• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

۴ داغ بزرگ برای رجوی‌ها

  • کد خبر : 41968
  • 20 سپتامبر 2023 - 11:34

اخیرا پارلمان اتحادیه اروپا قطعنامه‌ای در محکومیت سازمان تروریستی مجاهدین به تصویب رسانده است که با شرح بخشی از شگردهای فرقه رجوی عنوان کرده اعضای فرقه با روش‌های موهوم از پارلمانترها و سیاستمداران اروپایی سو استفاده می کنند.

به گزارش فراق، بر اساس این قطع نامه رجوی ها اقدام به جعل حمایت، امضا و سواستفاده از نام یک سری پارلمانترها بدون اطلاع آنان کردند.

در این قطعنامه آمده است: «فرقه رجوی در سال‌های گذشته با استفاده از روش های گوناگون مانند پرداخت مبالغ هنگفت و روش های متقلبانه تلاش کرده است تا حمایت سیاست مداران غربی را به نفع خود جلب کند تا یک چهره موجه از خود به نمایش بگذارد.»

«نام نمایندگان را در لیست امضا کنندگان نامه هایی که امضا نکرده اند یا به عنوان میزبان مشترک کنفرانس هایی که هرگز آن را تایید نکرده اند گنجانده است و برای گمراه کردن نمایندگان وسامانه شفافیت از بیش از ۴۵ عنوان جعلی استفاده نموده!»

قطعنامه در بخشی دیگر فرقه رجوی را سازمانی معرفی کرده که متهم به ارعاب، شکنجه و قتل مهاجران ایرانی است و از شیوه های تهاجمی و مبهم برای دیدار با نمایندگان پارلما ن اروپا از جمله پنهان کردن وابستگی گروهی خود استفاده می کنند.

این اتفاق مهمی است که  یک جنبه آن فریب افکار عمومی و اعضای خودش و هم چنین بی اعتباری تمام تلاش‌های مذبوحانه فرقه در جهت جمع آوری امضا و حمایت ها درسال های گذشته است و جنبه دیگر آن مشروعیت بخشیدن بیشتر به نظام جمهوری اسلامی و سیاست خارجی ایران می باشد.

خبر مهم دوم در ارتباط با شکست فعالیت های فرقه در انگلستان است. به نوشته گاردین، دولت انگلستان در موضع اخیرش مخالفت رسمی خود را برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های اصطلاحا تروریستی اعلام کرد و گفت: «انجام چنین اقدامی علیه سپاه موجب می شود کل حکومت ایران در فهرست سازمان های باصطلاح تروریستی قرار بگیرد چرا که سپاه یکی از بخش های محوری ساختار نظامی ایران است.»

خبر فوق شکست بزرگ دوم برای فرقه است که در سال گذشته عمده تلاش های خود را بر روی جلب حمایت و جمع آوری امضا از سناتورهای پارلمان جهت قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی انگلستان گذاشته بود.

لازم به یادآوری است همین تلاش مذبوحانه در اتحادیه اروپا نیز انجام می شد که در آن مرحله نیز با شکست سنگینی مواجه شدند.

شکست سوم اقدامات و برنامه ریزی های پرهزینه برای سالگرد اغتشاشات در ایران بود که سرکردگان فرقه حسابی روی این موضوع مانور می دادند تا حداقل دلگرمی برای اعضای ناامید و سرخورده خود پیدا کنند. آنها از چند ماه قبل برای تجمع بروکسل جدا از سایر گروه ها در روز جمعه۲۴شهریور فراخوان دادند که باز هم در عمل نتوانستند بیش از چند ده نیروی مزد بگیر را به صحنه بیاورند.

شکست چهارم برنامه سفر مریم قجر به بروکسل با همین هدف بود که در اوج کسادی و با بی آبرویی بزرگی در سالنی دربسته با تعداد محدودی مهمان اجاره ای بدون هیچ انعکاسی در رسانه ها برگزار شد. از قرار معلوم بازهم به مریم قجرتودهنی محکمی زده اند و اجازه ندادند که در تظاهراتی که مدت ها بر روی آن سرمایه گذاری کرده بودند شرکت کند و الا به جای پیام ویدئویی خودش به صحنه می رفت. جالب است که خبرگزاری های خارجی نیز هیچ اهمیتی به این مانورهای فرقه نمی دهند و در موارد نادری هم که خبر منتشر می کنند مشخص است طبق معمول خبرهای تنظیم شده از طرف خودشان برای خبرگزاری مورد نظر ارسال می شود تا با پرداخت حق الزحمه منتشر کنند.

آنچه روشن است اخبار فرقه در هیچ رسانه معتبری انعکاس نمی یابد. هیچ ایرانی و یا مقام جدی خارجی به آنها توجه ندارد و کلا اهمیتی به آنها نمی دهند. تمام تبلیغات معمولا در رسانه های خودشان و برای اعضای وامانده است تا امید مجددی دهند و مدتی دیگر آنها را فریب کارانه مورد سواستفاده قرار بدهند.

یادداشت از: مریم سنجابی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=41968

نوشته های مشابه