• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیر فیلمبرداری «سرهنگ ثریا»

حس مادرانه در «سرهنگ ثریا» به خوبی روایت می‌شود

  • کد خبر : 42929
  • 19 نوامبر 2023 - 13:17

مدیر فیلمبرداری «سرهنگ ثریا» گفت: درون فیلم سینمایی«سرهنگ ثریا» یک حس مادرانه و زنانه جریان دارد که به خوبی روایت شده است.

 به گزارش فراق، علیرضا برازنده درباره استقبال از این فیلم در اکران عمومی به ایسنا گفت: «فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» چه در زمان چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و چه در حال حاضر که اکران عمومی آن آغاز شده است با بازخورد خوبی مواجه بوده است. به هر حال فیلم خاصی است و یک برهه از تاریخ را نشان می‌دهد که بر اساس مستندات تولید شده است.»

او با اشاره به تلاش‌هایی که در زمان ساخت فیلم «سرهنگ ثریا» انجام گرفته شده است افزود: «در زمان ساخت سعی شده رئال بودن آن حفظ شود تا مخاطب بیشتری جذب داستان شوند. عموم کسانی که فیلم را دیده‌اند یا کسانی هستند که از آن زمان اطلاعاتی هر چند اندک داشته‌اند، یا کسانی هستند که به دلیل تبلیغ فیلم کنجکاو شده‌اند تا فیلم را به تماشا بنشینند. هر دو نوع مخاطب هم بعد از دیدن فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» با آن ارتباط برقرار کرده و آن را دوست داشته‌اند.»

برازنده با تاکید بر آنکه درون این فیلم یک حس مادرانه و زنانه جریان دارد که به خوبی روایت شده است گفت: «لیلی عاج به عنوان نویسنده و کارگردان چه به لحاظ قصه و چه به لحاظ پرداخت در این زمینه بسیار کار کرده است. بنابراین فیلم از آن دسته فیلم‌هایی است که به لحاظ احساسی می‌تواند مخاطب را با خود درگیر و همراه ‌کند.»

مدیر فیلمبرداری «سرهنگ ثریا» با بیان آنکه عوامل سازنده آن تمام تلاش خود را کرده‌اند تا این فیلم به بهترین شکل ممکن برای تماشا آماده شود درباره علت استقبال کم از سوی داوران چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: «هر دوره از جشنواره سلایق خاص خودش را دارد و داوری‌ها نیز بر اساس سلیقه آن طیف از داوران انجام می‌گیرد. برای همین با توجه به آنکه معمولا در جشنواره‌های گوناگون فیلمی بر روی پرده داشته‌ام تجربه به من نشان داده سلیقه داوران در انتخاب فیلم‌های برتر تاثیرگذار است. برای همین در بعضی مواقع در جشنواره‌ای کاری بهتر دیده‌ می‌شود و در بعضی مواقع خیر این اتفاق برای فیلم آنطور که توقع می‌رود رخ نمی‌دهد و دیده نمی‌شود. لذا چون نگاه سلیقه‌ایست نمی‌شود چندان در این زمینه درباره حق یا ناحق بودن انتخاب‌ها صحبت کرد.»

او در همین زمینه افزود: «به هر حال عوامل فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» تمام تلاش خود را در این زمینه کرده‌اند. بسیاری نیز ‌نسبت به آن واکنش‌های خوبی داشته‌اند. قواعد بازی همین است نباید چندان بابت آن خودمان را درگیر کنیم؛ اما از یک جایی به بعد همین که منتقدان و مخاطبان نظرات مثبت خود را درباره آن بیان می‌کنند برای‌مان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چون شرایط جشنواره و سلایق داورها نیز قابل احترام است و باید نظرات آنها را نیز پذیرفت.»

برازنده با اشاره به این که کار با لیلی عاج به عنوان کارگردان فیلم اولی تجربه بسیار لذتبخشی بوده و همین امر باعث شده تا همچنان به کارگردان اولی‌ها اعتماد کرده و در پروژه‌هایی که به او پیشنهاد می‌دهند حضور پیدا کند؛ اظهار داشت: «کار کردن با لیلی عاج برای من بسیار لذتبخش بود. چون او به عنوان کارگردان روحیه مشارکت بالایی داشت و این موضوع برای من بسیار خوب و ویژه بود ایشان بابت هر ایده و نظری که داشت گفتگو انجام می‌داد تا به یک دید مشترک برسیم و آن را اجرایی کنیم. برای همین در کل کار خوبی بود و پشت صحنه جالبی داشت.»

وی ادامه داد: «دو ماه فیلمبرداری به دلیل فضا و اتمسفری که می‌خواستیم ایجاد و خلق کنیم با دود و خاک زیادی مواجه بودیم. قرار گرفتن صبح تا شب در طوفان خاک و دود کار ساده‌ای نیست. جایی که کار می‌کردیم سرما و گرما در روند کلی کار تاثیر می‌گذاشت. با وجود آنکه این فیلم به عنوان فیلم اولی لیلی عاج شناخته می‌شود با این وجود آن چیزی که قرار بود اتفاق بیافتد را خانم عاج از قبل تجسم و تخیل کرده بود و برای همین به من خیلی کمک کرد تا بدانم ایشان به عنوان کارگردان از تصاویری که قرار است فیلمبرداری شود چه می‌خواهد.»

او با اشاره به پروداکشن دشوار فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» افزود: «این کار به دلیل پروداکشن خاصی که داشت کار را دشوار کرده بود با این وجود به لحاظ اجرا و طول فیلمبرداری توانستیم به نتایج خوب و قابل قبولی برسیم.»

برازنده با بیان آنکه تاکنون تجربه کار با کارگردان اولی‌های بسیاری داشته است گفت: «من با کارگردان‌های فیلم اولی‌ها بسیاری کار کرده‌ام و بعضا در میان آنها استعدادهای خوب و عالی نیز کشف شده. با توجه به تجربه‌ای که طی این سال‌ها به دست آورده‌ام معتقدم لیلی عاج هم جزو همان کارگردان اولی‌هاست که در درون‌اش استعداد بسیار بالایی نهفته و امیدوارم همچنان به روند فیلمسازی‌های موفق خود ادامه دهد.»

 «سرهنگ ثریا» تازه ترین محصول سینمایی سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از زاویه‌ای متفاوت به حقیقت فرقه تروریستی رجوی می‌پردازد. این فیلم با بازی ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور و… در حال اکران عمومی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=42929

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!