• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

داستان «عاطفه»؛ دختری که قربانی تصمیم پدر و مادرش شد / فرقه رجوی و زندگی‌هایی که از دست رفت + فیلم

  • کد خبر : 45672
  • 07 آوریل 2024 - 11:40

عاطفه سبدانی، یکی از قربانیان فرقه تروریستی رجوی می‌باشد که اکنون پس از سال‌ها صبوری و بعد از این که توانسته طعم یک زندگی آرام را درک کند، داستان زندگی خود را روایت می‌کند.

به گزارش فراق، عاطفه سبدانی، یک زن متولد ایران است. پدر و مادر عاطفه که هواداران فرقه تروریستی رجوی بودند، همراه با فرزندان خود از ایران خارج شده و برای مدتی به پاکستان سفر می‌کنند. سپس، آنها به مقر اشرف در عراق، محل سازمان ضد خانواده رجوی، می‌پیوندند. دو تا سه سال بعد (در سال ١٣۶٩)، فرقه رجوی تصمیم می‌گیرد تا همه کودکان را از والدین جدا کند و آنها را به کشورهای اروپایی یا امریکای شمالی، نزد خانواده‌هایی که از سازمان حمایت می‌کنند یا خویشاوندان این کودکان، یا به مراکز نگهداری کودکان ارسال کند. عاطفه و دو برادر کوچکش به سوئد، نزد خانواده‌ای که از فرقه حمایت می‌کنند، فرستاده می‌شوند. او در اینجا کودکی بسیار سختی را تجربه می‌کند، دور از پدر و مادر و مواجه با انواع خشونت‌ها. در نهایت، در سن ۱۹ سالگی، عاطفه تصمیم به ترک آن خانه می‌گیرد و با تلاش و کوشش، می‌تواند به تنهایی پا برجا بایستد. با این حال، آسیب‌های روانی ناشی از دوری از خانواده و خشونت‌هایی که در کودکی تحمل کرده، همچنان درون او باقی مانده است.

این مستند داستان زندگی عاطفه است که چند روز پیش در برنامه «SVT Story» از کانال یک سوئد پخش شد.

به گزارش فراق، سبدانی پیش از انتشار این مستند در صفحه فیس بوک خود نوشت که نگران واکنش های سازمان مجاهدین پس از انتشار این مستند است و به مسئولین کانال یک سوئد گوشزد کرده که حتما فرقه به این برنامه حمله خواهد کرد، همان طور که در مراحل تولید و اکران این مستند کارشکنی می‌کرد.

همچنین بر اساس نوشته‌های دوستان عاطفه «فرقه و زندگی هایی که از دست رفت» نام اولیه داستان زندگی عاطفه سبدانی بود اما عنوان برنامه با فشار همین فرقه به «ایستادگی و زندگی هایی که از دست رفت» تغییر یافت.

ویدیوی این مطلب را در لینک زیر ببینید:

https://www.svtplay.se/video/jMyv67B/story/motstandet-och-saknaden?position=32&id=jMyv67B

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=45672