• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
نماینده دادستان در پنجمین جلسه بزرگ‌ترین دادگاه محاکمه فرقه رجوی

داعش و منافقین اشتراکات زیادی دارند / قرائت کیفرخواست عذرا علوی طالقانی، جمیله ابریشمچی، مریم، علی و محمد اکبرزادگان

  • کد خبر : 43968
  • 09 ژانویه 2024 - 10:58

نماینده دادستان گفت: گروه تروریستی داعش و فرقه رجوی اوصاف و اشتراکات بسیار زیادی دارند و هر دو این گروهک تروریستی از عنصر ترورهای کور استفاده می‌کنند.

به گزارش فراق، نماینده دادستان صبح امروز در پنجمین جلسه بزرگ‌ترین دادگاه محاکمه سرکردگان فرقه رجوی اظهار کرد: داعش از جلیقه انتحاری استفاده می‌کند و منافقین هم در کنار بمب و شلیک مستقیم به مردم عادی از وسیله های دست ساز دیگری مثل سه راهی برای ترور مردم عادی استفاده می‌کنند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش و منافقین اوصاف و اشتراکات بسیار زیادی دارند؛ اصلاً برای آنها زن و بچه اهمیت ندارند و هدف غایی هر دو این ها گرفتن تلفات بیشتر است.

نماینده دادستان در ادامه به قرائت کیفرخواست متهمین پرداخت.

عذرا علوی طالقانی متهم ردیف ۳۴ در دادگاه رسیدگی به جرایم سرکرده های فرقه تروریستی رجوی است، نامبرده در سال ۱۳۵۴ با این فرقه آشنا شده و فعالیتش را شروع می‌کند. وی در فروردین ماه ۱۳۶۰، به بدنه تشکیلات، منتقل و سپس از طرف نفاق، کاندیدای مجلس شورای اسلامی می‌شود.

عذرا علوی، از مسؤولین رده بالای فرقه رجوی بوده که بعد از عملیات تروریستی- نظامیِ فروغ جاویدان، معاونت عملیات شاخه‌ نظامی و مسئولیت عملیات در داخل کشور را عهده‌دار می‌شود. در سال ۱۳۷۲، بعد از اینکه فهیمه اروانی به عنوان مسئول اول فرقه انتخاب می‌شود، عذرا علوی طالقانی به عنوان جانشین رئیس شاخه نظامی منصوب می‌شود. هرچند که در مقطعی نیز مشارالیها، معاون آموزش تشکیلات بوده است.

مسوولیت‌های پیشین عذرا علوی، عمدتاً مرتبط با مسائل امنیتی فرقه بوده است. در حال حاضر این فرد فوت کرده است.

جمیله ابریشمچی متهم ردیف ۳۵ دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده های فرقه رجوی است. نامبرده خواهرِ مهدی ابریشمچی بوده و به واسطه‌ی فعالیت برادرش، قبل از انقلاب سمپات مجاهدین می‌شود. متعاقباً مشارالیها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به همکاری خود با منافقین ادامه داده و در سال ۱۳۶۱ به همراه فرزندانش (مریم و علی اکبرزادگان) به منظور پیوستن به تشکیلات، از کشور متواری می‌شود. وی پس از استقرار در پاریس نیز ضمن عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، به همکاری با بخش خارجی این فرقه تروریستی می‌پردازد.

نامبرده در حال حاضر، در پاریس مستقر بوده و به کشور آلبانی نیز تردد دارد. سوابق عضویت دیگر اعضای خانواده متهم جمیله ابریشمچی در فرقه رجوی هم به شرح زیر است:

محمد اکبرزادگان (همسرِ متهم فوق الذکر): از اعضای نفاقبوده که در سال ۱۳۶۷، در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان شرکت داشته و کشته می‌شود.

علی اکبرزادگان (فرزند متهم): از اعضای نفاق مستقر در آلبانی بوده که در بخش اطلاعات و حفاظت از مسعود و مریم رجوی فعالیت دارد.

مریم اکبرزادگان (فرزند متهم): از اعضای نفاقِ مستقر در آلبانی بوده که سابقه عضویت در ستاد تبلیغات  فرقه، شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان به عنوان معاون لشکر ۳۲ و مسئول مراکز ۶ و ۲۱ نفاق را داشته و مدتی نیز به عنوان مسئول پرسنلی مقرهای منافقین بوده است.

در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده جنایات فرقه رجوی با حضور ۵ وکیل تسخیری، اسناد شکنجه اعضای نفاق منتشر شد، در جلسه دوم هم عامل اصلی تیم ترور شهید صیاد شیرازی و پیشمرگ نفاق و در جلسه سوم تئورسین ترورهای خیابانی محاکمه و سر شبکه عنکبوتی پول شویی فرقه رجوی در خارج از کشور معرفی شدند و در جلسه سوم اسناد تروریست بودن فرقه رجوی در مجامع بین المللی بررسی و عده‌ای از خانواده‌های قربانیان صحبت کردند همچنین در جلسه چهارم از وحشی‌گری فرقه در سال ۶۰ و اسناد اطلاعاتی آمریکا پرده‌برداری شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43968

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی