• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
مسئول تشکل «مادران، قربانیان فراموش شده فرقه رجوی» به وزیر کشور آلبانی

فرقه رجوی بسیاری از فرزندان ما را از مجاری غیرقانونی به درون خود کشانده

  • کد خبر : 40160
  • 26 ژوئن 2023 - 14:15

مسئول تشکل «مادران، قربانیان فراموش شده فرقه رجوی» به وزیر کشور آلبانی گفت: فرقه ترویستی رجوی در طی سالهای گذشته، بسیاری از فرزندان ما را از مجاری غیرقانونی و به صورت قاچاق به درون فرقه کشانده است.

به گزارش فراق، در نامه رسمی ثریا عبداللهی به بلدار چوچی، وزیر کشور آلبانی آمده است:

وزیر کشور محترم جمهوری آلبانی
عالیجناب آقای بلدی چوچی
با سلام و تقدیم احترام

من ثریا عبداللهی مادر امیر اصلان حسن زاده، گرفتار در اردوگاه مجاهدین خلق در آلبانی، و مسؤل تشکل مادران انجمن نجات در ایران هستم. مادرانی که فرزندانشان مانند فرزند من در اردوگاه مجاهدین خلق گرفتارند و راه به جایی ندارند. مادرانی که به حق عنوان «قربانیان فراموش شده فرقه رجوی» را به خود اختصاص داده اند.

من و سایر مادران رنج کشیده که فرزندانشان علیرغم میل خود در کمپ موسوم به اشرف ۳ در مانز در آلبانی هستند، بارها برای شما و دیگر مقامات کشورتان، نامه نوشته ایم و همچنان منتظر پاسخ و واکنش از جانب دولت محترم هستیم.

بر اساس گزارش رسانه ها، سازمان مجاهدین خلق، نزدیک به ۲۰۰۰ تن از فرزندان ما را ده ها سال است که به گروگان گرفته و اجازه ملاقات، تماس تلفنی و حتی رد و بدل کردن نامه را هم به خانواده ها نمیدهد. این افراد اکنون نزدیک به یک دهه است که در آلبانی مستقر می باشند.

فرقه ترویستی رجوی در طی سالهای گذشته، بسیاری از فرزندان ما را از مجاری غیرقانونی و به صورت قاچاق به درون فرقه کشانده است. بسیاری از این افراد به دنبال کار و زندگی بهتر به ترکیه، امارات، پاکستان و دیگر کشورها رفته بودند که با وعده کار و اعطای اقامت در کشورهای اروپایی، فریب داده شده و به عراق و اجبارا به درون قرارگاه اشرف کشانده شدند. از آن پس طی فرایند پیچیده مغزشویی قرار گرفتند و اجازه خروج و ارتباط با دنیای آزاد، خصوصا خانواده، به آنها داده نشد.

اعضای سازمان مجاهدین خلق بر اساس کنترلهای فرقه ای، اجازه برقراری ارتباط با دنیای آزاد، تشکیل خانواده و زندگی، ارتباط با خانواده و دوستان، تحصیل و داشتن شغل و زندگی شخصی محروم بوده اند. آنها نمی توانند از داخل اردوگاهی که توسط فرماندهان فرقه اداره می شود خارج شوند و با ما تماس بگیرند و ما مادران و خانواده های چشم انتظار از سلامت و چگونگی زندگی آنها مطلع شویم.

متاسفانه در طی چهار دهه گذشته، بسیاری از پدران و مادران از فراق و دوری فرزندان خود، رنجهای بسیاری کشیده یا فوت نموده اند بدون آنکه به خبری از عزیزان خود دست یابند.

سازمان مجاهدین خلق برطبق مفاد و تعهداتی که هنگام ورود به آلبانی به آنها ابلاغ شده است، می باید بر اساس قوانین پناهدگی و حقوق اولیه انسانی و بعنوان پناهنده به صورت فردی در کشور آلبانی مستقر باشند، در صورتی که در بدو ورود به جمهوری آلبانی اختیار تمامی اعضا با رهبران مجاهدین خلق بوده است که به هیچکدام از تعهدات خود پایبند نبودند. رهبری مجاهدین خلق اعضایش را عملا زندانی و به گروگان گرفته است و اولیه ترین حقوق انسانی آنان را نقض می کند.

با توجه به شرایط کنونی که ماهیت اصلی و قانون گریز مجاهدین خلق در برابر اقدام مسئولانه دولت محترم آلبانی در جهت اعمال قانون و حاکمیت ملی روشن شده است و با توجه به وضعیت نابسمان عزیزانمان در فرقه مجاهدین خلق در کشور آلبانی، ما خانواده های دردمند و چشم براه اسیران خواستاریم تا اولا به خانواده های ایرانی که می توانند نسبت خود با افراد مستقر در اردوگاه مجاهدین خلق را اثبات کنند اجازه ورود به کشور آلبانی بدهید و ثانیا تمهیداتی را در نظر بگیرید که این افراد سالخورده بتوانند با عزیزانشان دیدار داشته باشند.

با تشکر
ثریا عبداللهی
مسئول تشکل «مادران، قربانیان فراموش شده فرقه رجوی»

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=40160

نوشته های مشابه

05می
رحیم موسوی که بود و چه کرد؟
افشای هویت مزدوری که سال ۱۳۹۶ در جریان حمله به مجلس ایران، یک کارمند را مورد تخلیه اطلاعاتی قرار داد

رحیم موسوی که بود و چه کرد؟