• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

ماجرای عشق مربعی میان، باکو، تیرانا، رجوی و رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 37340
  • 01 ژانویه 2023 - 13:57

دو ماه پیش رئیس جمهور آذربایجان با میانجی‌گری‌ رژیم صهیونیستی میان باکو- تیرانا، راهی آلبانی شد و با ادی راما، نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 به گزارش فراق، به دنبال این سفر برخی کارشناسان مسائل قفقاز معتقدند رژیم صهیونیستی پایه گسترش روابط میان جمهوری باکو و آلبانی است. به عنوان نمونه، تل‌آویو به بهانه تهدیدی واهی به نام ایران قصد دارد نفوذ خود را در حوزه امنیت سایبری گسترش دهد و به سپر امنیتی باکو و تیرانا تبدیل شود. با وجود این، به نظر می‌آید صهیونیست‌ها برای تحریک تهران دست به حربه‌ای جدید زدند و قصد دارند زمینه ورود مزدوران فرقه رجوی از اروپا به مرزهای شمالی ایران را تسهیل کنند.

به عبارت دیگر صهیونیست‌ها قصد دارند با استقرار برخی از مزدوران فرقه رجوی در نزدیکی مرزهای ایران، از آن‌ها در مأموریت‌های شنود، نفوذ، قاچاق و حتی کارزارهای تبلیغاتی بهره ببرند. پیش تر نیز جمهوری باکو سابقه میزبانی از تروریست‌های فرقه رجوی را داشته است. در سال‌های پایانی دهه ۸۰ شمسی، شبکه «آینس» (نزدیک به وزارت امنیت داخلی آذربایجان) اقدام به پخش مصاحبه‌ای از دو تن از عناصر فرقه رجوی کرد که قریب به یک دهه در این کشور مستقر بودند.

آن چه از دل این اخبار بیرون آمده این است که صهیونیست‌ها قصد دارند با استقرار عناصر فرقه رجوی در نزدیکی مرزهای ایران، از آن‌ها در مأموریت‌های شنود، نفوذ، قاچاق و حتی کارزارهای تبلیغاتی بهره ببرند.

تل‌آویو به خوبی از حساسیت‌های تهران در زمینه فعالیت‌ فرقه تروریستی رجوی در نقاط مختلف جهان آگاه است؛ به همین دلیل قصد دارد با استقرارشان در جمهوری آذربایجان زمینه واکنش سخت ایران به عنوان مقدمه‌ای بر درگیری دو کشور مسلمان و شیعه را فراهم آورد.

تل‌آویو بارها اعلام کرده است قصد دارد تا جمهوری باکو را به «لبنان» ایران تبدیل کند. استفاده از این ادبیات در میان صهیونیست‌ها یعنی رژیم صهیونیستی قصد دارد زمینه آغاز «جنگ نیابتی» با تهران را به وسیله عناصر تجزیه‌طلب، تروریست‌های تکفیری و مزدوران رجوی فراهم کند.

اگر چه تمام این اظهارات بر اساس کنار گذاشتن داده های موجود، نتیجه گرفته شده و شاید قریب به یقین هم نباشد اما لازم است تا به جمهوری آذربایجان و کشورهای منطقه این هشدار داده شود که عقل سلیم حکم می‌کند قدرت‌های فعال در این منطقه برای حفظ منافع خود باید جلوی برنامه‌های رژیم صهیونیستی را بسیار محکم بگیرند و با برخورد قاطع، اجازه هر گونه فعالیت را از آن ها سلب کنند. 

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=37340