• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
عباس سلیمی‌نمین پاسخ داد

علت توجه ویژه صهیونیست‌ها به فرقه رجوی

  • کد خبر : 38363
  • 27 فوریه 2023 - 12:13

عباس سلیمی‌نمین می‌گوید: صهیونیست ها تصور می‌کنند سلطنت‌طلب‌ها به لحاظ تشکیلاتی نمی‌توانند در ایران دست به کشتارهایی عظیم بزنند؛ به همین دلیل از فرقه رجوی حمایت ویژه‌ای دارند.

به گزارش فراق، عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره خط و ربط‌های نیروهای اپوزیسیون به «فردا» گفت: «باید یک مقدار دیگر صبر کرد تا بسیاری از مسائل پشت پرده تحرکات اخیر صهیونیست‌ها روشن شود. قطعا پرده‌های دیگری کنار خواهد رفت و بعضی از واقعیت‌های بسیار تلخ برای جامعه ما روشن‌تر می‌شود. مگر می‌شود باقی‌مانده پهلوی مطرح شود و نوع ساختار حاکمیت آنها بروز و ظهور پیدا نکند. اصلا امکان ندارد با وجود باقی‌مانده پهلوی ساختاری متفاوت از سلطنت به دست آورید».

او ادامه داد: «سلطنت‌طلب‌ها به شدت با فرقه رجوی در تضاد هستند زیرا می‌دانند صهیونیست‌ها توجه ویژه‌ای به رجوی ها دارند. رجوی ها به صورت مخفی سعی می‌کردند اهداف خود را به وسیله فردی به نام حامد اسماعیلون پیش ببرند که ماهیت او هم روشن شود و آگاهی‌رسانی جامعه از کتابی که درباره منافقین نوشته بود، به حل این مسئله کمک کرد. صهونیست‌ها دنبال آن هستند که جامعه ایران را در منتهی‌الیه خود سرکوب کنند که دیگر هیچ وقت هیچ ندای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی از جامعه ایران شنیده نشود. آنها تصور می‌کنند سلطنت‌طلب‌ها چنین سازوکار آهنینی را در اختیار ندارند و به لحاظ تشکیلاتی نمی‌توانند در ایران دست به کشتارهایی عظیم بزنند؛ به همین دلیل از فرقه رجوی حمایت ویژه‌ای دارند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «صهیونیست‌ها به موازات با عناصر ساواک هم ارتباط تنگاتنگی دارند و همان عناصر باقی‌مانده ساواک هستند که تشکیلات سلطنت‌طلب‌ها را اداره می‌کنند. در این مقطع شاهد هستیم افراد جنایتکاری مانند پرویز ثابتی هم به میدان آورده‌اند؛ فردی که چنددهه در خدمت صهیونیست‌ها بوده است زیرا ساواک به طور مستقیم از سوی موساد آموزش دریافت می‌کرد و به نوعی ساواک دست‌ساخته صهیونیست‌ها بود. طبیعی است که ثابتی به عنوان یکی از مقامات بلندپایه ساواک و مسئول رکن سوم ساواک که مسئولیت مستقیم سرکوب و شکنجه معترضان را بر عهده داشت، اکنون دیده شود. وقتی آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند تغییراتی در ایران رخ دهد تا عظم انقلابی مردم ایران آرام بگیرد، شاه نصیری را از ساواک کنار گذاشت و خواست ثابتی را بیاورد که آمریکایی‌ها به شدت با این کار مخالفت کردند زیرا ثابتی، هم بهایی بود و هم خشونت‌های بی‌سابقه‌ای در مواجهه با معترضان انجام می‌داد و شاه مجبور شد مقدم را به جای نصیری بگذارد».

این مورخ همچنین تأکید کرد: «با این اوصاف می‌بینیم که تشکیلات سلطنت‌طلب‌ها به کدام سمت می‌رود. به نظر من اگر بردباری داشته باشیم خیلی از واقعیت‌های دیگر آشکار می‌شود و تضادها و تعارض‌های اپوزیسیون به سمتی می‌رود که اطلاعات بیشتری به جامعه برسد. پس نباید تعجب کرد که چرا چهره ثابتی را بعد از چهاردهه آشکار می‌کنند.او هم فقط نیست و کل عناصر ساواک، هدایت‌کننده شبکه سلطنت‌طلب‌ها هستند».

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=38363