• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

«ادی» آخرین میخ را جای خوبی نواخت / گور خود را گم کنید

  • کد خبر : 40376
  • 02 جولای 2023 - 12:54

«ادی راما»، نخست‌وزیر آلبانی روز گذشته گفت که فرقه تروریستی رجوی نمی‌تواند از خاک این کشور برای مقابله با ایران استفاده کند و برای این کار می‌بایست آلبانی را ترک کند.

به گزارش فراق، این جمله پس از وقایع هفته‌های گذشته پیرامون فرقه تروریستی رجوی در آلبانی، ضربه نهایی بر پیکر نیمه جان رجوی بود و می‌توان گفت که نخست وزیر آلبانی آخرین میخ را جای خوبی نواخت. و البته این را هم نشان داد که پیام اقتدار ایران در خصوص این که دولت آلبانی باید اشتباهات خود را در خصوص پذیرش فرقه رجوی جبران کند، به خوبی دریافته است.

پس از عملیات‌‌های بازرسی پلیس آلبانی از مقر «اشرف۳» ما شاهد رویکرد دیگری در خصوص روابط دولتمردان آلبانی با فرقه، نسبت به گذشته هستیم.

بعد از این بی تردید دیگر فرقه نخواهد توانست با نفوذ در سیستم‌های دولتی در این کشور عرض اندام کند.

وضعیت پیش آمده را باید با وضعیت پیش آمده در عراق در زمان سرنگونی صدام حسین مقایسه کرد. در این شرایط قطعاً مجاهدین یک گزینه جدی را بررسی می کنند و آن اینکه اگر شرایط این گونه بخواهد پیش برود باید آلبانی را به یک مقصد دیگر ترک کنند. ولی مشکل بسیار جدی‌تر از این حرف هاست. دیگر هیچ کشوری حاضر به پذیرش فرقه نیست.

در روابط بین المللی و دیپلماتیک هر کشوری بخواهد مخالفین یک کشور دیگر را در خود جای دهد باید تاوان بدهد؛ چیزی که اروپایی ها از جمله آلبانی در حال تجربه آن هستند. لذا باید این نکته مد نظر باشد که تقریبا هیچ کشوری در دنیا نیست این ریسک را به جان بخرد و فرقه تروریستی رجوی را در کشور خود جای دهد.

در زمان ترک عراق وضعیت کشور آلبانی بسیار استثنائی بود، آن هم با تایید آمریکا. آلبانی از قدیم به نوعی حیات خلوت ایالات متحده محسوب می‌شد و کماکان نیز حیات خلوت آمریکا است. کشورهای اروپایی هم که به دلیل حساسیت دولت ایران نسبت به رویکردشان با مخالفین جمهوری اسلامی، اصلا چنین اجازه ای را به خود راه نمی دهند که روابط حساس، اقتصادی و اجتماعی خود را فدای یک گروه تروریستی نمایند.

از سویی اخبار رسیده از داخل کمپ «اشرف ۳» حاکی از این است که تحولات اخیر خیلی ها را به این فکر فرو برده که اگر وضعیت بخواهد این گونه پیش رود بهتر است که سازمان را ترک کنند و به این زندگی پرفلاکت خاتمه دهند. البته این خبر خیلی به واقعیت نزدیک است و رهبران فرقۀ رجوی را وحشت زده کرده است زیرا وقتی نیرویی در کار نباشد دیگر باید فاتحه همه چیز را بخوانند.

سازمان مجاهدین و رهبران آن در یک بن بست مرگبار گیر افتادند و گویا آن زمان رسیده که می گفتیم آلبانی گورستان فرقه رجوی خواهد بود.

محمد‌حسین نوع‌پرور

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=40376