• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

مهناز صمدی، مسئول کنونی میز کانادا در «اشرف ۳» کیست؟ / همکاری با استخبارات عراق تا خرید اسلحه برای فرقه تروریستی رجوی

  • کد خبر : 41795
  • 11 سپتامبر 2023 - 12:24

مهناز صمدی، مسئول کنونی میز کانادا در «اشرف ۳» تنها یکی از تروریست‌های فرقه رجوی است که علی‌رغم عفو از زندان‌های جمهوری اسلامی بعد از پیوستن دوباره به نفاق، به فرماندهی نظامی به اصطلاح ارتش آزادیبخش رسید.

به گزارش فراق، برخورد با گرو‌هک‌های تروریستی در دهه ۶۰ یکی از اقدامات مهم نیروهای امنیتی در حفظ و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران بود. برخی از جونان فریب‌خورده که با تبلیغات جذب سازمان شده بودند با کوچک‌ترین توبه‌نامه‌ای از زندان آزاد می‌شدند. یکی از این نمونه‌ها را می‌توان در آزادی‌‌های بی‌حساب و کتاب اعضای مجاهدین توسط هیئت‌های عفو دانست که در بسیاری از موارد با توبه‌های نمایشی آزاد شده و دوباره به مجاهدین خلق می‌پیوستند. مهناز صمدی یکی از صدها افرادی است که توسط هیئت‌های عفو از زندان آزاد شد و بلافاصله به سازمان نفاق پیوسته و باز هم علیه مردم ایران طرح‌ها و برنامه‌هایی را اجرا کرد.

بازداشت و محاکمه

به نوشته مرکز اسناد انقلاب اسلامی،  صمدی در سن ۱۶ سالگی توسط برادرش به مجاهدین پیوست. آنگونه که وی در اعترافات خود می‌گوید؛ درس را با فشار سرتیم خود پس از ۳۰ خرداد ۶۰ رها می‌کند و فعالیت‌های خود را در سازمان افزایش می‌دهد. او در ۷ خرداد ۶۱ بازداشت شده و پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به سبب جرم‌هایی همچون شنود و ثبت بی‌سیم‌های سپاه و کمیته انقلاب، تکثیر اعلامیه‌های سازمان و بولتن‌ها، جوابگویی به تلفن‌های افراد سازمان به عنوان سرپل، معدوم‌سازی مدارک در حین بازرسی از منزل و… به ۶ سال زندان محکوم می‌شود.

هیأت‌های عفو و توبه نمایشی

با شکل‌گیری هیأت‌های عفو، بسیاری از مجاهدین با توبه که گاه به صورت نمایشی بود از زندان آزاد شده و به مقر اصلی این فرقه در عراق پیوستند. مهناز صمدی نیز با نوشتن توبه‌نامه از گروهک نفاق ابراز انزجار کرده و پس از آزادی توسط هیأت‌های عفو دوباره به فرقه پیوست.

بعدها یکی از اعضای فرقه به نام علیرضا یعقوبی با اشاره به اقدامات صمدی علیه مردم ایران در صفحه فیس‌بوک خود با تکذیب توبه مهناز صمدی نوشت: مهناز صمدی در مقر فرقه در لیبرتی است.

همچنین با مراجعه به سایت فرقه نام مهناز صمدی زیر اطلاعیه‌های شورای موسوم به مقاومت ملی مشاهده می‌شد. از این رو می‌توان گفت مهناز صمدی نه تنها توبه نکرد بلکه بعد از آزادی، برای مقابله با مردم ایران در ساختار تشکیلات گروهک تروریستی منافقین حضور فعال و مؤثری داشت.

همکاری با استخبارات عراق

مهناز صمدی پس از آنکه از زندان آزاد شد، روابط خود را با استخبارات رژیم بعث علیه مردم ایران گسترش می‌دهد. روزنامه دیلی‌استار چاپ لبنان در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۰۳، هفده سال پس از آزادی مهناز صمدی با انتشار مطلبی پرده از رابطه اطلاعاتی استخبارات بعث و رجوی برداشت. روزنامه دیلی‌استار در این گزارش از مهناز صمدی به عنوان رابط فرقه و استخبارات نام می‌برد.

دیلی استار در گزارش خود می‌نویسد: «اصولا دی ۱۸، برای جمع آوری اطلاعات درباره ایران به سازمان مجاهدین خلق متکی بود. در واقع ارتش آزادیبخش سازمان مجاهدین توسط دی ۱۸ اداره می‌شد. جی.آی.دی دفاتر رابطی در کمپ‌های اصلی ارتش آزادیبخش داشت و دستورات را بطور مستقیم به برنامه‌ریزان نظامی و امنیتی سازمان منتقل می‌کرد. رابطان سازمان با دی ۱۸، عبارت بودند از مهناز صمدی، اکرم شهرابی و فرشته اسفندیاری. حزب‌الدعوه عراق اسفندیاری را در می ۱۹۹۵، در یک کمین نزدیک شهر بعقوبه (در استان دیاله) ترور کرد. صمدی و شهرابی از جنگ اخیر جان سالم به‌در بردند و اکنون در مجموعه اشرف در دیاله در قرنطینه هستند. بکارگیری مجدد هر دوی این‌ها توسط دی ۱۸ بازسازی شده و فرماندهان امریکایی آن کاملا موجه به نظر میِ‌رسد.»

 دیلی استار همچنین در مورد مهناز صمدی می‌نویسد: «صمدی یک تروریست بین‌المللی معروف است.»

خرید اسلحه برای فرقه تروریستی رجوی توسط صمدی

مهناز صمدی در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی تحت پوشش سازمان‌های خیریه به پولشویی و خرید اسلحه برای ترورها مورد نظر فرقه اقدام می‌کند که با افشا شدن این مسئله مجبور به ترک خاک آلمان و فرار مخفیانه به عراق شد.

 مریم سنجابی از اعضای سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین در این باره می‌گوید: «از منابع مالی سازمان مجاهدین در خارج از کشور انجمن‌های خیریه پوششی بود که به بهانه کمک به کودکان و آوارگان ایرانی در کشورهای غربی بودند. این انجمن‌ها در طول سال‌های ۱۳۷۱تا ۷۳ در چند کشور غربی تأسیس شدند که مهمترین آنها این چند انجمن هستند:

۱- انجمن خیریه حمایت از کودکان آواره ایرانی ( IFKH ) در آلمان، کلن.

۲- انجمن خیریه حمایت از آوارگان ایرانی ( FHI ) در آلمان ، هامبورگ.

۳- انجمن خیریه ” IRAN AID ” در انگلستان.

۴- انجمن خیریه ” IRAN AID ” در فرانسه.

۵- انجمن خیریه ” M . S . S ” در دانمارک.

۶- انجمن خیریه ” M . S . F ” در نروژ.

۷- انجمن خیریه ” IRAN AID ” در آمریکا.

۸- انجمن خیریه ” IRAN AID ” در ایتالیا.

۹- انجمن خیریه ” CIM ” در هلند.

یک سری از این انجمن‌ها و مؤسسات خیریه به کارهای پولشویی و خرید اقلام نظامی سازمان مبادرت می‌کرد. از جمله بنیاد خیریه «ایران اید Iran Aid» که سال‌ها در کشور انگلستان و با پوشش جمع‌آوری پول برای کودکان بی‌سرپرست دایر بود… سرانه سالانه این انجمن ۱۵ میلیون پوند اعلام شده بود. (که البته به احتمال زیاد دو سه برابر این مبلغ بود) کمیسیون خیریه بریتانیا بالاخره «ایران اید» را در سال ۱۹۹۷، به دنبال تحقیقی که درباره سوء استفاده از پول به این شیوه می‌شد، تعطیل کرد انجمن‌های مشابه نیز در سایر کشورها مخصوصاً آلمان که تعداد زیادی از کودکان مجاهدین در آنجا بودند نیز به همین شکل کار می‌کردند.

 در آلمان نیز فعالیت‌های دوگانه سازمان افشا شد. از این مبالغ طبق اسناد فقط یک قلم حدود ده تا دوازده میلیون مارک توسط مجاهدین برای خرید سلاح استفاده شده بود. بعد از دو سال تحقیق، دادگاه عالی آلمان در ۲۱ دسامبر ۲۰۰۱، بعد از پیدا کردن شواهدی مبنی بر سوء استفاده از امنیت اجتماعی و تقلب، دفاتر مجاهدین و ۲۵ خانه و پایگاه را تعطیل کردند و تعدادی از نفرات دست‌اندرکار و تحت تعقیب ازجمله سرپرست پانسیون به نام خانم اعظم رحمانی و رخساره زمانی ، روشنک و مهناز صمدی … را مخفیانه به عراق منتقل نمودند.»

اعتراف آمریکا به عملیات‌های تروریستی مهناز صمدی

فعالیت‌های تروریستی مهناز صمدی از نگاه ایالات متحده آمریکا نیز دور نماند و نیوزویک درباره برخورد آمریکا با تروریست سازمان نفاق نوشت: «مهناز صمدی، یکی از سخنگوهای گروه مجاهدین در اوایل سال ۲۰۰۰ به خاطر فاش نکردن روابط تروریستی گذشته‌اش، از جمله اینکه وی در مجاهدین خلق یک فرمانده بوده است، توسط وزارت مهاجرت ایالات متحده دستگیر شد.»

 مهناز صمدی تنها یکی از تروریست‌های فرقه رجوی است که علی‌رغم عفو از زندان‌های جمهوری اسلامی بعد از پیوستن دوباره به نفاق، به فرماندهی نظامی ارتش آزادیبخش رسید. وی بعدها سخنگوی شورای مقاومت ملی شد. مهناز صمدی سابقه سنگینی داشت، او در سازمان سمت فرماندهی داشته و مسئول امور نظامی زنان در پادگان اشرف بوده و در سال ۷۲، با سفر به کانادا به رهبری عملیات غیرنظامی سازمان مجاهدین خلق در آمریکای شمالی میرسد. سرنوشت مهناز صمدی به جایی می‌رسد که ایالات متحده آمریکا زندانی آزاد‌شده جمهوری اسلامی را به جرم اقدامات تروریستی بازداشت می‌کند.

مهناز صمدی هم اکنون مسئول میز کانادا در «اشرف۳» است. وی پس از خبر انتقال برخی از اعضای فرقه به کانادا در یک نشست مجازی با شهرام گلستانه، مسئول دفتر کانادا با انتقاد از کم‌کاری عناصر ساکن در کانادا برای جمع‌آوری امضا از شخصیت‌های سیاسی این کشور به نفع فرقه، به آن‌ها ابلاغ کرد که تمرکز خود را بر جمع‌کردن امضا از زنان کنشگر سیاسی و حقوق بشری کانادا، سیاستمداران و پارلمانترهای حاضر به جای مسئولین سابق و  بازنشسته و کشیش‌های کانادایی قرار دهند.

صمدی با اشاره به حضور ۱۰۹ فرزند اعضا در  کانادا ، تاکید کرده بود که به هر قیمت و هزینه ای باید مسئولین فعلی کانادا را خریداری کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=41795

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی