• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

محمد سادات دربندی، زندان‌بان و شکنجه‌گر «اشرف»

  • کد خبر : 44344
  • 30 ژانویه 2024 - 13:45

دادگاه رسیدگی به جنایت‌های فرقه رجوی بازخوانی تاریخ رنج مردم ایران از تروریست‌هایی است که از تحریم و خون همین ملت کاسبی کردند.

به گزارش فراق، محمد سادات دربندی متهم ردیف ۷۸ این دادگاه با نام مستعار کاک عادل در سال ۱۳۴۷ جذب فرقه شده و در سال ۱۳۴۹ از اعضای تیم عملیاتی بوده که در ربودن هواپیمای ایرانی، شرکت داشته است. وی، در حال حاضر عضو کادر مرکزی فرقه بوده و در عملیات‌های تروریستی علیه کشورمان، نقش فعالی داشته است.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

مسئول پذیرش نفاق طی سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۴

عضو رده مرکزیت نفاق در سال ۱۳۶۴

عضویت در هیئت اجرایی فرقه

شرکت در عملیات‌های تروریستی- نظامیِ نفاق با سمت مسئول تیم از جمله در عملیات فروغ جاویدان

مسئول تشیکلات نفاق در کانادا طی سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱

معاون پرسنلی شاخه نظامی نفاق در سال ۱۳۷۲ و مسئول قسمت خروجی فرقه در سال ۱۳۷۳ (مربوط به افرادی که خواهان خروج از تشکیلات هستند.)

وی از زندانیان زمان شاه و با سابقه سیاسی طولانی از مردان قدیمی و مرکزیت در سازمان بوده است. دربندی همچنین در دوره های آموزشی در فلسطین در سال های ۴۸ و ۴۹ شرکت داشت. نامبرده از نفراتی است که به طور مستقیم مسئول شکنجه و سرکوب جدا شدگان فرقه بوده و حدود ۵۰۰ نفر از مردانی که در سال ۷۳ زندانی شدند همه او را شناخته و بسیاری از نفرات به دست وی کتک خورده و شکنجه شد. در آن زندان ها تا کنون ۷ نفر هم مشخص شده که به قتل رسیده اند. او در سازمان مجاهدین به نام عادل زندانبان نیز معروف است. عادل یا همان دربندی که روزگاری افتخارش این بود که در مرکزیت سازمان است و ظاهرا جزو طراحان هواپیما ربایی در زمان شاه نیز بوده است در حال حاضر بیش از دو دهه است که به شغل زندانبانی و شکنجه گری در درون تشکیلات مخوف فرقه رجوی مفتخر شده است. او در نزد افراد بسیار منفور است و علیرغم ظاهر آرامی که از خود نشان می‌دهد، فرد خیلی خشن و بی رحمی می باشد.

اکثر خاطرات به جا مانده از وی در ذهن افراد زندانی در سال های ۷۳ کتک و فحاشی و خشونت است. او به طور مستقیم یا غیر مستقیم در زندانی کردن، کتک زدن و شکنجه نفرات در سال ۷۳ نقش داشته است و در مرگ اعضایی که در سال ۱۳۷۳ شمسی به قتل رسیدند سهیم بوده و شاید هم نقش اصلی را داشته است.

در خاطرات محمد رزاقی از افراد زندانی شده در سال ۱۳۷۳درباره وی چنین می خوانیم: «بعد از مرگ قربانعلی ترابی در سلول، این فرد به شکنجه گران دستور داد تا به سلول ما یورش ببرند و همه را با مشت و لگد می زدند و داد می زد که حق ندارید در سلول هم در مورد مرگ قربانعلی ترابی حرف بزنید.»

نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۵۰۶/۶-۲۰۰۲ است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=44344

نوشته های مشابه

05می
رحیم موسوی که بود و چه کرد؟
افشای هویت مزدوری که سال ۱۳۹۶ در جریان حمله به مجلس ایران، یک کارمند را مورد تخلیه اطلاعاتی قرار داد

رحیم موسوی که بود و چه کرد؟