• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

عراق آخرین نفرات منافقین را تا ۴۵ روز دیگر اخراج می کند

  • کد خبر : 6324
  • 05 آگوست 2016 - 14:04

سفیر ایران: عراق آخرین نفرات منافقین را تا ۴۵ روز دیگر اخراج می کند

حسن دانایی فر’ روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اطلاع داد که دولت عراق با همکاری سازمان ملل تاکنون ۶۵درصد عناصر گروهک تروریستی منافقین را از خاک خود اخراج کرده است و مابقی آنان تا ۴۵ روز دیگر از این کشور انتقال می یابند.
وی افزود: دولت عراق از گذشته دنبال این بود که اعضای گروهک تروریستی منافقین را از خاک خود اخراج کند، اما به دلیل فشارهای آمریکا و برخی متحدان آن این روند تاکنون به تاخیر افتاده بود.

دانایی فر با اشاره به سیاست های آمریکا در حمایت از گروه های تروریستی منطقه، گفت حسب اطلاعاتی که در اختیار داریم اگر فشارهای آمریکا نبود، دولت عراق در سال های گذشته همه عناصر منافقین را از خاک این کشور اخراج می کرد.
سفیر ایران در عراق، خواست دولت و ملت عراق برای اخراج اعضای این گروهک تروریستی را حاصل عملکرد خونبار این گروه طی سال های حاکمیت رژیم صدام در دهه های ۱۹۸۰ . ۱۹۹۰ میلادی دانست و گفت: دست های این گروهک نه تنها به خون مردم ایران که به خون ملت عراق نیز آغشته است و شریک اصلی جنایات صدام بویژه در سرکوب انتفاضه شعبانیه در ۱۹۹۱ میلادی و همچنین قیام کردهاست.
به گزارش ایرنا، گروهک تروریستی منافقین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دست به عملیات تروریستی متعدد و کشتار مردم در ایران زد و بعد از آن در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی با فرار از ایران در خاک عراق مستقر شد و به عنوان بخشی از نیروهای رژیم بعثی صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران شرکت کرد.
این گروهک تروریستی همزمان از طریق عوامل و عناصر نفوذی خود، به عملیات و انفجارهای تروریستی در داخل ایران ادامه داد.
گروهک تروریستی منافقین تنها در حق مردم ایران مرتکب جنایات تروریستی نشده، بلکه در قضیه قیام مردم عراق علیه رژیم صدام در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی در کنار یگان های جنایتکار این رژیم در کشتار مردم جنوب و کردهای شمال عراق شرکت کرد.
همین امر باعث شد تا دادگاه محاکمه سران رژیم بعث در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۰ میلادی ۳۹ تن از اعضای این گروهک تروریستی از جمله مریم و مسعود رجوی را به جنایت علیه بشریت و مشارکت در کشتار مردم عراق در قیام ۱۹۹۱ محکوم کند.
بعد از سقوط رژیم صدام در آوریل ۲۰۰۳، این گروهک تروریستی در اردوگاه ویژه خود واقع در ۷۰ کیلومتری شمال بغداد موسوم به ‘اشرف’ تا سال ۲۰۰۹ تحت حمایت ویژه نیروهای اشغالگر آمریکایی قرار داشت اما بعد از آن به درخواست بغداد، اداره این اردوگاه به دولت عراق واگذار شد.
دولت عراق در یکم فوریه ۲۰۰۷، اعضای گروهک نفاق را که حدود سه هزار و ۴۰۰ نفر برآورد شدند، بین بازگشت به جمهوری اسلامی ایران یا رفتن به کشور ثالث مخیر کرد که چون تحت الحمایه نیروهای آمریکایی بودند، این قضیه به اول ژانویه ۲۰۰۹ ، هنگامی که اداره اردوگاه به دست دولت عراق افتاد، موکول شد.
کشتار و جنایت این گروهک تروریستی علیه مردم عراق تنها محدود به دوره حاکمیت بعث نمی شود بلکه بعد از سقوط این رژیم، این گروهک تروریستی همواره به دست داشتن در ناآرامی های شمال بغداد بویژه در استان دیاله و ارتباط های مشکوک با برخی از شخصیت ها در عراق متهم بوده است.
دولت عراق با هماهنگی سازمان ملل طرح اخراج این گروهک دردسرساز تروریستی از عراق را در دو مرحله نخست انتقال اعضای این گروهک از اردوگاه اشرف به یک پادگان نظامی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت و سپس اخراج کامل آنها از عراق آغاز کرد.
آخرین مجموعه این عناصر تروریستی شامل ۴۸ نفر، در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳ به پادگان نظامی موسوم به لیبرتی در غرب بغداد انتقال داده شدند و اداره اردوگاه اشرف بطور کامل به دولت عراق بازگردانده شد و دولت عراق بر این اردوگاه نام ‘عراق نوین’ گذاشت.
طی هفت سال اخیر تعدادی از عناصر این گروهک تروریستی توانستند با پشت سرگذاشتن موانع زیاد از این گروهک بریده و برخی از آنها به ایران بازگردند و عده ای نیز ترجیح دادند به کشور ثالث بروند.
با اینحال ، گروهک تروریستی منافقین طی این سال ها ،همچنان با مشت آهنین، حلقه امنیتی را بر عناصر خود در داخل پادگان لیبرتی تنگ کرده و از هرگونه تماس دولت عراق و خانواده های اعضای خود که خواهان ملاقات با فرزندان فریب خورده شان هستند، جلوگیری می کند، بطوری که طی یک سال گذشته تلاش چندین باره خانواده ها را که تنها خواستار یک ملاقات یک ساعته با فرزندانشان بودند، ناکام گذارد.
در همین حال، گزارش ها حاکی است که خیلی از اعضای فریب خورده از ماندن در این گروهک مرده به تنگ آمده اند، اما به دلیل تدابیر شدید امنیتی درون سازمانی این گروهک تروریستی،دریچه و معبری برای فرار از اسارتگاه خود ندارند.
عناصر این گروهک تروریستی امیدوارند که با انتقال آنها به کشور ثالث، زمینه زندگی آرام در آخرین روزهای عمر خود را حداقل پیدا کنند.
براساس گزارشی، تعداد کل عناصر گروهک منافقین بعد از انتقال به لیبرتی حدود سه هزار نفر بوده است که میانگین سن آنها ۵۳ سال است، این امر نشان می دهد که اعضای این گروهک عموما از سن میانسالی عبور کرده و نشاط جوانی خود را از دست داده اند و دنبال زندگی آرام در آخر عمر خود هستند.
اعضای گروهک منافقین مستقر در عراق، در چارچوب توافقات میان دولت عراق با سازمان ملل، باید در چند مرحله به کشور آلبانی انتقال یابند و گفته می شود که طی روزهای گذشته یک گروه دیگر آنان از طریق فرودگاه بین المللی بغداد خاک عراق را به مقصد تیرانا مرکز آلبانی ترک کرده اند.
خاورم *۴*۳۵۳*۱۷۷۰*۱۵۱۷

 

انتهای پیام /*

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=6324

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی