• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

بازخوانی جنایت تروریستی رجوی در پارک حجاب خوزستان

  • کد خبر : 37269
  • 31 دسامبر 2022 - 10:26

روزهای پایانی سال ۱۳۵۹ بود که رژیم بعث عراق به صورت هوایی و زمینی به خوزستان حمله کرد، همچنین در دوران جنگ و پس از آن، بارها از سوی رجوی کوردل و گروه‌های تجزیه طلب و تکفیری با حمله‌های تروریستی مواجه شد، اما مردم این استان نه تنها نهراسیدند بلکه با پایداری و مقاومت مثال زدنی خود نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

به گزارش فراق، اما این جنایت‌ها به موارد گفته شده محدود نشد و تروریست‌ها در ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ در مراسم رژه نیروهای مسلح در این شهر دست به جنایت زدند و منجر به شهادت ۲۶ نفر از هموطنان از جمله یک کودک چهار ساله به نام طاها اقدامی شدند و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کردند.

از آنجایی که ۲ گروه تروریستی الاحوازیه و داعش دارای خط و مشی همسان هستند و از سوی جبهه غربی – عربی – صهیونیستی حمایت می‌شوند، مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را بر عهده گرفتند.

باید یادآور شد که در سال‌های پیش از این فرقه تروریستی رجوی که در کارنامه ننگین خود نوکری برای رژیم بعث صدام، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را ثبت کرده‌اند، بارها اقدام به انجام امور تروریستی در داخل ایران کرده و سبب شهادت هزاران نفر شده‌اند.

فرقه تروریستی رجوی در سخت‌ترین شرایط، بزرگترین خیانت‌ها را علیه مردم ایران داشته است، به گونه‌ای که مردم ایران جنایات این فرقه تروریستی را فراموش نخواهند کرد.

شهادت بیش از ۱۷ هزار ایرانی

به شهادت رساندن بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی ایران، ۱۷ هزار ایرانی در ۴۰ سال اخیر و انتقال اطلاعات محرمانه کشور به سرویس‌های جاسوسی بیگانه، تنها بخشی از جنایت‌های فرقه تروریستی رجوی در قبال مردم ایران است.

مردمان این دیار کهن هرگز اقدامات مخرب جریان نفاق در یاری رساندن به رژیم بعث صدام در تجاوز به مرزهای ایران را فراموش نخواهند کرد، حمله به استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام، تنها بخشی از جنایت‌های منافقان است که با حمایت و کمک سرویس‌های جاسوسی بیگانه، پس از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام مقابل ایران نیز ادامه یافت، اما به دلیل هوشیاری قشرهای مختلف مردم ایران و رزمندگان اسلام ناکام ماند.

فرقه تروریستی رجوی به عنوان بازوی ارتش صدام که در دوران دفاع مقدس به ویژه در ۲ عملیات کربلای یک (مهران) و مرصاد (کرمانشاه) ضربه اساسی از رزمندگان ایرانی خورده و شمار زیادی از عناصر خود را از دست داده بود، برای بازیابی روحیه عناصرش موج جدیدی از کارهای تروریستی را در دهه ۷۰ به راه انداخت که گلوله باران خمپاره‌ای اهواز در ۴ آذر ۱۳۷۸ نمونه‌ای از آن است.

در این مرحله از جنایت‌های تروریستی رجوی، موضوع تشکیل گروه‌های عملیاتی از سوی سرکرده‌های این فرقه در خاک عراق از سال ۱۳۷۶-۱۳۷۷ آغاز شد.

مریم رجوی، رئیس جلسه‌های برنامه ریزی برای جنایت‌های تروریستی در سال‌های یاد شده بود، در جلسه‌هایی که در یکی از پایگاه‌های فرقه با ریاست مریم رجوی در خاک عراق برگزار شد، مقرر شد گروه‌های عملیاتی جهت انجام عملیات تروریستی به ایران اعزام شوند، این گروه‌های عملیاتی در همین سال در هفت قرارگاه فرقه که از سوی این فرقه در کنار مرزهای ایران (در خاک عراق) ایجاد کرده بودند، آموزش دیده و سازماندهی شدند.

عناصر فرقه پس از آموزش و سازماندهی برای انجام جنایت‌ها در ایران به گروه‌های تیمی تقسیم و هر تیم سه نفره عهده دار یک عملیات شد، این در حالی است که عناصر فرقه قبل از عملیات تروریستی خود در ایران چندین ماه در قرنطینه یا پانسیون به سر می‌بردند تا از لحاظ ایدئولوژیک و نظامی مورد آموزش‌های سخت قرار بگیرند.

در اواخر آبان ماه سال ۱۳۷۸ بود که دستور اجرای عملیات تروریستی در خاک ایران از سوی مسعود رجوی و مریم رجوی سرکرده‌های فرقه صادر و به قرارگاه هفتم فرقه در خاک عراق یعنی حبیب (واقع در بصره) جهت اجرا ابلاغ شد و اولین تیم سه نفره رجوی با همکاری استخبارات رژیم بعث صدام از مرز عبور کرده و از مسیر پاسگاه زید، سه راه حسینیه و جاده خرمشهر – اهواز وارد شهر اهواز شده و با جاسازی و استقرار یک قبضه خمپاره انداز ۸۲ میلی متری در محل پارک حجاب این شهر در ۴ آذر ۱۳۷۸، با پرتاب پنج گلوله خمپاره بی هدف و کور به داخل اهواز، دست به یک جنایت علیه مردم بی دفاع این شهر زدند. آثار اصابت خمپاره هنوز بر دیوار دانشکده ادبیات سه گوش اهواز باقی است.

شهادت مردان و زنان اهواز

در اثر این جنایت‌های تروریستی ناجوانمردانه یکی از هموطنان اهوازی به نام «محمد سعید جلیزاوی»که دبیر آموزش و پرورش اهواز بود، شهید و ۱۱ زن و کودک بی دفاع نیز به شدت مجروح شدند، برخلاف ادعای فرقه تروریستی رجوی که هدف حملات خمپاره‌ای خود را مراکز نظامی و حکومتی در اهواز اعلام کرده بود، مشخص شد محل اصابت گلوله‌های خمپاره، نظامی نبوده و افراد حاضر در محل اصابت نیز، هیچیک نظامی نبوده، بلکه همگی مردم عادی بودند.

به گزارش مهر، پس از این عملیات تروریستی مسعود و مریم رجوی سرکرده‌های  فرقه در اطلاعیه‌ای که منتشر کردند، مسئولیت انجام این عملیات تروریستی را از سوی فرقه تروریستی رجوی به عهده گرفته و پیام شادباشی برای قرارگاه هفتم این فرقه به جهت تشویق و ترغیب قرارگاه‌های دیگر فرقه برای انجام عملیات مشابه فرستادند.

هدف اصلی مرحله جدید عملیات تروریستی فرقه در ایران در آن زمان، ناامن جلوه دادن شهرهای مختلف کشور بود، برای سرکرده‌های فرقه این مسئله مهم بود که امنیت شهرهای ایران را به هم بریزند و گفته بودند اگر هم در این عملیات مردم کشته شوند، ما قبلاً قیمت آن را پرداخته‌ایم؛ سخنانی که نشان از بی ارزش بودن جان مردم ایران نزد سران منافقان و عناصر آن دارد.

پس از اجرای عملیات تروریستی فرقه رجوی در ۴ آذر ۱۳۷۸ در اهواز، سرکرده‌های این فرقه همچنین به منظور فریب عناصر خود، ضمن پخش صحنه‌های عملیات، اینگونه به نیروهای خود القا می‌کردند که درباره افراد کشته یا مجروح شده، از سوی نظام صحنه سازی شده و حمله عناصر این فرقه به مقرهای نظامی بوده است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=37269