• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
جمعی از خانواده‌های اسیران فرقه رجوی در استان اردبیل خطاب به نخست وزیر آلبانی

وضعیت عزیزان ما در مقرهای رجوی را به صورت رسمی گزارش کنید / منتظر پاسخ هستیم

  • کد خبر : 39986
  • 20 ژوئن 2023 - 9:39

جمعی از خانواده‌های اسیران فرقه رجوی در استان اردبیل با انتشار نامه‌ای به نخست وزیر آلبانی ضمن اعتراض به حمایت‌ دولت آلبانی از سران این فرقه تروریستی، خواستار اطلاع رسانی رسمی از وضعیت عزیزان خود در این کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی فراق به نقل از انجمن نجات مرکز استان اردبیل در ادامه سلسله نامه‌های رسمی خانواده‌ها به مقام‌های آلبانیایی، این بار خانواده های چشم انتظار از استان اردبیل خطاب به « ادی راما » نامه نوشتند.

به گزارش فراق، در این نامه آمده است:

جناب آقای ادی راما

نخست وزیر محترم آلبانی

 ما جمعی از خانواده های اعضای گرفتار در سازمان مجاهدین خلق از استان اردبیل بر آن شدیم تا نسبت به وضعیت نامطلوب و غیرعادی زندگی عزیزان خود در مقرهای این سازمان، رفتار غیرانسانی و فراقانونی رهبران سازمان، وضعیت زندگی اعضای جداشده در خاک آلبانی، همکاری دولت آلبانی در ارتکاب اقدامات غیرقانونی و نگرانیها و دغدغه های جدی خانواده ها نسبت به سلامت عزیزان خود نکاتی به شرح زیر را به استحضار برسانیم و از شما بخواهیم در یک نامه رسمی وضعیت عزیزان ما در مقرهای فرقه رجوی را گزارش کنید.

نیاز به یادآوری نیست که سازمان مجاهدین خلق به عنوان یک سازمان تروریستی عامل ترور هزاران شهروند بیگناه ایرانی، در سال های گذشته پس از سقوط صدام حسین و به موجب یک توافق چندجانبه از عراق به خاک آلبانی منتقل گردیدند. متاسفانه این انتقال منجر به بروز مشکلات عدیده هم برای خود اعضای سازمان و هم خانواده های آنان گردیده است به گونه ای که محدودیتهای تحمیلی به اعضا را صدچندان نموده و امکان برقراری هرگونه ارتباطی را نیز از خانواده ها سلب نموده است.

البته اینکه سازمان مجاهدین خلق ماهیتا یک سازمان تروریستی است که تا سال ۲۰۰۹ در لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا بوده و بعدا در یک فرآیند بحث برانگیز و انتقادآمیز از لیست مذکور خارج گردیده است، خود موضوعی مجزاست که در اینجا مجال پرداختن بدان نیست.

متاسفانه در این روند سراسر فرا قانونی و غیرانسانی، دولت آلبانی با اعطای کامل حمایت های همه جانبه خود از این گروه در ازای کسب حمایت های خاص برخی دولت ها یا وعده دستیابی به منافع مادی چشمگیر، چشمان خود را بر فجایع ارتکابیِ سران سازمان و دشواری های تحمیلی بر اعضای آن بسته است.

بر این اساس، این دولت با حمایت بی چون و چرای خود از سازمان مجاهدین، جداشدگان از سازمان مجاهدین در خاک آلبانی را در چنان وضعیت فاجعه باری تحت فشارهای مالی و روحی قرار می دهد که ذکر جزئیات آن حقیقتا دردناک و فرای تصور انسان است.

افزون بر آن، دولت آلبانی در راستای همکاری مطلق خود با این سازمان، ورود خانواده ها و وابستگان اعضا را نیز به بهانه های واهی و گمراه کننده، به طور مطلق به خاک این کشور ممنوع کرده و عملا امکان برقراری  هرگونه تعاملی میان اعضای سازمان و خانواده های شان را منتفی ساخته است.

برای ما عجیب است که چرا دولت شما به رغم آگاهی از سابقه جنایت های مجاهدین خلق چرا از این گروه بدنام حمایت کرده و جامعه خود را در معرض خطرهای چنین جریان شومی قرار داده است.

در پایان ما خانواده ها از شما می خواهیم بر اساس ادعای خودتان که سازمان را از جنبه حقوق بشری پذیرفتید، ما پدران و مادران رنج دیده را هم جزو حقوق بشر حساب کرده و ضمن گزارش رسمی از وضعیت عزیزانمان در مقرهای فرقه رجوی تلاش های لازم در جهت تحقق خواسته خانواده های چشم انتظار برای برقراری ارتباط شفاف، آزادانه و به دور از هرگونه مداخلات سران سازمان با روش ها و تدابیر مورد پذیرش نهادهای بین المللی را انجام دهید.

منتظر پاسخ رسمی از سوی دولت آلبانی هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39986