• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

پرده برداری از جنایات داعش گونه منافقین در «ماجرای نیمروز»

  • کد خبر : 8182
  • 25 فوریه 2017 - 10:05

 پیروزی انقلاب اسلامی و اتفاقات قبل و بعد آن در دهه ۶۰ می تواند نقطه عطفی برای سینماگران باشد تا بتوانند آن را به تصویر بکشند.

به گزارش پایگاه خبر ی- تحلیلی فراق،اما این مرحله از تاریخ انقلاب اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است و کمتر فیلمسازی به این عرصه وارد شده و به وقایع آن سال ها پرداخته است.

در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شاهد فیلمی با این موضوع بودیم که چشم ها را بر پرده سینما میخکوب کرد؛ “ماجرای نیمروز” ساخته محمدحسین مهدویان. جواد عزتی در فیلم سینمایی ماجرای نیمروز

ماجرای نیمروز ورودی آگاهانه به اتفاقات انقلاب

“ماجرای نیمروز”، شرح تلاش‌ها و مبارزات یک گروه اطلاعاتی متشکل از چند جوان منطقی، احساساتی، متعهد و یا دو آتشه است که هرکدام به سبک خودشان دارند همه زورشان را می‌زنند تا کشور را در کوران جنگ تحمیلی و جنگ داخلی با منافقان سرپا نگه‌دارند.

پرده برداری از جنایت های فرقه پلید رجوی، نمایش مبارزات گروه های انقلابی برای مقابله با این سازمان و جلوگیری از جنایات آن ها، قربانی خشونت و ترور شدن مردم و شخصیت های موثر در انقلاب اسلامی از جمله کلیدی ترین سوژه های قابل پرداخت برای روشن تر ساختن چهره واقعی فرقه رجوی به شمار می رود؛ که مهدویان به زیبایی تمام آن را در فیلمش به تصویر کشیده است.

پس از سال ۱۳۶۱ و ضرباتی که به فرقه تروریستی منافقین از ناحیه نیروهای انقلابی وارد آمد؛ اعضای این فرقه با دستوری که از ناحیه حلقه‌های ابتدایی واصل شده بود ماموریت ترور شهروندان عادی را که مورد سوء ظن قرار می‌گیرند، پیدا کردند؛ منافقین اینگونه ترورهای خود را “عملیات مهندسی” نامیدند.

فرقه تروریستی رجوی در دهه ۶۰ جنایات فراوانی را در حق مردم ایران روا داشت که این جنایات دست کمی از جنایات داعش در سوریه و عراق ندارد و مطمئنا روشنگری در مورد این وقایع باید وظیفه همه فیلمسازان باشد.

با اتفاقاتی که برای توجیه کردن فعالیت ها و اقدامات منافقان در دهه ۶۰ توسط برخی افراد انجام شد نشان می دهد که باید برای نسل جوانی که تشنه شنیدن و دیدن از آن دهه هستند کاری انجام داد.

ماجرای نیمروز فیلمی است که بر خلاف خیلی از فیلمهای تاریخی، دارای لوکیشن های رئال و بازی های خوب و از همه مهم تر، روایتگری صادق برای تاریخ آن سال بود.

ماجرای نیمروز در سینمای بی بهره از خلاقیت های هنری امروز، اتفاقی ارزشمند و قابل ستایش است؛ که باید با تدبیر مسئولان سینمایی بیشتر به این ژانر مغفول مانده توجه شود و برایش بودجه درنظر بگیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=8182