• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

بیانیه رسمی وزارت خارجه آمریکا: مجاهدین خلق را نماینده مردم ایران نمی‌دانیم / ما از حق دولت آلبانی در داخل مرزهای خود حمایت می‌کنیم

  • کد خبر : 40030
  • 21 ژوئن 2023 - 10:11

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای به اقدام دولت آلبانی برای مقابله با فعالیت‌های غیر قانونی و تروریستی فرقه رجوی در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش فراق، در بیانیه دولت آمریکا آمده است: آمریکا آگاه است پلیس آلبانی با حکم دادگاه در این روز [۳۰ خرداد] وارد مجتمع مجاهدین خلق در شهر ساحلی دورِس شده است.

این بیانیه می افزاید: «ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره هرگونه فعالیت بالقوه غیرقانونی در داخل مرزهای خود حمایت می‌کنیم.»

در این بیانیه تاکید شده:آمریکا، سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش معتبر مخالف که نماینده مردم ایران باشد، نمی‌داند و از این گروه حمایت نمی‌کند.

در پایان این بیانیه کوتاه آمده است: «وزارت خارجه همچنان نگرانی‌های جدی درباره سازمان مجاهدین خلق از جمله ادعاها در مورد بدرفتاری (این سازمان) با اعضایش دارد.»

وزارت کشور آلبانی روز گذشته اعلام کرد: «دستور این بازرسی‌ها به ظن وجود سازماندهی حملات سایبری علیه کشورهای دیگر داده شده است.»

در بیانیه وزارت کشور آلبانی آمده است: «تصمیم دادگاه، نتیجه مستقیم اقداماتی است که به طور مستقیم، نقض توافق‌نامه و تعهدات گروه مجاهدین از سال ۲۰۱۴ و از زمانی است که آنها به دلایل بشردوستانه در آلبانی مستقر شدند. متأسفانه این گروه به این تعهدات پایبند نبوده و توافق را زیر پا گذاشته است.»

در آبان ماه سال گذشته نیز آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ نوع کمکی به مجاهدین خلق ارائه نمی‌کند و آن را «یک جنبش دمکراتیک مخالف حکومت نمی‌بیند که مردم ایران را نمایندگی کند.» واشنگتن همان زمان تاکید کرد که هیچ تماس عمده‌ای فراتر از مسائل مربوط به اسکان مجدد اعضای مجاهدین خلق با این گروه برقرار نکرده که این روند هم در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد.

وزارت خارجه آمریکا در آن بیانیه همچنین ادعاهای مربوط به نقش آمریکا در پشتیبانی یا آموزش دادن سازمان مجاهدین خلق جعلی و نادرست خواند و فرقه تروریستی رجوی را مانند دستمال توالت مصرف کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=40030

نوشته های مشابه

05می
رحیم موسوی که بود و چه کرد؟
افشای هویت مزدوری که سال ۱۳۹۶ در جریان حمله به مجلس ایران، یک کارمند را مورد تخلیه اطلاعاتی قرار داد

رحیم موسوی که بود و چه کرد؟