• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
مریم رجوی ماند و حوض کثیفش

لغو گردهمایی فرقه رجوی در پاریس به دستور پلیس فرانسه

  • کد خبر : 39997
  • 20 ژوئن 2023 - 9:48

به دنبال اعتراض گسترده اعضای انجمن نجات و فعالان حقوق بشر، پلیس فرانسه گردهمایی سالیانه فرقه تروریستی رجوی که قرار بود امسال در این کشور برگزار شود را لغو کرد.

به گزارش فراق، در شرایطی که فرقه رجوی با صرف هزینه های هنگفت پیش از این، برای تجمع هواداران اجاره‌ای خود در مرکز پاریس برای روز شنبه ۱۰ تیر ماه فراخوان داده بود، پلیس فرانسه آب پاکی را روی دست آن ها ریخت و تروریست‌ها را در شوک فرو برد.

در نامه پلیس فرانسه که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده و امضای «لورن نونِز» رئیس پلیس پاریس را در پای خود دارد، قید شده است: «مخاطره امنیتی بسیار چشمگیری وجود دارد و از این رو این گردهمایی سالانه که از سال ۲۰۰۸، هر سال برگزار می‌شود، نباید امسال برپا شود.» پلیس پاریس نیز ارسال چنین نامه‌ای را تأیید کرده است.

این اقدام در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد با روابط دیپلماتیک تنش‌ها با کشورهای غربی را کاهش دهد و تنها چند هفته قبل نیز تهران چندین شهروند اروپایی، از جمله دو فرانسوی را از زندان آزاد کرد. همچنین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، اخیرا یک گفت‌وگوی تلفنی نود دقیقه‌ای با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه داشت.

شاهین قبادی، طوطی سخنگوی رجوی نیز در واکنش به این اقدام، دستور پلیس فرانسه برای ممانعت از برگزاری این گردهمایی را بی‌اعتنایی به اصول دموکراتیک خوانده است، البته اصول دموکراتیک مدنظر شاهین خان همه می‌دانیم که با مفهوم عامیانه از «اصول دموکراتیک» در اذهان کاملا فرق دارد!

سابقه حمایت‌های فرانسه از فرقه رجوی

همکاری‌های فرانسه و فرقه رجوی فقط محدود به پناهندگی به مسعود رجوی نبوده و نیست؛ مقامات الیزه از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری توسط منافقین اطلاع داشتند؛ سرکرده این فرقه در دیدار با سران رژیم بعث صدام در دهه ۶۰ می‌گوید: «همانگونه که اطلاع دارید من در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۶ در پاریس بودم؛ در آن سال‌ها به ما تروریست نمی‌گفتند؛ هرچند که کاخ سفید و کاخ الیزه (از اقدام ما در انفجار حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیری) اطلاع داشتند؛ با کاخ الیزه هم ارتباط داشتیم، (آنها) می‌دانستند که چه کسی حزب جمهوری (اسلامی) را در ایران منفجر کرد و چه کسی و چرا عملیات علیه رئیس‌جمهور و علیه رئیس‌الوزرای (ایران) را انجام داد؛ آنها می‌دانستند و خوب هم می‌دانستند، ولی صفت تروریست به ما نزدند.»
جواد منصوری، معاون کنسولی وقت وزارت امور خارجه در همین رابطه می‌گوید: «قبل از خبرگزاری ایران یا هر مقام و دستگاه ایرانی، خبرگزاری فرانسه اخبار انفجارها (ی حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیری) را منتشر کرد؛ این مسئله برای بررسی تاریخی بسیار اهمیت دارد و نشان می‌دهد که دست فرانسه در وقایع این دوران در کار بوده است.»(باشگاه خبرنگاران جوان ۸ شهریور۱۳۹۶)
با توجه به اینکه فرانسه از اولین کشورهای حامی اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین خلق در ایران بود، باعث شد تا روابط تهران – پاریس تیره‌تر شود و هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در جلسه ۴ اسفند ۶۰ حمایت‌های فرانسه از فرقه رجوی را محکوم کند.
رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید: «این جنایتکارها امروز در فرانسه جمع شده‌اند و مشترکا توطئه می‌ریزند… آمریکا هم بوده و مراکزی را در تهران شناسایی کردیم که در همین رابطه پول از آمریکا گرفتند و در همین راه پول خرج کردند که به‌ظاهر کمونیست هم نیستند، اما ما مسئولیت مشترک برای همه این جنایتکارها قائلیم و خصوصا امروز فرانسه مرکز تجمع این جنایتکارها شده؛ بختیار، بنی‌صدر، رجوی، اویسی، ازهاری و عبور و مرور رضا پهلوی و امثال اینها که ما می‌دانیم اینها همه آنجا هستند و این فرانسه است که اینها را با هم متحد کرده و (مقامات) فرانسه باید در آینده تاریخ جوابگوی ملت ما باشد و ما از فرانسه به این آسانی نخواهیم گذشت؛ اگر هم ما بگذریم مردم ما و این محرومانی که جسدهای قطعه‌قطعه شده بچه‌هایشان را از بیمارستان تحویل گرفتند و به گورستان بردند از فرانسه نمی‌گذرند، البته فرانسه بدون آمریکا کار نمی‌کند. (باشگاه خبرنگاران جوان ۸ شهریور ۱۳۹۶)
با تغییر دولت فرانسه در سال ۱۳۶۴، ژاک شیراک حمله تندی به حضور اعضای فرقه رجوی در پاریس کرد و هیأتی از مجلس فرانسه به ایران آمد و بابت رفتارهای گذشته مقامات پاریس در حمایت از فرقه رجوی عذرخواهی کرد؛ بر این اساس خبرهای امیدوارکننده‌ای برای مقابله فرانسه با فرقه رجوی به مردم ایران می‌رسید؛ در این زمینه رفت و آمدها میان هیأت‌های ایرانی و فرانسوی ادامه داشت، اما باز هم عزم جدی برای همکاری پاریس با ایران مشاهده نشد تا اینکه چند سال پیش به دنبال انتقال مقر فرقه رجوی از عراق به آلبانی، فرانسه نیز اقداماتی سازنده برای مقابله با این فرقه تروریستی انجام داد.

اور سور واز، مقر سرفرماندهی فرقه رجوی

زمانی که مسعود رجوی به همراه ابوالحسن بنی صدر در سال ۱۳۶۰ به فرانسه گریخت، یک خانه ویلایی کوچک که محل زندگی «صالح رجوی» (برادر بزرگتر مسعود رجوی) در شهرک «اور سور واز» (over sur vaz) در حومه پاریس (حدود ۳۰ کیلومتری) پایتخت فرانسه بود، به مقر فعالیت های سرکرده منافقین در خارج از ایران تبدیل شد.
در سال ۱۳۸۲ که پلیس ضد تروریسم فرانسه به این مقر حمله کرد، مریم رجوی با ۱۶۵ نفر دیگر به همراه ده میلیون دلار نقد به اتهام پولشویی بازداشت شد.
قرارگاه اروپایی فرقه تروریستی رجوی در نزدیکی شهرک حومه ای «اور سور واز» در استان «سرژی» در کشور فرانسه از زمان پیدایش خود با تأیید دولت فرانسه، نقش مقر سرفرماندهی جنگ مسلحانه و اقدامات تروریستی این فرقه علیه مردم ایران را به اشکال مختلف ایفا کرده است.
به دنبال شکست مرحله اول اقدامات تروریستی رجوی ها در داخل ایران در سال ۱۳۶۰ و فرار سرکرده این فرقه از کشور به همراه ابوالحسن بنی صدر (رییس جمهور مخلوع ایران) به فرانسه، منافقین از مقر «اور سور واز» خط اعزام تیم های تروریستی به خاک ایران را پی گیری می کردند و این تیم ها از طریق تلفن های اختصاصی از پاریس در داخل ایران هدایت و کنترل می شدند.
به تدریج و در طول زمان تعدادی از ویلاهای مجاور آن در کنار رودخانه اواز از سوی فرقه خریداری و به این محل اضافه گردید و ساختمان های قدیمی خراب و بناهای جدید در این مکان احداث شد. دیوارهای این خانه هم روز به روز بالاتر رفت و سیم های خاردار بر فراز آنها پدیدار گشت تا اینکه نهایتا به یک دژ و پادگان نظامی تبدیل گردید.

در همین رابطه مدیر عامل انجمن نجات چندی پیش خطاب به سفیر فرانسه در ایران نوشت: حمایت دولت فرانسه از یک فرقه تروریستی، احتمال تبعات و آسیب های امنیت ملی برای فرانسه را نیز بالا می برد و همچنین بی تردید صفحه ای تاریک در تاریخ سیاسی و اجتماعی این کشور در حوزه دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروریسم ایجاد خواهد نمود.

به گزارش فراق، در بخشی از نامه رسمی ابراهیم خدابنده به  «نیکولا رش» سفیر فرانسه در ایران به جهت صدور مجوز گردهمایی سالیانه فرقه رجوی در پاریس، آمده بود: «بعد از اتخاذ تصمیم دولت محترم فرانسه مبنی بر اخراج مریم رجوی و سازمان مجاهدین خلق از خاک این کشور، این امیدواری در خانواده ها شکل گرفت که دولت فرانسه در مسیر صیانت از امنیت ملی و جلوگیری از ورود آسیب های عمیق و کم نظیر سیاسی و اجتماعی و امنیتی از جانب فرقه رجوی، دست از حمایت خود از این فرقه تروریستی برداشته و لذا سلطه این سازمان بر روی اعضا و نقض حقوق آنان با تکیه بر حمایت کشورهای غربی کاهش خواهد یافت.

این اقدام دولت فرانسه در تعارض با تمامی هنجارهای بین المللی و موازین حقوق بشری است که مدافع سازمانی گردیده است که در قرن بیست و یکم در خاک اروپا برده داری براه انداخته است. این اقدام هیچ تناسبی با دعاوی حقوق بشری دولت و ملت فرانسه ندارد. تجربه ی سالیان دراز خانواده های اعضای گرفتار در فرقه رجوی، حکایت از آن دارد که برگزاری چنین برنامه هایی از سوی سازمان مجاهدین خلق، به نحو مستقیم یا غیر مستقیم زندگی و سلامت عزیزان خانواده ها را به شکل قابل توجهی با تهدید مواجه خواهد ساخت.»

اقدامات تروریستی فرقه رجوی در سال ۱۳۶۰ که موجب شهادت هزاران نفر از مردم ایران و ۲۰۰ نفر از مقامات نظام شد، از ابتدا مورد حمایت رژیم صهیونیستی و کشورهایی همچون آمریکا و فرانسه بود.

مردم ایران پس از انقلاب اسلامی تا به امروز نه تنها خاطره خوشی از دولت های فرانسه ندارند، بلکه صدمات زیادی نیز از اقدامات فرانسوی ها در حمایت های بی حد وحصر از رژیم صدام در جنگ تحمیلی، پناه دادن به سران فرقه تروریستی رجوی، کارشکنی در توافقنامه هسته ای و چندین پرونده دیگر دارند اما به نظر می رسد در جریان اخیر مقامات فرانسوی از سرگذشت سال‌های قبل تجربه کسب کرده و این بار دست رد به سینه تروریست های شناسنامه دار زدند. حالا مریم رجوی مانده و حوض کثیفش.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39997

نوشته های مشابه

05می
رحیم موسوی که بود و چه کرد؟
افشای هویت مزدوری که سال ۱۳۹۶ در جریان حمله به مجلس ایران، یک کارمند را مورد تخلیه اطلاعاتی قرار داد

رحیم موسوی که بود و چه کرد؟