• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
برای اولین بار صورت گرفت

صدور قطعنامه علیه فرقه تروریستی رجوی توسط پارلمان اروپا / متهم به تهدید و شکنجه تا نفوذ در بین نمایندگان اروپایی

  • کد خبر : 41850
  • 12 سپتامبر 2023 - 10:37

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای که اخیرا به تصویب رسیده است با اشاره به اقدامات خشونت‌آمیز فرقه تروریستی رجوی اعلام کرده که عناصر این فرقه، با فریبکاری و روش‌های گمراه کننده از نمایندگان و سیاستمداران اروپایی سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش فراق، پارلمان اروپا در فوریه سال ۲۰۲۳ با تشکیل «کمیته ویژه دخالت خارجی در روند‌های دموکراتیک در اتحادیه اروپا شامل تبلیغات سوء، تقویت صداقت، شفافیت و پاسخگویی در پارلمان اروپا»، به تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به منظور ممانعت از دخالت خارجی در این پارلمان اقدام کرد.

در نهایت پس از تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «توصیه‌هایی برای اصلاح مقررات پارلمان اروپا در مورد شفافیت، صداقت، پاسخگویی و مبارزه با فساد» در این کمیته، پارلمان اروپا این قطعنامه را در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ به تصویب رساند.

در بخش مقدماتی این قطعنامه، به موارد متعددی از لابی کشور‌های خارجی در پارلمان اروپا اشاره شده است.

اما نکته قابل توجه اینجاست که یکی از بند‌های مقدماتی این قطعنامه، به اقدامات فرقه تروریستی رجوی اختصاص یافته است.

فرقه تروریستی رجوی در سال‌های گذشته با استفاده از روش‌های گوناگون مانند پرداخت مبالغ هنگفت و روش‌های متقلبانه تلاش کرده است تا حمایت سیاستمداران غربی را به نفع خود جلب کند تا یک چهره موجه از خود به نمایش بگذارد.

اما این اولین بار است که یک نهاد رسمی اروپایی به فریبکاری‌های این فرقه برای جذب سیاستمداران و سوءاستفاده از نام آن‌ها پرده‌برداری می‌کند.

پارلمان اروپا در بخشی از قطعنامه اخیر، فرقه تروریستی رجوی را سازمانی معرفی کرده است که «متهم به ارعاب، شکنجه و قتل اعضای دیاسپورای (مهاجران) ایرانی است و از شیوه‌های تهاجمی و مبهم برای دیدار با نمایندگان پارلمان اروپا از جمله با پنهان کردن وابستگی حقیقی خود به این گروه استفاده می‌کند».

در بخش دیگری از این قطعنامه به اقدامات فریبکارانه فرقه تروریستی رجوی اشاره شده است: «این سازمان نام نمایندگان پارلمان اروپا را در لیست امضاکنندگان نامه‌هایی که امضا نکرده‌اند یا به عنوان میزبان مشترک کنفرانس‌هایی که هرگز آن را تایید نکرده‌اند، گنجانده است.»

همچنین در این قطعنامه آمده است که فرقه تروریستی رجوی برای گمراه کردن نمایندگان پارلمان اروپا و سامانه شفافیت (Transparency Rgister) از بیش از ۴۵ عنوان جعلی استفاده کرده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، بند مربوط به فرقه رجوی به پیشنهاد گروه تجدید اروپا (متشکل از احزاب لیبرال پارلمان اروپا) به قطعنامه اضافه شده است.

علی‌رغم اینکه نمایندگان عضو این گروه پارلمانی عمدتا از چهره‌های ضد ایرانی هستند، اما فریبکاری‌ها و شیوه‌های متقلبانه فرقه رجوی برای اعمال نفوذ در پارلمان اروپا به حدی رسیده است که موجب اعتراض شدید این نمایندگان نیز شده است.

قابل ذکر است در پی فشار‌های آمریکا و سرویس‌های جاسوسی غربی، اتحادیه اروپا در سال ۱۳۸۷ فرقه رجوی را از فهرست گروه‌های تروریستی خود خارج و امکان فعالیت گسترده آن‌ها در کشور‌های اروپایی را فراهم کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=41850

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی