• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
نویسنده کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین»

تفکرات سمی منافقین بسیار خطرناک است

  • کد خبر : 43102
  • 28 نوامبر 2023 - 13:45

نویسنده کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» از جنایات متعدد فرقه رجوی و تفکرات خوارج‌گونه آنها همچنین بیماری‌های روحی سخن گفت و تفکرات سمی آنها را بسیار خطرناک خواند.

به گزارش فراق، محمدعلی صدرشیرازی در یک نشست خبری درباره فراهم بودن شرایط برای نگارش کتاب و انتقال جنایات فرقه رجوی گفت: اسناد و مدارک فراوانی در مورد جنایات فرقه رجوی وجود دارد. این اسناد چه در زمان قبل از انقلاب اسلامی در مورد آرمان‌ها و اهداف آنها و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خصوصا در بازه زمانی دهه ۶۰ و ۷۰ همچنین در مورد دهه ۸۰ تا ۹۰ کاملا موجود است و دفتر اسناد انقلاب اسلامی به پژوهشگران در این زمینه کمک می‌کند. بنابراین تحولات در مورد جنایات منافقین کاملا در دسترس نویسندگان بوده و قشر فرهیخته برای تهیه پژوهش و کسب اطلاعات با مشکل خاصی مواجه نیستند.

وی علت‌ کمتر پرداختن نویسندگان در مورد فرقه رجوی را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: اهمیت نگارش در مورد جنایات فرقه رجوی به خوبی مشخص نشده است، از این رو کتاب در مورد جنایات فرقه رجوی کمتر نوشته شده است. در عین حال کتاب‌هایی که طی این سال‌ها نوشته شده است، عموما اسناد و مدارک لازم به عنوان بخشی از ضمیمه‌های اتفاقات در آنها جای داده شده و این مهم در کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» با نام اسناد در انتهای کتاب ارائه شده است.

شیرازی علت نگارش کتاب در مورد جنایات فرقه رجوی را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: از نظر تاریخ‌نگاران نوشتن کتاب در مورد فرقه رجوی تنها برای قصه‌گویی نیست، بلکه برای ارائه یک تحلیل و مطرح کردن، مکتب و مشی فکری و سرنوشت این گروه جنایت‌کار است. در مقدمه کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» نیز تاکید شده است که این کتاب در ابتدا با مطرح کردن سوالاتی در مورد سازمان منافقین در نهایت پاسخ‌هایی برای آنها بیان کرده و از این رو مخاطب اطلاعاتی ارزشمند را می‌تواند کسب کند.

وی ادامه داد: کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» در مورد بنیان‌گذاران این حزب سخن گفته است، زیرا پایه‌گذاران مجاهدین خلق در ابتدا افرادی بسیار مذهبی و انقلابی بودند. آنها حتی پای درس بازرگان می‌نشستند ولی اعتقادات ضعیفی نسبت به اصل اسلام داشتند، تبیین درستی از این دین الهی نداشتند و اسلام را از حوزه علمیه پی‌گیری نکردند و بنا به اعلام خود فرقه رجوی ، اسلام را کنار گذاشتند. ترسیم این حزب از اهدافشان نیز روایت خاص دارد، زیرا آنها موتور حزب را در ابتدای راه اسلام و بدنه آن را کمونیست قرار دادند. این امر در آن دوره که حرکت‌ها و انقلاب‌هایی را در منطقه آمریکای جنوبی شکل داده بود، مرسوم به نظر می‌رسید، اما به مرور اسلام را عاملی برای بسته شدن دست پای حزب دانستند و تنها به پوسته حزب پرداختند.

نویسنده کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» تاکید کرد: اینکه منافقین چه تفکراتی داشتند و آن را دنبال می‌کردند و در نهایت چگونه به یکی از جنایتکارترین گروه‌ها سطح جهان تبدیل شدند نیز سوالی مهم بوده و در کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» پاسخ آن مشخص شده است. این گروهک منبع پیگیری ارشادات اسلام را دنبال نکردند و اسلامی برآمده از برداشت‌های خود را مد نظر قرار داده و بر اساس آن حرکت کردند. از سوی دیگر چون ارتباطی با روحانیون نداشتند، از این رو فرایندی غلط را در پیش گرفتند. اسلام مارکسیستی، ریشه‌ای در اسلام ناب نداشت. آنها قرآن کریم، سنت و روایت‌های ائمه را پس از مدتی کنار گذاشتند، زیرا دوگانگی ویژه‌ای را در اعتقادات خود لمس کردند. بدین ترتیب معدود کسانی از زمان شکل‌گیری این حزب توانستند در آن باقی بمانند و بسیاری از افراد که در تشکیل آن نقش داشتند، توسط خود حزب کشته و سلاخی شدند. همه این موارد با زبانی ملایم در کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» بیان شده است.

شیرازی اشاره‌ای به گفته‌های سردار سلیمانی داشت و افزود: به گفته سپهبد شهید قاسم سلیمانی «سرنوشتِ هرکس که به جمهوری اسلامی تیر بیندازد، آوارگی خواهد بود.» از این رو سرنوشتِ منافقین نیز شامل همین گفته شده است. مجاهدین خلق یک سازمان افسانه‌ای به لحاظ شست و شوی مغزی بودند. آنها در هشت سال دفاع مقدس ارتشی را با عنوان فروغ جاویدان ایجاد کردند تا به همراهی و کمک رژیم بعث به جنگ با ایران بپردازند که خوشبختانه شکست سختی را متحمل شدند و اکنون در بدترین شرایط قرار دارند. غرب که زمانی از آنها حمایت می‌کرد، اکنون تنها آنها را تحمل می‌کند. مروری بر اتفاقات اخیر و جابه‌جا شدن در سه پادگان به‌خوبی شرایط آنها را نشان می‌دهد.

این نویسنده که زمانی از فریب‌خوردگان فرقه رجوی محسوب می‌شد و اکنون به دامن کشور بازگشته است، ساختار غلط و نادرست تفکرات درون فرقه رجوی را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: به خوبی با ساختارهای درونی فرقه رجوی آشنا هستم و خوشبختانه توانستم از آنها فاصله بگیرم، از این رو اطلاعاتی ارزشمند را برای جامعه جوان به همراه دارم که در قالب کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» آن را ارائه کردم، اما فضای حاکم در بین خود اعضای فرقه رجوی اکنون بغرنج شده است، زیرا بیشتر نیروگیری آنها متعلق به همان زمان ابتدای انقلاب و قبل از آن است. این افراد اکنون به سنین ۷۰ تا ۷۵ سال رسیده‌اند و بیماری‌های عجیبی را به جهت فشارهای روحی که از درون سازمان مجاهدین بر روی تک‌تک آنها وارد بوده، تجربه می‌کنند. این افراد حالا سال‌خورده شده‌اند و هزینه‌های مالی بسیاری بر سازمان تحمیل شده است.

وی به پشتیبانی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی از فرقه رجوی اشاره و تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته بخش و نمونه‌ای دیگر از تلاش‌های گسترده سازمان منافقین برای خلق جنایات متعدد است. بعد از اغتشاشات تمامی سایت‌های آنها خوابید، بنابراین مشخص شد آنها توان چندانی برایشان باقی نمانده است، اما با این حال استراتژی آنها به‌گونه‌ای است که نمی‌توان این دشمنان را دست‌ کم گرفت. آنها همانند خوارج هستند؛ حصرت علی (ع) خوارج را نابود کرد، اما تفکر آنها هم‌اکنون در بین برخی از افراد و گروه‌ها همانند داعش رواج دارد. بنابراین تفکرات غلط بسیار سمی و خطرناک محسوب می‌شوند.

شیرازی در مورد کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» بیان کرد: پژوهشی که در قالب کتاب ارائه شده است، با هدف ارائه تصویر واقعی از آغاز تا امروز سازمان مجاهدین خلق (فرقه رجوی) و بررسی سرنوشت تلخ آنها در عملیات مرصاد گردآوری شده است. بخش نخست این کتاب بازکاوی زمینه‌های شکل‌گیری، تأسیس سازمان، چرخش به سمت مارکسیسم و ضربات رژیم بر پیکر سازمان مجاهدین، سیر حوادث سازمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۰ شمسی را مورد مطالعه قرار داده و بخش دوم کتاب به کالبدشکافی عملیات مرصاد و بررسی زمینه‌ها و حوادث منتهی به این عملیات اختصاص یافته است. این پژوهش یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی است که از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43102

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!