• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

ترس رجوی‌ها از وجه‌المصالحه قرار گرفتن پس از پایان دادگاه ایران / دومین شکست رجوی‌ها در سال جدید رقم خورد

  • کد خبر : 45806
  • 14 آوریل 2024 - 10:17

ترس کشنده از وجه‌المصالحه قرار گرفتن سرکردگان فرقه رجوی با جمهوری اسلامی پس از پایان دادگاه رسیدگی، سرتاپای این فرقه را فرا گرفته است.

به گزارش فراق، پس از حمله پلیس آلبانی به مقر فرقه رجوی در ۳۰ خردادماه سال گذشته، این فرقه تحت فشارهای مختلفی قرار گرفت. این فشارها شامل ممنوعیت‌های مرتبط با ممنوع‌الورودی مریم رجوی به آلبانی، ممنوع‌الخروجی کادرهای فرقه از آلبانی، و ممنوعیت برگزاری مراسمات در اشرف ۳ بود. همچنین، شکست‌های متوالی در انتقال اعضا از آلبانی، تناقضات و درگیری‌های درونی نفرات، و نشت شدید اطلاعات نیز در این مدت اتفاق افتاد.

بر اساس این شرایط، مقامات فرقه رجوی برای افزایش روحیه نفرات داخل اشرف ۳، برنامه‌ریزی سفر محرمانه و غیرقانونی مریم رجوی به آلبانی را انجام دادند. اما پس از افشای این سفر و اطلاع پلیس مبارزه با تروریسم آلبانی، سفر رجوی لغو شد.

همچنین، طبق برخی اخبار، سرکرده فرقه رجوی قصد داشت به همراهی با مایک پمپئو در برنامه نوروزی مقر اشرف ۳، با پلیس آلبانی برخورد کند و گام اول برای لغو محدودیت‌ها را بردارد. اما نشت اطلاعات از درون این فرقه تروریستی، ضربه‌ای به برنامه‌ریزی آن‌ها زد و اولین شکست بزرگ سال ۱۴۰۳ را تجربه کردند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، برنامه دوم فرقه رجوی دیدار با فلور اندرسون پارلمانر پارلمان انگلیس بود. به همین علت، مقامات گروهک تمامی اعضا را از هواداران تا نفرات شرکت‌های پوششی و مافیایی فراخواندند تا در این دیدار شرکت کنند.

طبق برنامه‌ریزی، در این دیدار دولت نوروزی مسئول فرقه در دفتر لندن و چند نفر دیگر سخنرانی داشتند اما نشت اطلاعات باعث شد که برگزاری این دیدار هم ممکن نشود. این نشت اطلاعات توسط یکی از اعضای ناراضی فرقه انجام شد که منجر به آگاهی پارلمان و خبرگزاری‌های انگلیس شد. مسئولین پارلمان به خانم اندرسون هشدار دادند که حق ملاقات با سران فرقه رجوی را ندارد، زیرا هنوز هم دولت انگلیس با آن‌ها به عنوان گروه تروریستی برخورد می‌کند. این دیدار به نفع پارلمان انگلیس نبود و وجهه خوبی برای آنان نداشت.

با توجه به شرایط فعلی، رجوی‌ها برای راضی کردن فلور اندرسون پول هنگفتی پرداخت کرده بودند اما موفق به برگزاری این جلسه نشدند و این دومین شکست بزرگ این گروهک تروریستی در سال ۱۴۰۲ بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=45806