• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

ماجرای سخنان منتسب به «مخبر» علیه بازنشستگان از اینجا آب خورد + فیلم

  • کد خبر : 41820
  • 11 سپتامبر 2023 - 12:08

چند روز پیش خبری به دروغ در فضای مجازی برجسته شد که سخنانی منتسب به معاون اول رئیس جمهور علیه بازنشستگان نقل می‌کرد.

به گزارش فراق، در این خبر ادعا شده بود که معاون اول رئیسی گفته است: «بازنشستگان فقط مصرف کننده هستند و هیچگونه سود یا مزایایی برای دولت ندارند، افزایش حقوق آنها فقط بار مالی دولت را بالا می برد و از طرف دیگر سایر صنوف هم برای افزایش حقوق خود به خیابان ها می آیند و این نباید به یک روش برای زیاده خواهی تبدیل شود».

اما ماجرای این سخنان که از «اشرف ۳» در آلبانی آب می خورد به تابستان سال گذشته بر می گردد. این سخنان که در آن مقطع به سرعت در شبکه های اجتماعی بازتاب داده شد، بلافاصله تکذیب گردید ولی چند روز پیش مجدد همان سخنان دوباره بازنشر شد.

کاوه اشتهاردی، دستیار معاون اول رئیس‌جمهوری در این باره نوشت: «تابستان گذشته وزارت اطلاعات عامل انتساب یک خبر دروغ به معاون اول رئیس جمهور درباره ‎بازنشستگان را دستگیر کرد. وی در اعترافاتش از هدایت و نقش گروهک منافقین در انتشار این خبر ساختگی علیه دکتر ‎مخبر پرده برداشت. متاسفانه آن خبر کذب بار دیگر در این چند روز در حال انتشار در فجازی است.»

به گزارش فراق، سرپل های فرقه تروریستی رجوی با دستورالعمل‌های فرقه، شبانه روز در حال تولید اخبار جعلی هستند تا افکار عمومی جامعه ایران را منحرف نمایند.

در صحنه‌ای از فیلم منتشر شده در زیر همین متن، شخصی را می بینید که در حال کامنت گذاری در گروه مربوط به «بازنشستگان تامین اجتماعی» است. فرد مذکور که «کامیاب» نام دارد سال هاست با ایجاد حساب‌های جعلی در فضای مجازی فعالیت دارد.

فعالیت سرپل های فرقه به این شیوه است که درگروه‌های تلگرام و صفحه‌های اینستاگرام، فیس بوک و توییتر طعمه های خود را شناسایی کرده و با بیوگرافی جعلی که ارائه می دهند دختران و پسران جوان را فریب داده و به اعتراض و شعار نویسی دعوت می‌کنند.

مثلا می‌گویند: «من فلانی و هوادار مجاهدین هستم، در سوئد زندگی می کنم و روزانه اخبار داخل ایران را دنبال می کنم، شرایط داخل ایران و معیشت مردم اصلا خوب نیست و تو جوان هستی و پتانسیل برای اعتراض داری و باید مردم را تشویق به اعتراض علیه دولت بکنی، تا می‌توانی شعارنویسی کن و…»

بر اساس قوانین فرقه هر کاربر در «اشرف ۳» حداقل باید پنج حساب کاربری در تلگرام، توییتر و اینستاگرام داشته باشد که هر حساب جعلی هم نام فیک و بیوگرافی خودش را دارد.

بارها تصاویر مختلفی از کمپ آلبانی منتشر شده، این افراد شبانه روز و در شیفت های مختلف با هدف ایجاد تنش و استرس در بین کاربران فضای مجازی ایران با تولید اخبار گمراه و دلسرد کننده حضور دارند تا ذهن و روان مخاطبان را در دست بگیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=41820

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی