• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اعتراض تند مردم آلبانی به اخلال گسترده در سامانه‌های ارتباطی / هکرها: کشور را از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌کنیم

  • کد خبر : 43883
  • 06 ژانویه 2024 - 12:33

اختصاصی فراق – به دنبال اقدام اخیر گروه هکری موسوم به «عدالت میهن» (هوملند جاستیس) در آلبانی و اختلال گسترده در سامانه های ارتباطی، مردم این کشور خطاب به سیاستمداران و نهادهای امنیتی کشورشان اعتراض تند کردند.

به گزارش فراق، سه شنبه ۵ دی ماه، گروه هکری «عدالت میهن» به شرکت تلفن «وان آلبانی»، شرکت هواپیمایی «ایر آلبانی» و سایت پارلمان این کشور حمله هکری کرد که در نتیجه آن پارلمان آلبانی همان روز فعالیت خود را متوقف کرد، شبکه های تلفن همراه مختل شدند و بسیاری از شرکت های هواپیمایی هنوز هم نتوانستند به صورت کامل به دایره خدمت برگردند.

هکرها هشدار داده اند که اطلاعات مهمی به دست آوردند که به زودی منتشر خواهد شد.

هکرهای «Homeland JusticeL» یک بار دیگر ثابت کردند که سرقت اطلاعات آلبانیایی ها چقدر آسان است. این هکرها همچنین نوشتند: «نادیده گرفتن هشدارهای بشردوستانه به قیمت تمام این سیاستمداران فاسد برای مردم آلبانی تمام شد. اما گول نخورید این تا زمانی ادامه خواهد داشت که کشور را از وجود تروریست ها پاکسازی کنیم. در این عملیات مجموعاً بیش از ۲ پتابایت از داده های شبکه مخابراتی و شبکه داخلی تمامی شرکت های مرتبط حذف شد. ما فقط می خواستیم پیامی را منتقل کنیم.»

هنوز هم پس از گذشت ۱۰ روز از این ماجرا شرکت تلفن همراه ONE آلبانی به دلیل مشکلات مختلفی که با آن مواجه می شود، قادر به ارائه خدماتی مانند شارژ مجدد برای مشترکین خود نیست که این امر بارها موجب خشم و برخورد مشترکانش شده است.

بررسی خبرنگار فراق از رسانه های آلبانی نشان می دهد، چندی پیش، فراک جینی، نماینده امنیتی این کشور در منطقه اسکودرا، طی سخنرانی خود در کمیته اقتصاد، این نگرانی را مطرح کرد که شرکت «One Albania» تلفن های همراه سیاستمداران را مسدود کرده و اطلاعات شهروندان توسط این شرکت موبایل سرقت می شود.

در پیامی دیگر، هکرها ویدیویی را نیز ارسال کردند که در آن نشان می‌دهد چگونه سیستم این شرکت تلفن همراه پس از حمله آنها از بین رفته است و اطلاعات هزاران مشترک آلبانیایی را نیز به سرقت برده‌اند. هکرها می گویند که شرکت تلفن همراه «One Albania» به مجاهدین مجاهدین خلق اجازه داده است که از طریق خدمات آن ها حملات سایبری انجام دهند. آن ها می نویسند: «دسترسی به اطلاعات حامی مجاهدین خلق و تیم‌های خرابکاری سایبری باید زودتر یاد می‌گرفت.» در پیامی دیگر، هکرها نشان می‌دهند که داده‌های شرکت موبایل Eaglemobile.al که امروز بخشی از One Albania است نیز به سرقت رفته است. هکرها این سوال را مطرح می کنند که چرا مشتریان اطلاعات شخصی خود را به این شرکت ها می دهند در حالی که سیاستمداران فاسد حاکم آلبانی نمی توانند داده های آنها را ایمن نگه دارند. هکرها مدت کوتاهی پس از اعلام حمله به «وان آلبانی» گفتند که به شرکت هواپیمایی «ایر آلبانی» نیز حمله کرده اند. آنها اعلام می کنند که به تمام داده های شرکت دسترسی دارند.

یادآوری می کنیم که گروه « عدالت میهن » چند ماه پیش مجموعه ای از اسناد را منتشر کرد که در میان آنها، فهرستی از رای دهندگان، گواهی های امنیتی کارمندان وزارت خارجه و همچنین اطلاعات شخصی رئیس پلیس، محمد رومبولاکو، رئیس سابق SHISH، هلیدون بندو، معاون رئیس جمهور اولجان کانوشی، مدیر سابق پلیس ایالتی، گلادیس نانو و همچنین ایمیل های امنیتی وجود داشت.

خرداد ماه ۱۴۰۲ آلبانی به این نتیجه رسید که میزبانی از فرقه رجوی که مشغول حملات هکری و هدایت اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی از خاک این کشور اروپایی هستند را علی رغم فشار آمریکا و اروپا پایان دهد و آنها را از کشور اخراج کند. پلیس آلبانی در خرداد ۱۴۰۲ با حمله به مقر اشرف و به دست آوردن اسناد متعدد در تایید اقدامات تروریستی و هکری فرقه رجوی، بر اخراج آن ها تاکید جدی کرد، اما بعد از گذشت چندماه، روند اخراج کامل آنها به دلیل فشار آمریکا دچار خدشه شد که این هشدارها و حملات هکری به نظر می رسد در واکنش به عدم اهتمام جدی آلبانی به این موضوع باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43883

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی