• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

در سخنرانی سه تن از اعضای جدا شده فرقه رجوی در دانشگاه یــزد عنوان شد: کنترل ذهن یا مغزشویی از مهمترین شگردهای فرقه رجوی برای عضوگیری است

  • کد خبر : 10195
  • 28 آگوست 2017 - 11:31

همایش ”از واکاوی گروهک های انحرافی تا آسیب شناسی فرقه های مخرب”  با سخنرانی سه تن از اعضای جدا شده فرقه رجوی دردانشگاه یزد با حضورجمعی از مسئولان دانشگاهی و استانی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد در تالار فرهنگ این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر کاظم ماندگاری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت نگاه به گذشته در درک شرایط و مقتضیات گفت: برای درک شرایط وجودی، اهداف و آرمانهای یک پدیده درک نحوه و شرایط تکوین آن بسیار ضروری است.

تاریخ انقلاب اسلامی سرشار از حوادث، پیامدها و جریان هایی است که در این چهار دهه اتفاق افتاده است. با مرور رویدادها و بسترهای انقلاب اسلامی می توان علاوه بر درک فلسفه تحقق چنین پدیده ای، انگیزه ها و اهداف ورای آن را نیز فهمید. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد خاطر نشان کرد: مرور رویدادها و حوادثی که در این چند دهه بر انقلاب اسلامی گذشته است از چند بعد سودبخش است.

نخست اینکه این نوع نگاه علاوه بر بررسی دقیق و موشکافانه پدیده انقلاب اسلامی دلایل وقوع آن را تبیین می کند. دوم اینکه، مرور تحولات مربوط به جمهوری اسلامی می تواند در زنده نگهداشتن آرمانها و اهداف و همچنین جلوگیری از وقوع انحراف ذهنی و فکری مؤثر باشد.

ذکر خاطرات و سرگذشتی که از سوی شاهدان عینی نقل می شود به میزان زیادی می تواند این دو هدف را فراهم کند.

شیوه منافقانه مجاهدین خلق: فرقه مخرب کنترل ذهن

در ادامه این نشست دکتر ابراهیم خدابنده از اعضای جدا شده فرقه رجوی با اشاره به شیوه عضو گیری این فرقه گفت: یکی از مهمترین شگردهایی که فرقه رجوی برای عضوگیری و جذب استفاده می کند شیوه کنترل ذهن یا مغزشویی است. از این طریق که نوعی متدولوژی روانی است افراد اغوا می شوند و به عضویت این فرقه در می آیند. وی با اشاره به تفاوت حزب و سازمان با فرقه گفت: برخی فرقه رجوی را یک حزب یا سازمان می دانند در صورتی که این تشابه اشتباه است. حزب دارای سه رکن است؛ رهبری، ایدئولوژی و سازمان. اما در فرقه این سه تغییر می کنند؛ رهبری جای خدا می نشیند، ایدئولوژی به عنوان مجموعه ایستارها و باورها جای خود را به نوعی متدولوژی روانی می دهد و سازمان نیز به هرم تبدیل می شود.

دکتر خدابنده ادامه داد: اصولا جذب سازمان ها و احزاب بر پایه چهار نیاز صورت می گیرد:

۱- نیازهای اقتصادی، ۲- نیازهای مذهبی، ۳- نیازهای درمانی ۴- نیازهای سیاسی. اما کار فرقه ها این است که مشکلات جامعه را مطرح می کنند و درست هم می گویند چون مشکلات وجود دارد اما به دروغ می گویند کلید این مشکل دست ما است و از این طریق عضو گیری می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به متناسب بودن صفت منافقین به این فرقه گفت: در تعریف، منافق به کسی اطلاق می شود که از رفتار دوگانه برخوردار است. یعنی استانداردهای رفتاری دوگانه دارد و فرقه رجوی نیز در این استانداردهای دوگانه رفتاری سرآمد است. از سویی شعار اصلی اینها این است که در حال مبارزه با امپریالیزم هستند و از سوی دیگر برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی با امپریالیست بزرگ یعنی آمریکا و سایرین همکاری می کنند.

 

استفاده ابزاری از مذهب

دکتر خدابنده اظهار داشت: با توجه به مذهبی بودن مردم ایران و پایبندی آنان به مذهب تشیع، این فرقه از مذهب به عنوان ابزاری برای جذب عضو استفاده می کنند. برخی از آنها خیلی خوب قرآن تلاوت می کنند و به نهج البلاغه به میزان زیادی تسلط دارند. هنگامی که ما به عراق رفتیم من از آنها خواستم به زیارت بروم گفتند زیارت چه کسی؟ گفتم کربلا. گفتند: لازم نیست خودش (مسعود رجوی اینجاست)

 

انقلاب ایدئولوژیک: هژمونی زنان

وی بیان داشت: در سالهای اخیر این فرقه با مسائل و مشکلات عدیده ای روبرو بود و رجوی برای فرار از این مشکلات اقدام به طرح موضوعی به نام انقلاب ایدئولوژیک نمود. بر این اساس او گفت که همه زن ها به من محرم هستند و ناموس من هستند حق ازدواج ندارند و مردان نباید به آنها فکر کنند. بر این مبنا او زن ها را تابع خودش کرد و مردها را نیز تابع زنان. جوانان ما مخصوصاً قشر دانشگاهی باید خیلی هوشیار باشند تا در دام های این فرقه گرفتار نشوند!

عدالت طلبی و مبارزه با ظلم دروغ بزرگ فرقه رجوی

در ادامه این نشست زهرا السادات میرباقری از دیگر اعضای جداشده فرقه رجوی با اشاره به روحیه ظلم ستیزی و عدالت خواهی انسان ها گفت: یکی از شگردهای این فرقه برای عضوگیری تحریک احساسات و عواطف آنها است. به عنوان نمونه من خودم از خانواده ای مذهبی بودم که در زمان هرج و مرج بعد از انقلاب فعالیت سیاسی داشتم و دارای روحیه ظلم ستیزی و عدالت خواهی بودم. الگو و سرمشق خود را نیز حضرت علی (ع) می دانستم. شعارهای این فرقه مبنی بر عدالت خواهی و ظلم ستیزی موجب تحریک من برای پیوستن به آن ها شد.

وی افزود: مسیر و محل عضوگیری این فرقه درست همانند داعش است. یعنی همان مسیر و مکانی را که اینها در ترکیه عضوگیری می کردند داعش در حال حاضر از همان مسیر و با همان تکنیک ها عضوگیری می کند. من هیچگاه به صورت کامل جذب این گروه نشدم زیرا ظرف ذهنی داشتم و بیشتر بر اساس آن عمل می کردم.

مخالفت های من در برابر آنان نیز به همین دلیل بود.

وی بیان داشت: در زمان جنگ ایران و عراق نیز این فرقه نه تنها مسئله جنگ بر علیه متجاوز را برای اعضا برجسته نمی کرد بلکه همکاری اطلاعاتی نزدیکی نیز با عراقی ها داشت. بسیاری از عملیات های ایرانی ها از طریق فعالیت های این گروه به اطلاع عراقی ها می رسید. حتی زمانی که بنی صدر متوجه شد این فرقه با عراق همکاری می کند خودش را کنار کشید و از این فرقه جدا شد.

 

شکست عملیات فروغ جاویدان (مرصاد)

خانم میرباقری اظهار داشت: پس از آتش بسی که بین ایران و عراق انجام شد رجوی به خیال خود سودای تصرف ایران را داشت که در عملیات مرصاد شکست سختی خورد. او بعد از این شکست به جای اینکه به تصمیمات اشتباه خود اعتراف کند گناه را گردن اعضا انداخت و گفت چون شما به رهبرتان پایبند نبودید شکست خوردید. در اینجا بود که انقلاب ایدئولوژیک و هژمونی زنان را مطرح کرد.

وی همچنین گفت: این سازمان که از عدالت اجتماعی دم می زد حتی اجازه نمی داد که من خواهر و برادرانم را ببینم که به علت مخالفت های گاه و بیگاه من در برابر آنان بود. هر عضوی که می خواست از سازمان جدا شود یا او را تحت شکنجه های روحی و روانی قرار می دادند و یا او را می کشتند و اعلام می کردند که در حمله جنگنده های آمریکایی کشته شده است. سرگذشت ما می تواند برای نسل جوان و دانشجو مایه پند و عبرت باشد که فریب این فرقه و فرقه های دیگر را نخورند.

عضوگیری فرقه رجوی با همکاری بعثی ها در اردوگاههای اسرا

عباس محمدپور که اخیرا در کشور  آلبانی از فرقه جدا شده و به میهن بازگشته یکی دیگر از سخنرانان درادامه با اشاره به انواع تاکتیک های عضوگیری فرقه مجاهدین، همکاری بعثی ها در اردوگاههای اسرا با آنان را یکی از شگردها دانست.

وی افزود: من در زمان جنگ از رزمندگان دفاع مقدس بودم و در دوران اسارت در اردوگاه کلا دو برنامه رادیویی برای ما می گذاشتند یا رادیو عراق که عربی پخش می شد یا رادیو مجاهدین که به زبان فارسی بود و ما چون فارسی زبان بودیم به این رادیو گوش می دادیم!

وی افزود: بعثی ها و مجاهدین به ما القاء می کردند که اگر به این فرقه بپیوندیم از اسارت رها می شویم و خیلی از ما به امید رهایی از اسارت به این فرقه پیوستیم اما نمی دانستیم از چاله وارد چاه بزرگتری شدیم. سران فرقه مرتب به ما وعده می دادند نظام ایران در حال فروپاشی است امروز، فردا، این ماه، ماه بعد و … . به همین صورت اعضا را در اردوگاه ها نگه می داشتند!

وی بیان داشت: عقاب پرنده بلند پروازی است که بالاتر از ابرها پرواز می کند اما همین انسان این پرنده را می گیرد اهلی می کند روی دست خود می نشاند و بعد هم این پرنده برای انسان شکار می آورد. کاری که فرقه رجوی با انسان می کند همین است. انسان های آزاد را از اوج به زیر می کشد و مرید رهبر فرقه می کند به نحوی که اختیار از انسان سلب می شود.

محمدپور تأکید کرد: نوع زندگی دراین فرقه زندگی ماشینی است. شما از خود اختیاری ندارید از صبح ساعت ۵ که از خواب بلند می شوید تا شب یکسره تحت الامر تشکیلات هستید و اگر صبح کمی دیر از خواب بیدار شوید مواخذه می شوید. در آلبانی با هر ایرانی که صحبت می کردیم به ما می گفتند شما با نیروهای اطلاعاتی ایران تماس داشته اید همه را نسبت به یکدیگر بی اعتماد کرده بودند.

در پایان این نشست این سه عضو جدا شده فرقه مجاهدین به سوالات حاضرین پاسخ گفتند.

 

انتهای پیام / انجمن نجات تهران

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=10195