• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

بانوی آلبانیایی برای نجات همسر ایرانی‌اش، خود را به آب و آتش می‌زند

  • کد خبر : 37509
  • 09 ژانویه 2023 - 13:06

همسر آلبانیاییِ حسن حیرانی، برای نجات همسرش که با توطئه فرقه رجوی در آلبانی به صورت غیرقانونی بازداشت شده، خود را به آب و آتش می‌زند.

به گزارش فراق، «مارگاریتا بالچو» همسر فداکار عضو بازداشت شده انجمن «آسیلا»، این روزها با مراجعه به مقامات آلبانی و رسانه‌های مستقل از بی‌گناهی همسر خود سخن گفته و برای آزادی وی، شبانه روز تلاش می‌کند.

وی دو روز پیش در گفت و گوی ویدئویی با یکی از رسانه‌های مشهور آلبانی در تشریح جزئیات دستگری همسرش، اظهار داشت: حسن حیرانی در ۸ نوامبر ۲۰۲۲ در حالی که به همراه تعدادی از دوستانش برای تمدید اجازه اقامت، به اداره پلیس مهاجرت (لاپراک) مراجعه کرده بود، به بازداشتگاه «کراچ» منتقل شده و آنجا در اعتصاب غذا به سر می برد.

همسر «حسن حیرانی» در ادامه افزود: حسن در سال ۲۰۱۶ به آلبانی آمد و در سال ۲۰۱۸ مقر فرقه رجوی را ترک کرد، زیرا می خواست زندگی آزاد داشته باشد، می‌خواست تشکیل خانواده بدهد. من نامه‌هایی خطاب به وزارت کشور، نخست وزیر، رئیس جمهور و اداره پلیس مهاجرت نوشتم ولی آنها پاسخ مبهمی درباره علت بازداشت به من دادند. من می دانم این توطئه توسط مریم رجوی، رهبر مجاهدین خلق انجام شده زیرا همسرم، کارهای کثیفی که مجاهدین خلق انجام دادند را افشا می‌کرد.

حسن حیرانی و دوستانش بدون هیچ امکانات گرمایشی در این فصل سرما، بیش از دو ماه است که در یک بازداشت غیرقانونی هستند و تلاش های خانواده هایشان نیز تا کنون نتیجه ای نداشته است.

فرقه رجوی از گذشته، خانواده را دشمن اصلی خود می دانست و بدین جهت هم می خواهد با تخریب زندگی جداشده ها در آلبانی کینه خود را نشان داده و از نیروهای خواهان جدایی در داخل فرقه، زهر چشم بگیرد.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=37509

نوشته های مشابه