفصل التام بین النساء والرجال ومنع الزواج وتشکیل العائله ومنع الأعضاء من الاتصال بالعالم الخارج من التنظیم. ومن التحرکات الوحشیه العنیفه لمنظمه مجاهدی خلق هی ما جرى إثر  أحداث ۱۷ یونیو (حزیران) عام ۲۰۰۳ فی فرنسا والتی قامت فیها الشرطه الفرنسیه باعتقال مریم رجوی زوجه مسعود رجوی وزعیمه المنظمه فی أوربا مع عدد من کبار أعضاء وکوادر المنظمه بتهمه التخطیط لأعمال إرهابیه فی أوربا وکذلک غسل الأموال وإثر ذلک وبأمر مباشر من قاده منظمه مجاهدی خلق وبالتحدید مریم رجوی قام أکثر من ۱۰ من أفراد تنظیمات هذه الزمره بإحراق أنفسهم فی شوارع کل من باریس ولندن وجنیف. إنهم وبأعمالهم الوحشیه والعنیفه هذه أمام أنظار المواطنین الفرنسیین والأوربیین أثاروا أجواء من الرعب فی محاوله للتهرب بهذه الطریقه الوحشیه من قبضه القانون والعداله الفرنسیه. کما وإن هذه المنظمه ومنذ بدایه ما قام به تنظیم داعش الإرهابی من عملیات زحف فی أرض العراق عبرت فی وسائل إعلامها وبیاناتها عن دعمها باستمرار لهذا التنظیم الإرهابی المتطرف وأعماله فی العراق بوصفها إیاه بأنهم “عشائر العراق الثوریه” و”الشعب العراقی الثائر”.

السید فرانسوا أولان؛

إن الذنب الوحید لأعضاء هذه المنظمه المنشقین منها وکذلک منتقدیها ومعارضیها من وجهه نظر قیادتها والذی تهددهم بسببه بالموت وتعرضهم لحملات الضرب والجرح والشتم لیس إلا أنهم أخذوا القلم وکتبوا ویکتبون ما شاهدوه أنفسهم طیله وجودهم داخل تنظیمات هذه الزمره المتطرفه الرجعیه للسنوات العجاف لاسیما فی العراق من الأعمال القمعیه والإرهابیه لیطلع علیه مواطنوهم. إن مسعود رجوی ومثل الإرهابیین المتطرفین الذین یغتالون الصحفیین الفرنسیین بسبب ممارسه حقهم فی حریه التعبیر یعمل جاهدا على کسر هذه الأقلام وکم الأفواه فی محاوله لمنع الکشف عن الواقع الرهیب داخل زمرته. نحن الأعضاء المنفصلین عن المنظمه والمعارضین والمنتقدین لقیادتها خاصه أولئک الذین منا یعیشون فی بلدکم مهد الحریه وحقوق الإنسان بصفتهم مواطنین فرنسیین أو لاجئین ومقیمین فی فرنسا نفتقر نحن أیضا إلى الأمن فی حیاتنا وتتعرض حریتنا فی التعبیر والقلم فی بلدکم للتهدید والاعتداء مثلما تتعرض له حریه تعبیر وأقلام الصحافیین الفرنسیین.

على ذلک ونظرا لخطابکم الأخیر والذی أکدت فیه سیادتک ضروره حمایه أمن المواطنین وأرواحهم قائلا إن الحکومه الفرنسیه عازمه على مکافحه الإرهاب واتخاذ الإجراءات اللازمه لمواجهته ومکافحته على الصعید الأوربی’ فنطالب سیادتک بإصدار الأوامر اللازمه للنظر فی قضیتنا الخطیره هذه واتخاذ الإجراءات الضروریه لإیقاف ما یمارسه قاده وکوادر هذا التنظیم الطائفی الرهیب من نشاطات وتهدیدات تحت مسمیات منها منظمه مجاهدی خلق الإیرانیه والمجلس الوطنی للمقاومه الإیرانیه بقیاده مریم رجوی وهم مقیمون فی مدینه أوفیر سور أواز بمحافظه والدواز الفرنسیه.

مع تقدیم فائق الاحترام؛

الموقعون:

 

نسخه من الرساله إلى کل من:

– وزاره الداخلیه الفرنسیه

– المفوضیه العلیا للاجئین التابعه للأمم المتحده – جنیف

– وسائل الإعلام الفرنسیه

– منظمه العفو الدولیه

– اللجنه الدولیه للصلیب الأحمر – جنیف

– المسؤوله عن السیاسه الخارجیه للاتحاد الأوربی

– رئیس ونواب البرلمان الأوربی

– مکتب رئاسه الوزراء العراقیه

– وزاره حقوق الإنسان العراقیه

– وسائل الإعلام العراقیه

 

الموقعون:

۱-  محمد کرمی

 ۲-  قربان علی حسین نجاد

 ۳-  مهرداد ساغرجی

 ۴-  حمید سیستانی

 ۵-  غفور فتاحیان

 ۶-  علی جهانی

 ۷-  مجید روحی

 ۸-  إحسان بیدی

 ۹-  نیاز سلیمی

 ۱۰- نیلوفر سرفراز

 ۱۱- بتول سلطانی

 ۱۲- حمیراء محمد نجاد

 ۱۳- زهراء معینی

 ۱۴- نسرین إبراهیمی

 ۱۵- شیرزاد جلیلی

 ۱۶- حسن خلج

 ۱۷- عادل أعظمی

 ۱۸- علی أکبر راستکو

 ۱۹- سید أمیر موثقی

 ۲۰-  جمشید تفریشی

 ۲۱- إدوارد تورنادو

 ۲۲- محمود سباهی

 ۲۳- مسعود خدابنده

 ۲۴ آن خدابنده

 ۲۵- میترا یوسفی

 ۲۶- ویشا کرمی

 ۲۷- علی رضا نصراللهی

 ۲۸- محمد رضا نجاریان

 ۲۹- مهدی خوشحال

 ۳۰- کریم غلامی

 ۳۱- عبد الکریم إبراهیمی

 ۳۲- فرزاد فرزین فر

 ۳۳- محمد حسین سبحانی

 ۳۴- میلاد آریایی

 ۳۵- منصور نظری

 ۳۶- مهدی سجودی

 ۳۷- شهروز تاج بخش

 ۳۸- أحمد محمدی

 ۳۹- إبراهیم خدابنده

 ۴۰  – عاطفه ناد علی یان

 ۴۱- کریم حقی

 ۴۲ مهتاب علی بور

۴۳- داریوش مجلسی

 ۴۴- حبیب خرمی

 ۴۵- همایون کهزادی

 ۴۶- علی قشقاوی

 ۴۷- آرش صامتی بور

 ۴۸- نادر نادری

 ۴۹- صبا شکر بیکی

 ۵۰- مجتبى رشیدی

 ۵۱- سعید سلطان بور

 ۵۲- حمید رضا سلیمانی

 ۵۳- مهدی نیک بخت

 ۵۴- میر باقر صداقی

 ۵۵- رابعه شاهرخی

 ۵۶ مصطفی محمدی

 ۵۷- محبوبه حمزه

 ۵۸- حوریه محمدی

 ۵۹- محمد محمدی

 ۶۰- مرتضى محمدی

 ۶۱- بروین حاجی

 ۶۲ – حسن عزیزی

 ۶۳  – أ. مینو سبهر

 ۶۴ – وحید سعیدی

 ۶۵ – محمد عراقی

 ۶۶ –  حسن بیرانسر

 ۶۷ – محمد  ر….

۶۸ – محمد رضا آرمانخواه

 ۶۹ – مینا کرمانی

۷۰ -امیدوار – ع . م

۷۱- حسین سرابی

۷۲ – صادق رضائی

۷۳ – حمید یوسفی

 ۷۴ – ثریا عبد العزیز

۷۵ – إبراهیم ناصیف

 ۷۶ – سعاد  سمیر عبد الله

۷۷- أحمد رضا شفیعی

 ۷۸- حمید رضا بی کس

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=1357