• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
صمد اسکندری، نماینده حقوقی انجمن نجات در ایران

تهدید جداشده‌ها در شمار جرایم تروریستی است

  • کد خبر : 42353
  • 16 اکتبر 2023 - 13:16

نماینده حقوقی انجمن نجات در ایران خطاب به فرقه تروریستی رجوی گفت: هرگونه تهدید و اتهامات واهی علیه جداشده‌ها مشمول تروریسم بوده و واحد حقوقی انجمن نجات این موارد را از کانال‌های بین المللی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش فراق، صمد اسکندری در یادداشتی به بهانه تهدید مدیرعامل انجمن نجات توسط فرقه تروریستی رجوی نوشت: فرقه منحوس مجاهدین که از یک ایدئولوژی دو گانه و متناقض و ضد انسانی تبعیت می کند در برخورد با منتقدان خود به ویژه اگر جدا شده از این فرقه باشند، همواره با خشونت، اشاعه موارد گمراه کننده و اغراق آمیز و دست کاری حقایق به جهت ارائه واقعیتی نادرست از فرد یا افراد مورد نظر به ترور شخصیت و تخریب با هدف بد نام ساختن و منزوی کردن از طریق رسانه های خود می پردازد و آنها را مورد حمله قرار می دهد.

اخیرا این فرقه از طریق سایت و رسانه وابسته به مجاهدین که از خاک آلبانی هدایت می شود مدیر عامل انجمن نجات آقای ابراهیم خدابنده را که در راستای اهداف انسانی و نجات اعضای گرفتار در مدار قانون سازمان های مردم نهاد فعالیت بشر دوستانه دارد و دارای هزاران عضو می باشد را با عناوین گمراه کننده و اغراق آمیز مورد حمله و ترور شخصیت قرار داده است. دانشنامۀ بریتانیکا، تروریسم را «کاربرد سیستماتیک ارعاب یا خشونت پیش بینی ناپذیر بر ضد حکومت ها، مردمان یا افراد برای دستیابی به یک هدف سیاسی» دانسته است. فرقه رجوی پس از اخراج از عراق و دور افتادن از مرزهای زمینی ایران که در گذشته به روش‌های ترورهای سنتی علیه منافع مردم ایران عمل می نمود و از این حیث دیگر امکان چنین عملی را ندارد با حضور در خاک آلبانی به تروریسم مدرن رو آورد.

‏‏تروریسم مدرن، همان تروریسم دورۀ معاصر و آمیخته‌ای از حرکات چپ گرایانه و گرایش‌های فاشیستی و سازمان یافته گروهی است که مجهز به امکانات، ابزار، رسانه با دانش مدرن روز است. سران مجاهدین برای پیشگیری از افشای ماهیت جنایتکارانه درون سازمانی که توسط جداشدگان در دنیای خارج از تشکیلات مجاهدین انجام می شود رو به جنگ روانی علیه آنها با روش تروریسم روانی به معنای تحت فشار قرار دادن افراد است که معمولاً از طریق انتشار مداوم و پوشش واقعی از دروغ ها و اتهامات انجام می گیرد تا سرانجام منجر به سقوط روحیه فرد و از دست دادن توازن آن ها شود.

‏در عهدنامه و کنوانسیون سازمان های بین المللی و ‏مجمع عمومی سازمان ملل در بندهای ۱ و ۲ قطعنامه شماره ۲۱۰ / ۵۱، سال ۱۹۹۹ ضمن محکوم کردن اعمال تروریستی از هر نوع، به جرم بودن آن تصریح کرده، چنین می گوید:‏ ‏‏

۱٫همۀ اعمال، روش ها و رویه های تروریسم، جرم، غیر موجه و قویاً محکوم است، در هر جا و از سوی هر کس انجام شود.‏

‏‏۲٫ اعمال مجرمانه که به قصد ایجاد رعب و وحشت در بین عامه مردم، گروهی از اشخاص یا اشخاص معین با اهداف سیاسی انجام می شود، در هر حال غیرقابل توجیه است.

با تعاریف و بند های درج شده فوق ملاحظه می شود ایجاد جنگ روانی با نشر اکاذیب با هدف تخریب شخصیت از موارد ترور شخصیت و ترور روانی افراد تلقی گردیده و در شمار اتهامات و جرائم تروریستی در سطح جهانی گنجانده می شود. هر چند این گونه تشبثات از سوی سران مجاهدین حکایت از ضعف آنها و حقانیت اقدامات بشر دوستانه انجمن نجات با مدیریت آقای خدابنده دارد ولی به سران مجاهدین که سابقه محکومیت حقوقی از جانب جدا شدگان را در کارنامه ننگین خود دارد متذکر می شویم که با به کارگیری رسانه های وابسته هر گونه تهدید و نشر اکاذیب و اتهامات واهی مشمول تروریسم روانی و ترور شخصیت افراد بوده و پیگرد قانونی دارد و واحد حقوقی انجمن نجات این موارد را از کانال های بین المللی پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=42353

نوشته های مشابه

13می
چرا خودتان را گول می‌زنید؟ / رحم کنید به خانواده‌هایتان که دیگر توان انتظار ندارند
موسی جابری‌فر به افرادی که هنوز گرفتار در اشرف 3 هستند

چرا خودتان را گول می‌زنید؟ / رحم کنید به خانواده‌هایتان که دیگر توان انتظار ندارند

11می
عباس میناچی مقدم، مسئول ارتباطات «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی:

عباس میناچی مقدم، مسئول ارتباطات «اشرف۳»