• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
دلیل صادر نشدن روادید کشتی‌گیران ایران توسط آلبانی اعلام شد

مسائل غیرورزشی! / آیا دولتمردان آلبانی باز از رجوی بازی خوردند؟

  • کد خبر : 42484
  • 22 اکتبر 2023 - 14:07

آلبانی در ایمیل رسمی به ایران، مسائل غیرورزشی! را دلیل صادر نشدن روادید کشتی‌گیران ایران اعلام کرد.

به گزارش فراق، سرپرست تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران با انتقاد از اقدام آلبانی مبنی بر صادر نکردن روادید کشتی‌گیران و اشاره به گرفتن میزبانی از فنلاند به دلیل ندادن روادید به روس‌ها، گفته است: مثلا آلبانی بی‌طرف بود اما در ایمیلی رسمی به ایران، مسائل غیرورزشی را دلیل صادر نشدن روادید کشتی‌گیران ایران اعلام کرد.

مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال جهان در حالی قرار است اول تا هفتم آبان‌ماه در تیرانا، پایتخت آلبانی برگزار شود که قرار بود تیم کشتی فرنگی ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و تیم آزاد به عنوان نایب قهرمان سال گذشته در این رقابت‌ها حاضر شوند اما آلبانی از صدور روادید کشتی‌گیران ایرانی خودداری کرد.

علی روحی سرپرست تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران با گلایه از اقدام غیراخلاقی آلبانی و کارشکنی در صدور روادید کشتی‌گیران ایرانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: طبق آخرین ایمیلی که فدراسیون کشتی آلبانی به ایران ارسال کرد، متاسفانه بحث‌های سیاسی برای صادر نشدن روادید کشتی‌گیران مطرح شد و این کارشکنی کاملا به دلایل غیرورزشی صورت گرفته است.

وی افزود: طی یک ماه گذشته مدارک نفرات اعزامی را به صورت کامل برای صدور روادید ارسال کردیم و حتی تا دو روز گذشته نیز رئیس فدراسیون کشتی آلبانی که پیگیر موضوع بود، با اطمینان عنوان کرد مشکلی نیست و روادید کشتی‌گیران ایرانی صادر می‌شود. ما حتی بلیت آلبانی را هم تهیه کرده بودیم.

روحی با اشاره به گرفتن میزبانی مسابقات از فنلاند و اعطای آن به آلبانی گفت: جالب است که دو ماه گذشته بعد از آن‌که فنلاند اعلام کرد به دلیل تحریم‌ها علیه مسکو، به کشتی‌گیران روسیه روادید نخواهد داد، اتحادیه جهانی کشتی میزبان مسابقات را تغییر داد و به اصطلاح به کشور «بی‌طرف برد» و مثلا آلبانی کشور بی‌طرف بود ولی متاسفانه فدراسیون کشتی این کشور به کشتی‌گیران ایرانی به دلایل سیاسی روادید نداد و آن را هم در ایمیل رسمی خود به فدراسیون ایران اعلام کرده است! جالب است که روسیه با تمام تحریم‌های وضع شده بدون مشکل در این مسابقات شرکت خواهد کرد ولی متاسفانه تیم ایران که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود با این ترفند از دور مسابقات کنار رفت.

روحی در پاسخ به این سوال که فدراسیون کشتی آلبانی دقیقا بنا به چه دلایلی از صدور روادید برای کشتی‌گیران ایران خودداری کرده است، گفت: با توجه به این که نامه ارسالی محرمانه است، به احتمال زیاد فدراسیون کشتی ایران بیانیه‌ای در این خصوص صادر خواهد کرد. ضمن این که فدراسیون ایران نامه‌ای پیوست و این نامه را هم به کمیته ملی المپیک ارسال و اعتراض رسمی خود را هم به اتحادیه جهانی اعلام کرد. فدراسیون کشتی درحال پیگیری موضوع است. فدراسیون کشتی آلبانی و اتحادیه جهانی کشتی هم باید پاسخگو باشند چراکه زحمات یکساله کشتی‌گیران و هزینه‌های فدراسیون از بین رفت.

فرقه تروریستی رجوی نزدیک ۱۰ سال است که با حضور در آلبانی و نفوذ به بخش فاسد مدیریتی در این کشور توانسته است این کشور را به پایگاهی برای تقابل با ملت و جامعه ایران تبدیل نماید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=42484

نوشته های مشابه

14می
حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»

13می
میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است
پیام قدردانی سرپرست «جنبش دادخواهی مادران گیلک» از مسئول «تشکل مادران انجمن نجات»

میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است