• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
بررسی روابط وزیر امورخارجه رئیس جمهور سابق آمریکا با فرقه تروریستی رجوی

یاران پول/ پمپئو روی ربع پهلوی سیفون کشید

  • کد خبر : 43250
  • 09 دسامبر 2023 - 10:45

فرقه رجوی با پرداخت مبالغ هنگفت در قالب سخنرانی سیاستمداران و یا افراد موثر از آن‌ها در ساختار قدرت، برای لابی در اتحادیه اروپا و آمریکا استفاده می‌کند.

به گزارش فراق، در ایام اغتشاشات سال ۱۴۰۱ مثل هر فتنه و آشوبی که در ایران رخ می‌دهد، آمریکا از نظر تبلیغات رسانه‌ای و ساپورت مالی برای براندازی جمهوری اسلامی دریغ نکرد. در اغتشاشات سال گذشته با ایجاد جنگ ترکیبی در ایران هر آنچه که در چنته داشتند اعم از ترور کور، آسیب زدن به جان و مال مردم، تبلیغات، شانتاژهای رسانه‌ای و حتی رساندن سلاح به کشور و پخش آن بین مردم برای در گرفتن یک جنگ واقعی در ایران انجام دادند ولی باز هم نتیجه دلخواه را نگرفتند.

آمریکا و کشورهای اروپایی با جمع‌آوری اپوزیسیون مطرح در کنار هم مثل رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی، حامد اسماعیلیون و سرکرده حزب کومله تلاش کردند وحدتی بین ضدانقلاب ایجاد کنند و با صرف هزینه هنگفت شروع به تبلیغات کردند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد و در این بین سلطنت‌طلبان از همه بیشتر طرد شدند چراکه مردم ایران خواهان بازگشت سلطنت‌طلبان و رضا پهلوی به کشور برای اداره ایران نبودند.

همین امر باعث شد مایک پمپئو که از طرفداران ترامپ است در جمع منافقین اظهار کند که «ایرانیان نمی‌خواهند به دیکتاتوری شاه برگردند سلطنت طلبان در قیام پارسال طرفداری نداشتند و بیشتر سلطنت طلبان برای سپاه پاسداران کار می کنند. ایرانیان حکومتی مثل مجاهدین خلق می خواهند.»

«قبل مجاهدین باید کیسه را شل می‌کردیم.» این توییتی است که رضا پهلوی چند روز پیش در واکنش به اظهارات پمپئو در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد. این توییت اگر‌چه از سر ناراحتی و استیصال نوشته شده است، اما بیانگر واقعیتی است که در غرب جریان دارد.

علاوه بر پهلوی، هواداران او نیز در شبکه ایکس از دریافت پول بابت حرف‌هایی که در نشست فرقه رجوی زده می‌شود، نوشتند. این ادعا البته بی‌پایه و اساس نیست و گزاره‌های متعددی مهر تایید بر آن زده‌اند. سال ۱۴۰۰ مایکل موکاسی، وکیل آمریکایی، وکیل شخصی ترامپ و از جمله سخنرانان همیشگی نشست‌های گروه تروریستی منافقین از «مبلغ ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری» گفت که مطابق با قیمت معمول سخنرانی‌هایش دریافت کرده است. بسیاری از مقامات سیاسی همچون جان بولتون، گینگریچ، پولز، ترکی فیصل و… از انگیزه تجاری خود برای شرکت در این نشست‌ها گفته بودند. مبالغ پرداختی سازمان به تناسب جایگاه سیاسی و تاثیر افراد در ساختار قدرت، متفاوت است.

نگاهی به فهرست مبالغ پرداختی فرقه رجوی که گاهی به ۸۰ هزار دلار برای دو دقیقه سخنرانی می‌رسد حاکی از رویه‌ای است که در آن سخنرانان به صورت ساعتی رزرو می‌شوند. دی ماه سال ۹۶ «جورج مالبروز»، خبرنگار ارشد فیگارو به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت منافقین به «هر سخنران آمریکایی ۲۵ هزار دلار و به هر سخنران فرانسوی ۱۲ هزار و پانصد دلار» برای شرکت و سخنرانی در این نشست‌ها پرداخت می‌کند.

فرقه رجوی با پرداخت مبالغ هنگفت در قالب سخنرانی سیاستمداران و یا افراد موثر از آن‌ها در ساختار قدرت، برای لابی در اتحادیه اروپا و آمریکا استفاده می‌کند. یکی از گروه‌های وابسته به پارلمان اروپا که وظیفه لابی‌گری را بر عهده دارد، گروه موسوم به «دوستان ایران آزاد» است که توسط لابی قدرتمند منافقین در بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، دانمارک، بلژیک و پارلمان اروپا سازماندهی شده‌اند. همین افراد هستند که در ازای دریافت پول، منویات منافقین را در اتحادیه اروپا دنبال می‌کنند. نام اکثر این افراد در طرح‌های ضد‌ایرانی به چشم می‌خورد. اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و تلاش برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران نیز از اقدامات این افراد نزدیک به منافقین است.

این افراد برای حمایت از طرح‌هایی که منافقین در پس آن هستند و یا برای سخنرانی در اجلاس‌های این گروهک، مبالغ قابل توجهی دریافت می‌کنند. به نوشته بلومبرگ و طبق گزارشی که نشریه کریستین‌ساینس‌مانیتور در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده است، گروهک منافقین در آن سال مبلغ ۲۵ هزار دلار به سخنرانانی که دعوت کرده بود، پرداخت کرده است. به طور حتم قیمت این پیاده‌نظام‌های اجاره‌ای منافقین در سال ۲۰۲۲ با رشدی قابل توجه همراه بوده است که آن‌ها را مجاب به همراهی با این تروریست‌ها کرده است.

فعالان رسانه‌ای نسبت به این صحبت پمپئو واکنش‌های متفاوتی داشتند، برخی از کاربران که از طرفداران سلطنت بودند درباره صحبت‌های پمپئو که گفته بود رضا پهلوی عضو سپاه است و برای جمهوری اسلامی جاسوسی می‌کند با تمسخر نوشتند که پمپئو در حال حاضر هیچ سمت رسمی ندارد و برای شندرغاز پول حرفی می‌زند که خوشایند رجوی باشد.

دسته‌ای دیگر از کاربران که مخالف جمهوری اسلامی و سلطنت طلبان هستند در راستای صحبت پمپئو به طرفداران سلطنت طلبان جواب دادند.

دسته آخر کاربران طرفدار جمهوری اسلامی بودند که رضا پهلوی را دلقک و بازیچه دست مقامات آمریکایی می‌دیدند و معتقدند که حالا تبدیل به یک مهره سوخته شده چراکه در اغتشاشات اخیر نتوانست مردم ایران را به سمت خودش جذب کند!

عبارات تحقیرآمیز وزیر خارجه ترامپ درباره پهلوی‌ها یک افتضاح تمام‌عیار برای اپوزیسیون و نمایی از آینده جریان‌های ضد ایرانی در خدمت آمریکا است. همان طور که در خبرها آمده مسیح علینژاد هم از بی‌اعتنایی مقامات غربی شاکی و عصبانی است و توقع دارد با وجود همه ناکامی‌هایی که به دست آورده باز هم مورد توجه غربی‌ها باشد اما آن‌ها برای هرکسی یکبار هزینه می‌کنند و نهایتا به قول پمپئو تبدیل به یک دستمال یک بار مصرف می‌شوند.

عطیه فکری

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43250

نوشته های مشابه

05می
ترور یک جوان ۱۹ ساله پیش چشمان مادرش
مروری بر جنایات فرقه تروریستی رجوی

ترور یک جوان ۱۹ ساله پیش چشمان مادرش

02می
ابزار‌های مقابله با گسترش اخبار جعلی / ۱
سلسله آموزش‌های پایگاه خبری-تحلیلی فراق در حوزه سواد رسانه‌ای

ابزار‌های مقابله با گسترش اخبار جعلی / ۱