• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

ایران چگونه ۲ بازوی رجوی را قطع کرد؟ /  نقش دو کشور هلند و امارات در تأمین مالی فرقه رجوی

  • کد خبر : 38761
  • 27 مارس 2023 - 14:59

تأمین منابع مالی و جذب و حفظ منابع انسانی دو پایه اساسی در گروه‌های تروریستی است که بدون این دو مؤلفه امکان ادامه حیات و فعالیت از تروریست‌ها سلب می‌شود.

به گزارش فراق، سابقه شرارت‌ها و جنایت‌های فرقه تروریستی رجوی را می‌توان از اولین روزهای پیروزی انقلاب مشاهده و بررسی کرد. از مشهورترین اقدامات فرقه رجوی در دشمنی با ملت ایران ترورهای دهه ۶۰، همکاری با صدام در جنگ تحمیلی، جاسوسی علیه ایران به نفع سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و به‌طورکلی فعالیت‌های تروریستی و ضد امنیتی در بحران‌های سیاسی و اجتماعی ۴ دهه گذشته بوده است. هرچند در یک دهه اخیر فاصله مقر اصلی این فرقه تروریستی از مرزهای ایران که حاصل خواست و اراده جمهوری اسلامی بوده به‌علاوه بالا رفتن سن اعضای این گروهک و ناتوانی در جذب باعث شده است تا دیگر توان گذشته را برای مزاحمت علیه ملت ایران نداشته باشند، اما حمایت‌های برخی کشورهای غربی و در رأس همه آن‌ها آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش باعث شده تا برخی مزاحمت‌های این گروهک از درون مقر اروپایی آن‌ها در آلبانی ادامه داشته باشد.

بااین‌حال در دهه پنجم از پیروزی انقلاب اقتدار جمهوری اسلامی امکان تکرار جنایات فرقه رجوی و دیگر گروه‌های تروریستی را به حداقل رسانده، ولی باز هم تداوم شرارت‌ها و مزاحمت‌های منافقین و دیگر تروریست‌ها به‌واسطه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نظام استکبار قطع نشده است.

ضربه به شبکه تأمین مالی فرقه تروریستی رجوی در ایران، خبری بود که وزارت اطلاعات در هفته‌های گذشته اعلام کرد و نشان داد که تلاش‌های این فرقه تروریستی برای تداوم اقدامات ضد امنیتی‌اش در ایران ادامه دارد. این خبر که در قالب بیانیه از سوی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران اعلام عمومی شد، چند نکته حائز اهمیت دارد که پرداختن به آن ابعاد دیگر این ماجرا را نشان می‌دهد.

قطع دو بازوی اصلی تروریست‌ها

به نوشته فارس، تأمین منابع مالی و جذب و حفظ منابع انسانی دو پایه اساسی در گروه‌های تروریستی است که بدون این دو مؤلفه امکان ادامه حیات و فعالیت از تروریست‌ها سلب می‌شود. هرچند به لطف حمایت‌های مالی آمریکا و متحدانش در غرب و منطقه، مسئله تأمین مالی برای گروه‌های تروریستی که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، هیچ‌گاه به‌عنوان یک موضوع بحرانی و لاینحل شناخته نمی‌شود و این مسئله در مورد فرقه رجوی نیز صادق است، اما مسئله تأمین منابع انسانی برای گروهی مانند منافقین یک موضوع جدی است. منافقین به دلیل بحران مشروعیت در جامعه ایران همواره در مسئله جذب نیرو با مشکل مواجه بوده‌اند و همین موضوع باعث شده تا علی‌رغم ادعاهایشان مبنی بر برخورداری از هواداران پرشمار در جامعه کنونی ایران، برای جذب نیرو نیاز مستقیم به‌صرف هزینه‌های مالی دارند.

رجوی ها برای کمترین اقدامات ولو با کارکرد تبلیغاتی از قبیل شعارنویسی نیاز به‌صرف هزینه و ایجاد یک سازوکار پیچیده و مهندسی‌شده و توأم با فریب دارند. این فرقه تروریستی در سال‌های گذشته به سمت نسل جوان و عموماً نوجوان سوق پیداکرده تا از خلأ اطلاعات تاریخی در مورد جنایات دهه ۶۰ و همکاری با صدام در این نسل سوءاستفاده کند.

محرک اصلی فرقه رجوی برای به‌کارگیری نیرو در ایران نیز وعده‌های مالی است که البته به شکل کلان وعده‌ای بی‌پایه و کذب است، اما در مقاطع اولیه شروع همکاری با سوژه‌های به جهت جلب اعتماد اجرا می‌شود. درواقع فرقه رجوی فعالیت با هر سوژه فریب‌خورده را با وعده مالی آغاز می‌کنند و این موضوع نیاز به ایجاد یک شبکه مالی در داخل ایران دارد. شبکه تأمین مالی فرقه رجوی که توسط وزارت اطلاعات شناسایی شد و اعضای آن دستگیر شدند نیز اصلی‌ترین مأموریتش به همین مسئله بازمی‌گردد. به عبارت دقیق‌تر ضربه به این شبکه مالی فرقه رجوی به معنای ضربه به امکان جذب نیرو توسط این فرقه در درون ایران بوده است. ضربه واردشده به این فرقه تروریستی هم‌زمان دو بازوی اصلی آن‌ها را قطع کرده و از این حیث اهمیت بسزایی دارد.

مسئله دوم در بیانیه دستگاه امنیتی ایران ناظر بر نقش دو کشور هلند و امارات است که در این بیانیه نام آن‌ها ذکرشده و ایضاً نقش آن‌ها نیز قابل‌بررسی است. نقش هلند به‌عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا و امارات به‌عنوان یک کشور هدف سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌ها و شخصیت‌های غربی در این پرونده ازآن‌جهت حائز اهمیت است که هر دوی این‌ها میزبان بخشی از فرآیند پول‌شویی و تأمین مالی یک گروه تروریستی بوده‌اند. خصوصاً اینکه می دانیم شبکه مالی مذکور با پوشش‌هایی اقدام به ورود پول به ایران می‌کرده است و با توجه به حساسیت‌های آمریکا و متحدانش ناشی از مسئله تحریم، این شبکه در مسیر فعالیتش با مانع روبه‌رو نبوده است.

اگر تصور کنیم هر دوی این کشورها در این پرونده بی‌اطلاع بوده‌اند و نقشی سیستماتیک نداشته باشند، پس هیاهوی سیستم‌های نظارتی و کنترلی آن‌ها بر مسائلی همچون پول‌شویی، تأمین مالی تروریسم و جابجایی پول با هدف استفاده در اقدامات مجرمانه و ضد امنیتی صرفاً ادعایی است که چندان کارآمد نبوده و نیست! اما این پرونده صورت دومی هم دارد که فرضیه اطلاع هر دو کشور امارات و هلند از جابجایی پول برای تأمین مالی اقدامات تروریستی را نشان می‌دهد و اتفاقاً با توجه به عدم واکنش این دو کشور نسبت به این مسئله تاکنون، بیش از فرضیه اول قریب به واقعیت است.

و در نهایت این اولین بار نیست که در یک اقدام مجرمانه و تروریستی مشاهده می‌شود که ابزارها و امکانات دولتی غربی، متحدان منطقه‌ای آمریکا و یک گروه تروریستی در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند و در نهایت نیز همه این اتحاد متنوع، مغلوب اشراف و اقتدار جمهوری اسلامی ایران شده است. پرونده‌هایی ازاین‌دست غیرازاینکه تحرکات گسترده و تلاش‌های همه‌جانبه دشمنان را برای ضربه به جمهوری اسلامی ایران نمایش می‌دهد، نمایانگر پیروزی اراده ملت ایران در برابر توطئه‌های پیچیده، گسترده و همه‌جانبه دشمنان است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=38761

نوشته های مشابه

18مارس
امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم
پیام نوروزی فراق به خانواده‌های چشم انتظار

امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم

18مارس
نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
پیام نوروزی خانواده‌های عضو انجمن نجات مرکز استان اردبیل

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

18مارس
برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد
پیام نوروزی بانوی نجات یافته از فرقه رجوی

برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد