• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
طنزیمات اشرف

ادبیات به سبک رجوی‌ها: «با طناب پوشیده در چاه رفتن»

  • کد خبر : 42104
  • 04 اکتبر 2023 - 13:46

«عمو قنبر» در سلسله نوشتارهای پیش رو رویدادهای داخلی فرقه رجوی و وضعیت اعضای درمانده آن را به زبان طنز موشکافی می‌کند.

به گزارش فراق، اولین بخش از نوشتارهای عمو قنبر را در ستون ثابتی با عنوان «طنزیمات اشرف» در ادامه می‌خوانید.

ما گاهی اوقات فکر می‌کنیم مغز یک عده را به جای شستشوی مغزی با پودر چهار آنزیم در وایتکس و مواد سفید کننده فرو کرده‌اند یا چشم شان را به جای شستشو با تفاله چای و شامپو فیروز با جوهر نمک، ضد عفونی کرده‌اند که روی قبر خالی چنان گریه و شیون می‌کنند که کانه نزدیک است سیل راه بیفتد. 

به هر حال گریه کردن روی قبر خالی هم حدی دارد. یک روز، دو روز، یک ماه، دو ماه، یک سال، دو سال، … بالاخره یک نفر پیدا می شود که اطلاع رسانی کند که برادر من، خواهر من این اساساً قبر خالی است. اصلاً اینجا قبر نیست یک کپه خاک است. باور بفرمائید طرز فکر این بندگان خدا آدم را مردمان هادس می‌اندازد که امیدی به والایش آمال و ارواح خود ندارند. 

باز جای شکرش باقی است که با وجود تمام محدودیت های ذهنی، فکری و رسانه ای، سران این جریان به تکنولوژی‌های جدیدی دست یافته‌اند که ارتباط با اشباح را نیک فرا گرفتند و به اعلی درجه از آن بهره می‌برند. البته به جز علوم ماورا الطبیعه، در علوم زیباشناختی هم پیشرفت‌های شگرفی در اینان حاصل شده است و با پک کاملی زیبایی شامل اصلاح خط لبخند، چشم گربه‌ای، گوش الاغی، اصلاح چشم آسیایی، رفع خنده اسبی یا لثه‌ای، قلوه‌ای کردن لب پائین، بیبی فیس کردن صورت، تراش پیشانی، پروتز لب، لیفت گونه لب، چال انداختن گونه، رفع انقباض چانه، بروساژ دندان‌ها، فیس لیفت و مپایر، لیپوساکشن شکمی، تغییر فرم ناف، زاویه کردن فک و صورت در عمل ثابت کردند که سن تنها یک عدد است. 

البته تنها مقوله‌ای که این جماعت زیاد با مختصات و زوایای آن آشنا نیستند، مقوله ادبیات است که در دریافت معانی و کنه برخی عبارات و ضرب المثل های عاجزند. فی المثل «به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل» را بدجوری برای آنها تفسیر و تحلیل کردند تا جایی که گند راه بادیه را در آورده اند و جالب اینکه در راه این بادیه چپکی، سر هر قبری هم که می رسند، جوگیری شده و جوری شیون و زاری می‌کنند که به قولی «کز لحد جستن کنند اهل قبور!»

فقط این لابلا خدا کند یک نفر پیدا شود و به زبان خیلی ساده و همه فهم این داستان «با طناب پوشیده در چاه رفتن را» برایشان حسابی جا بیندازد و تحلیل کند که گنده‌تر از آنها با سیم بکسل اصل آمریکایی داخل چاه رفتند و هنوز در حال دست و پا زدن هستند. حالا طناب پوسیده آلبانی، مالبانی، فرانسه و … که جای خود دارد! از ما گفتن بود.

عمو قنبر

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=42104