• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

ببینید| ترورهای فرقه رجوی در مشهد به روایت آمار

  • کد خبر : 41787
  • 10 سپتامبر 2023 - 11:27

اعلام جنگ مسلحانه سازمان مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی، اگرچه اقدام یک گروهک تروریستی علیه یک حاکمیت بود، اما خیلی زود ماهیت ضد ایرانی اش آشکار شد.

به گزارش فراق، اگر از جمله جوانان و دانشجویان و دانش آموزان و کسبه دهه ۶۰ مشهد مقدس باشید و عمدتا گذرتان به سی متری احمدآباد، خیابان دانشگاه، سه راه ادبیات و دانشکده ادبیات معروف و… در آن دوران خورده باشد، حتما این شعار را به خاطر دارید: «تنها راه رهایی، جنگ مسلحانه است». اینک فکر می کنید این شعار مربوط به جنگ تحمیلی است؟ خیر؛ این شعار گروهک نفاق علیه مردم ایران و جمهوری اسلامی است. دقیقا گروهکی که نام «خلق» را یدک می کشیدند اما ضد خلق ترین تشکیلات سیاسی و نظامی معاصر ایران قلمداد می شوند.

مشهد به‌دلیل ویژگی‌های خاص، خود یکی از این کانون‌ها و مهم‌ترین بازوی شهرستانی این سازمان محسوب می‌شد که در وابستگی شدید با مرکزیت قرار داشت. این وابستگی در سال‌های اولیه پس از انقلاب مشهد را به کانون ترور‌های بسیاری تبدیل کرد.

مشهد به‌دلیل وجود شخصیت‌هایی مثل محمدتقی و علی‌شریعتی، آقای خامنه‌ای، هاشمی‌نژاد، طاهر احمدزاده، علی‌تهرانی و دیگر شخصیت‌ها از اهمیت ویژه برخوردار بود. همچنین کانون‌ها و شبکه‌های مذهبی بی‌شماری که در مشهد فعالیت می‌کردند، محل آمدوشد جوانانی بودند که فرقه رجوی روی جذب آنان برای خودش برنامه‌ریزی کرد.

مسعود رجوی سر دسته این فرقه، متولد مشهد بود و سخنرانی هایی در دانشکده ادبیات این شهر برای تهییج طرفداران این گروه انجام می داد و طبعا با توجه به شکست آنها در نفوذ حداکثری به جریان انقلاب جوان و پویای اسلامی، اینک برای ساماندهی ترورهای مختلف و عمدتا کور در مشهد برنامه ریزی می کرد.

خیابان هایی مانند احمدآباد و دانشگاه هم دارای جذابیت زیادی برای ترور بود و هم خانه های تیمی منافقین در این خیابان ها وجود داشت. از سوی دیگر، عمده دانشجویان مشهدی بیشتر در این خیابان ها ساکن یا رفت و آمد داشتند و این منطقه به ویژه از دهه ۴۰ به بعد، پر تردد و مدرن تلقی می شد.

ضربات فرقه رجوی به مردم نه از روی مطالعه و جستن سوژه ای انقلابی، بلکه براساس ظواهر بود؛ اگر شما ریش می داشتبد و اوورکت سبز بر تن می کردید و با دوچرخه هرکول تردد می نمودید، یکی از اهداف بالقوه آنان برای ترور محسوب می شدید؛ چرا که در سیستم ناقص ارزیابی این تروریست ها، این شمایل یک نیروی انقلابی و طرفدار نظام جدید است.

مجاهدین ضدخلق ضمن ترور شخصیت های مهم نظام در سراسر ایران و مشهد، بیش از ۴۲۸ نفر را به صورت ترورهای کور به شهادت رساندند و بیش از ۷۰۰ نفر در سراسر خراسان رضوی امروز را به خاک و  خون کشیدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=41787

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی