• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

جامعه بی‌طبقه رجوی در ماه رمضان و تاکتیک حفظ نیرو

  • کد خبر : 45644
  • 06 آوریل 2024 - 13:54

در شب بیست و یکم ماه رمضان، شب وفات حضرت علی (ع) تمامی اعضای سازمان مجاهدین باید یک صفحه تعهد می‌نوشتند، موضوع تعهد این بود که به سازمان خیانت نمی‌کنند!

به گزارش فراق، رضا اسلامی در یادداشتی با ذکر خاطرات خود از ماه رمضان در تشکیلات رجوی نوشت: زمانی که در عراق بودیم در درجه حرارت ۴۵ تا ۵۰ درجه با زبان روزه از اعضای پایین کار می‌کشیدند و در این رابطه هیچ رحمی وجود نداشت. باید بگویم که چندین ساعت در این هوای گرم افراد پایین کار می‌کردند ولی فرماندهان بالا در هوای خنک کولر گازی‌ها کار دفتری می‌کردند، این هم جزئی از جامعه بی طبقه توحیدی در فرقه رجوی بود .

در این ماه نشست‌های طولانی رجوی و فرماندهان بالا شروع می‌شد. خیلی‌ها ماتم می‌گرفتند ولی کسی جرات نداشت که حتی نسبت به این نشست‌های طولانی اعتراض کند. اگر هم کسی اعتراض می‌کرد در عملیات جاری پدر طرف را در می‌آوردند به طوری که طرف پشیمان می‌شد. عملیات جاری یک نوع شکنجه روحی برای افراد بود و یک نوع اعتراف گیری روزانه که مختصات طرف را بدانند.

اما هدف رجوی از نشست‌های ماه رمضان این بود با احساسات مذهبی اعضاء را مغزشویی کند. رجوی تمام اعضا را برای جنگ‌های مختلف آماده می کرد به خصوص جنگ با خانواده‌های خود! این موضوع در تاریخ بی‌نظیر است که فرزند با سنگ و وسایل دیگر به مادر، پدر، خواهر و برادر خود حمله کند. رجوی با این کارش می‌خواست به بیرون از خود بفهماند که افراد با انگیزه فردی این کار را می‌کنند ولی همه ما که در سازمان بودیم مجبور بودیم چون به ما فرمان می‌دادند که این کار را بکنیم. اگر این کار را نمی‌کردیم به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و تنبیه می‌شدیم.

در شب بیست و یکم ماه رمضان شب وفات حضرت علی (ع) تمامی اعضاء سازمان مجاهدین باید یک صفحه تعهد می‌نوشتند. موضوع تعهد این بود که به سازمان خیانت نمی‌کنند و همچنین به رهبری وفاداریم و دائم العمر در سازمان می‌مانیم تا با این کار چند صباحی اعضا را بتوانند نگه دارند و اگر زمانی فردی درخواست جدایی از سازمان را داشت تمامی تعهداتی را که در طی این سالیان نوشته بود جلوی فرد می‌گذاشتند و می‌گفتند که این‌ها را تو نوشتی. طرف از آنجایی که دست خط خودش بود می‌گفت بله. وقتی خود من هم از سازمان جدا شدم تمامی تعهداتی که در طی این سالیان نوشته بودم را جلوی من گذاشتند. می‌خواستند به من بگویند که تمام تعهدات سازمانی را زیر پا گذاشتی و به همه تعهدات پشت کردی که پشیمان شوم و در سازمان بمانم. این یکی از تاکتیک‌های رجوی بود که بدین شکل می خواست حفظ نیرو کند.

رضا اسلامی – تیرانا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=45644