• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

پیاده روی اربعین، رسانه شیعیان جهان است

  • کد خبر : 11595
  • 08 نوامبر 2017 - 10:44

فراق: پیاده روی از کوفه تا کربلا به عشق امام حسین (ع) حکایت عاشقانی است که از گوشه گوشه دنیا خود را به سرزمین عراق رسانده اند، مقصد همه کربلا است.  سرزمین عراق میزبان خیل عاشقانی است که از گوشه گوشه دنیا آمده اند تا عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت (ع) را ابراز کنند.

مقصد همه کربلا است، جایی که خورشید رو به آنجا غروب می کند. همه برای خدمت رسانی به زائران حسین (ع) سر از پا نمی شناسند، بساط چای عراقی به پا است. در مسیر پیاده روی هرآنچه اراده کنی مهیاست، شهروندان عراقی گویا یک سال به انتظار نشسته اند تا این روزها از راه برسد و با عشق پذیرای عاشقان اهل بیت (ع) باشند.

پیاده روی اربعین، پیشینه ای به سن و سال واقعه عاشورا دارد. هم حضرت زینب (س) و هم جابربن عبدالله از جمله زائرانی هستند که به قول تاریخ، همزمان با روز اربعین به مزار شهدای کربلا رسیده اند و برای این کار، مسیری را با پای پیاده طی کرده اند. از آن زمان، زائران و عزاداران زیادی که دلسوخته بوده یا نذر داشته اند، از مسیرهای مختلف به سمت بارگاه شهدای کربلا و در صدر آن ها سیدالشهدا (ع) حرکت کرده اند.

سنت پیاده روی از نجف به سمت کربلا به پیروی از عزاداران صاحب نفس و علمای با کرامت، چند سالی است که دوباره زنده شده و جمعیت زیادی هر سال در اربعین شهدای کربلا، این مسیر را در چند روز پیاده طی می کنند.

پیر و جوان، زن و مرد از گوشه گوشه دنیا، همه آمده‌اند با کوله باری بر دوش، مقصد جایی است که خورشید رو به آنجا غروب می‌کند. اینجا عشق به حسین (ع) و اهل‌بیت حرف اول و آخر را می‌زند، عشق به خاندان پیامبر (ص) را در مسیر کربلا با همه وجود می‌توان دید و درک کرد. همه در حال خدمت به زوار حسین هستند.

روح خدمتگزاری به زائران جایی برای خستگی باقی نگذاشته است. یکی در حال پخش چای است و دیگری با خوشحالی تمام کفش‌های زوار را واکس می‌زند. در مسیر حرم فرزندانی را می‌بینید که با شوق فراوان پدر و مادران سالمند خود را به کربلا می‌برند تا به آرزوی دیرین آن‌ها جامه عمل بپوشانند.آری همه اینجا جمع‌اند تا در مسیر حرم آب در دل زوار حسین تکان نخورد.

حالا اربعین بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان جهان و یک رسانه است؛ جایی که آدم‌ها همدل و هم‌نفس به یک مقصد می‌اندیشند و در کنار هم، سبکبال از کنار رنج‌ها و خستگی‌ها می‌گذرند. در ایران با هر اربعین، کاروان‌ها به قبله عشق رو می‌کنند و سیل زائران جریان می‌گیرد. آدم‌هایی از هر سن و جنسیت و جایگاهی، در این سیل چون قطره می‌شوند و خود را به شکوهمندترین دریای جهان می‌رسانند.

در این اجتماع و اجماع عظیم از هر قشر کسانی را می‌توان دید؛ هنرمندان، ورزشکاران، نامداران و عاشقان گمنام. همین طور طیفی از آنها که هنوز بلوغ و بالندگی را تجربه نکرده‌اند تا آنها که سرد و گرم روزگار چشیده‌اند و چه بسا قصد برآوردن آخرین آرزویشان را دارند.

شگفتی این همه شور و عشق حتی در تصاویر پیاده‌روی اربعین هم مشهود است چه رسد به قطره شدن در این دریا…

https://media.mehrnews.com/d/2017/11/06/4/2627519.jpg

https://media.mehrnews.com/d/2017/11/06/4/2627538.jpg

https://media.mehrnews.com/d/2017/11/06/4/2627548.jpg

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=11595

نوشته های مشابه

22آوریل
«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش
اولین اثر جلسه مخفیانه افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با سرکردگان فرقه رجوی رونمایی شد

«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود