• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

فراخوان برای معرفی سگ‌های ولگرد رجوی

  • کد خبر : 43516
  • 24 دسامبر 2023 - 9:38

ماجرای شکایت از حمید نوری، تبعه ایرانی در سوئد یکی از عجیب ترین پرونده هایی هست که در سال های اخیر در فضای بین‌المللی مطرح شده است.

به گزارش فراق، او یک شهروند عادی قوه قضاییه بوده که در سال ۷۱ خود را بازنشسته کرده است. نوری با ترفندی به سوئد کشانده شده و در همان محل فرودگاه توسط پلیس این کشور با عنوان اینکه از او شکایت شده دستگیر می‌شود.

آقای نوری دستگیر می‌شود و مدت‌ها در زندان انفرادی بوده و شرایط بسیار سخت و وحشتناکی را پشت سر گذاشته و با جنجال شدیدی وارد دادگاه شده است. دادستان سوئدی کیفرخواست بسیار طولانی و سنگینی را که علیه حمید نوری نیست، بلکه علیه جمهوری اسلامی است قرائت و در آن جمهوری اسلامی را به کشتار دسته‌جمعی متهم می‌کند.

آن ها ادعا می‌کنند که حمید نوری در اعدام تابستان ۶۷ مجاهدین خلق نقش داشته است. جالب اینجاست که همه کسانی که علیه آقای نوری شهادت داده‌اند، حداکثر یکی دو جمله حرف زده‌اند و یا هیچ حرفی نزده‌اند. یعنی عده‌ای از شهود آمده و گفته‌اند که جمهوری اسلامی این تعداد آدم را کشته، ولی درباره اینکه موضوع چه ربطی به آقای حمید نوری دارد، حرفی نزده‌اند. فقط یکی دو نفر از شکات گفته‌اند زمانی که اعدام‌ها انجام می‌شد، ما در زندان بودیم و از زیر چشم‌بند یا بدون چشم‌بند دیدیم که این آقا در آن محوطه یا ساختمان هست. حداکثر شهادتی که درباره این فرد داده شده، این است که مثلاً من این آقا را در تیرماه سال ۶۷ در فلان زندان دیدم.

نکته جالب ماجرا جولان سگ های ولگرد رجوی در تمام چهار سال پیرامون این دادگاه است. بر اساس دستورهای سازمانی، این سگ ها ماموریت داشتند تا هر فردی که ذره‌ای بخواهد دهانش را در راستای سؤال از مجاهدین و یا سابقه ترورهای آن ها بچرخاند، حال چه بخواهد خبرنگار باشد، تبعه ایرانی یا عضوی از خانواده نوری، گاز بگیرند.

پایگاه خبری-تحلیلی فراق به هویت این افراد پی برده است و برای معرفی بیشتر آن‌ها نیاز به کمک بیشتر نجات یافته ها و همراهان همیشگی فراق دارد.

فردی که در صحنه از خانواده نوری فیلم می گیرد و جمله معروف «ما۱۷۰۰۰ نفر را کشتیم و خوب کشتیم…» را می‌گوید، مزدوری با نام سازمانی «حسن» است که در رده موسوم به «اچ‌» و مأمور در نروژ است. او بسیار مورد اعتماد رجوی بوده و چند بار به اشرف عراق به منظور آموزش های نظامی نیروهای مجاهدین به خصوص در منطقه جلولا سفر کرده است. 

نفر سمت راست تصویر هم مجیدرضا شریفی از اعضای ستاد خارج‌ و ‌مالی ویژه مجاهدین است که به صورت دوره‌ای در نشست های عمومی اشرف حاضر می شد. وی فردی بسیار دگم و درنده خو است.

زن موجود در تصویر هم همسر سابق یکی از مزدوران شناسنامه دار رجوی است که هم اکنون در ظاهر، کشیش شده اما حقوق بگیر فرقه است.

جالب است که حتی خود شاکیان و به نوعی نظام قضایی سوئد برای اینکه جمهوری اسلامی محاکمه بشود، تا حالا رقم سنگینی در حد چند ده میلیون هزینه کردند، و تا کنون حتی یک نفرهم شهادت نداده که ایشان فردی را اعدام کرده یا مأمور اجرای حکم بوده یا حکمی را امضا کرده است.

همراهانی که اطلاعات بیشتری از این افراد دارند، می‌توانند از طریق شناسه‌های فراق در شبکه های اجتماعی یا پست الکترونیکی feraghnews@gmail.com برای ما ارسال کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43516