• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

هزینه ۱ میلیاردی خوراک روزانه در «اشرف ۳» هم از همیاری تأمین می شود؟

  • کد خبر : 38936
  • 23 ژانویه 2024 - 13:27

هم اکنون حدود دو هزار نفر در مقر «اشرف۳» در آلبانی نگهداری می‌شوند که فقط هزینه روزانه خوراک و پوشک‌های بهداشتی برخی از اعضا، از یک میلیارد تومان تجاوز می‌کند.

به گزارش فراق، در رابطه با منابع مالی فرقه تروریستی رجوی افشاگری‌های زیادی تا کنون منتشر شده اما آنچه که در شرایط اقتصادی امروز جهان در رابطه با این فرقه مشهود است، نشان از سرمایه‌گذاری‌های نجومی توسط سرویس‌های جاسوسی روی این فرقه دارد.

رجوی‌ها در حالی ادعای تامین مالی از طریق هواداران خود را دارند که حتی بر اساس اعتراف خودشان نیز با این ارقام نهایت تا دو هفته هزینه خوراک و نگهداری از اعضا را می‌توان تامین کرد، چه برسد به این که نشست های مختلف در کشورهای اروپایی برگزار، سخنران و مزدور خریداری یا ارتش سایبری راه‌اندازی کرد.

مسعود خدابنده، عضو جداشده از فرقه رجوی در این باره می گوید: من چند روزی بعد از ورود مسعود رجوی و ابوالحسن بنی‌صدر به فرانسه و از لندن به آنجا رفتم. یکی از کارهای اولیه من انتقال رادیو ده کیلو واتی زیمنس و انبوهی فرستنده و تجهیزات از مونیخ به بغداد و از آنجا به دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان در نزدیکی سردشت بود. وسایل (به غیر از فرستنده اصلی) را قبلا از آمریکا تهیه کرده و به مونیخ (انبار ترانزیت) منتقل کرده بودیم. این وسایل نه به لحاظ امکانات مالی و نه به لحاظ دریافت جواز خرید و نه حتی رد کردن از ترانزیت به مقصد بغداد در قد و قواره سازمان مجاهدینی که تازه از ایران فرار کرده بود نبود.

مسعود خدابنده به یاد دارد آن زمان به صورت موقت رابطه رجوی و عربستان، مستقیم شد و مسعود رجوی به عربستان احضار شد. (که مسافرت‌ها آن زمان مخفی بود ولی بعدها فیلم و عکس آن علنی شد) ترکی الفیصل، آن زمان مسئول استخبارات عربستان بود و البته ملک عبدالله ولیعهد بود و نفر بالای ترکی الفیصل. ملک عبدالله گاهی حتی مستقیم کارهای رجوی را کنترل و رسیدگی می‌کرد. او می گوید: همان روزها من در یکی از سفرها سه کامیون طلا (هرکدام حدود یک تن) و انبوهی هدایا از جمله ساعت‌های رولکس طلا با مارک سلطنتی و اقلام دیگری را به بغداد آوردم که بعدها با کمک تعدادی از تجار اردنی وابسته به دربار عربستان اینها را به پول تبدیل کردیم.

به گزارش فراق، اخیرا مستندی هم در این زمینه تولید شده که به بررسی اسناد منتشر شده درباره روابط مالی سازمان مجاهدین خلق و ارتباط آن با موسسات خیریه‌ای که در اصل تامین کننده مالی این سازمان هستند، پرداخته است.

مجید تفرشی پژوهشگر، تاریخ‌نگار و سازنده مستند «ایران اید» در این باره می‌گوید: در مدارکی که از حدود ۶ هزار برگ از اسناد رسمی دولتی و موسسات خیریه حامی این سازمان تروریستی از آرشیو ملی بریتانیا، در ژوئن ۲۰۱۹ منتشر شده آمده است که در تاریخ گروه‌های معارض و اپوزیسیون در دنیا، میزان دریافت پول و منابع و درآمد سازمان مجاهدین خلق از منظر دامنه، عمق و تعدد تامین منابع مالی از کشورهای غیر ایرانی، بی‌نظیر است.

وی در نشست خبری این مستند در پاسخ به این پرسش که کدام بخش از این اسناد شما را در روند بررسی بیشتر متعجب کرد؟ پاسخ می‌دهد: هیچ سازمانی در بین سازمان‌های معاندی که من در دنیا می‌شناسم از دشمنان یک کشور این‌قدر که مجاهدین خلق پول گرفته‌اند، تا کنون پول نگرفته است. چیزی حدود ۵۰ میلیارد دلار بعد از انقلاب این سازمان به ویژه از عراق و بعضا از جاهای دیگر پول گرفته است. این پول‌ منشاء و حساب و کتابش کاملا مشخص است که عمده آن از غارت نفت عراق در دوران حکومت بعثی است. اما نکته عجیب، رقم هنگفت آن است.

تفرشی ادامه می‌دهد: این سازمان پول‌هایی را که به دست می‌آورد، خرج نمی‌کند بلکه این پول‌ها را در پاریس، لندن و نقاط دیگر به شکل‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند و از بخشی از سود آن ارتزاق می‌کند؛ این مساله مهمی است چون در حالی که همه فکر می‌کنند سازمان مجاهدین خلق یک سازمان تمام شده و ضعیف شده است و خطری ندارد در عمل این پول‌ها باعث می‌شود سازمان به حیات خود ادامه دهد.

این پژوهشگر تصریح می‌کند: سازمان مجاهدین خلق در رویکرد جدید خود بر خلاف سابق که علاقه داشتند اسم و پرچم‌شان همه جا باشد با تجهیز نیروها دیگر اهداف‌شان را دنبال  و پشت صحنه کار می‌کنند. اینجاست که پول‌های هنگفت معنا پیدا می‌کند. دیگر این طور نیست که یک عده هوادار پیدا کنند و فقط ایدئولوژیک و سیاسی دنبال آنها باشند، اینجا پای پرداخت و توزیع پول برای جذب مزدور وسط می‌آید. هم‌چنین با جذب سیاستمداران سابق مثل بولتون و پمپئو و غیره در واقع دارند پول جذب می‌کنند و این پول در تینک تنک‌های آمریکا و اروپا هزینه می‌شود و ائتلاف جلب می‌شود، بدون اینکه نامی از سازمان مجاهدین خلق برده شود.

به هر روی همه می دانند این فرقه تروریستی با کارنامه ای پر از جنایت، خیانت و ترور هیچ جایگاهی در بین ملت ایران ندارد اما آن ها را به عنوان عامل مخرب و شخم زن وضع موجود می شناسند. البته غربی ها نیز این موضوع به خوبی آگاه هستند و صرفا از آن ها به عنوان ابزاری برای پیشرد اهدافشان بهره می گیرند و به تعبیری یک ازدواج مصلحتی با هم شکل دادند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=38936

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی